„Google“ pravedė webinarą, kuriame puslapiams išsakė 7 pagrindines klaidas, daromas kuriant tikslinės auditorijos puslapį skirtą pardavimams. Pranešimą skaitė „Tom Ash“, kuris yra kompanijos „Sitetuners“ prezidentas. Kompanija užsiima dizainų skirtų tikslinėms auditorijoms kūrimu ir tobulinimu, todėl Tomo patarimai tikrai buvo įdomūs ir verti dėmesio.
Pranešėjas atkreipė dėmesį, kad kuriant tikslines svetaines reikia orientuotis į greitą vartotojo apsisprendimą, likti šioje svetainėje ar ne. Paprastai vartotojas apsisprendžia per 2-3 sekundes, todėl geras dizainas ir gerai parinktas objektų išdėstymas nusako išlaikysite Jūs vartotoją, ar uždirbsite pinigų?
Taigi, 7 didžiausios tikslinės auditorijos svetainių klaidos:
1. Neaiškus kvietimas veikti
Kvietimas veikti yra tai ką amerikiečiai vadina „call-to-action“. Tai vartotoją paskatina pirkti. Esmė, kad vartotojas neturi puslapyje ieškoti mygtuko „Pirkti“ ar „Užsakyti“. Mygtukas turi pats surasti vartotoją. Jei vartotojas jo nesuranda per 5-10 sekundžių, jo dėmesys būna išblaškytas ir jis išeina iš svetainės ieškoti geresnės apsipirkimų vietos.
Išspręsti šia problemą padės sekantys žingsniai:
- Kvietimą veikti išskirkite ryškiau nei kitus dizaino elementus.
- Aiškiai suformuluokite šį kvietimą.
- Naudokite sustiprinančius žodžius kaip „Pirkite šiandien“ ar „Užsakykite dabar“.
- Kvietimą veikti talpinkite prie šliaužtės ar kitų elementų, kuriuos vartotojas dažnai judina su pelės kursoriumi.
2. Didelis alternatyvų kiekis
Per didelis produkto modelių pasirinkimas „paralyžiuoja“ vartotojo veiksmus. Jo akys bėgioja, ko norėjo pradžioje jau nepamena, kur spausti nesupranta. Vartotojas negali išsirinkti nuorodos, kad atliktų pirkimą.
Kad nenaudoti didelio alternatyvų skaičiaus tikslinėje svetainėje reikia:
- Sumažinti pirkimo galimybių skaičių.
- Grupuoti objektus į kuo mažesnes grupes, kuriais pasirinkęs jau galite nagrinėti atskiras prekes.
- Tikslinėje svetainėje apie kiekvieną produktą neduokite visos detalios informacijos.
3. Perteklinė informacija formuose
Visų pirma, kiekvienas pildomas laukas ilgina laiko tarpą iki pirkimo, ir, žinoma, didina galimybę, kad vartotojas sustos pusiaukelėje. Visų antra, informacijos įvedimas, kuri vartotojui pasirodys nevietoje ar per daug asmeninė gali pastūmėti prie naršyklės lango išjungimo.
Ši problema sprendžiama sekančiai:
- Maksimaliai supaprastinus formą dizaino pagalba.
- Papildomą informaciją surinkti po pagrindinio vartotojo veiksmo. Pvz.: pirkimo.
- Atidžiai peržiūrėjus visus laukus ir palikus tik būtiniausius, be kurių negalima atlikti užsakymo.
4. Ilgas tekstas
Pamatęs didelį teksto kiekį vartotojas savęs klausia, ar tikrai jam viską reikia skaityti? Reikia suvokti, kad skaitymas internete skiriasi nuo knygų ir žurnalų skaitymo. Skaitant internete vartotojų dėmesys mažiau sukoncentruotas į tekstą. Internete dažnai skaitoma tik viršus. Pvz., kiekvienos antraštės pirmas sakinys.
Kad vartotojas skaitytų Jūsų tekstus reikia:
- Analizuokite tekstus ir palikite tik svarbiausią informaciją.
- Pati svarbiausia informacija turi būti talpinama pirmame sakinyje.
- Nenaudokite ilgų sakinių.
5. Apgauti lūkesčiai
Tikslinė svetainė pasirodė ne ta, kurios tikėjosi vartotojas. Informacija, kuri buvo reklamuota anonse nerandama svetainėje. Arba dar blogiau, tam kad ją pasiektų vartotojas turi atlikti papildomus veiksmus kaip užsakyti naujienas ar sumokėti pinigus.
Tam kad žmonės Jumis patikėtų, kaip minimum nereikia jų neapgavinėti!!!
6. Per daug grafikos ir animacijos
Su turiniu nesusijusi grafika dažnai erzina vartotoją ir verčia jį išeiti iš svetainės. Iš kitos pusės video ir foto medžiaga gali būti vartotojui labai įdomi, tačiau tada jis nueis žiūrėti grafikos ir pamirš apie pirminius savo tikslus.
Tai išvengti padės šiek tiek nuobodesnė svetainė:
- Išimkite animaciją ir grafiką, kuri niekaip nepadeda vartotojui pirkti.
- Kvietimą veikti nepersistenkite su ryškumu.
- Abstrakčias nuotraukas pakeiskite konkrečių prekių iliustracijom.
7. Nepasitikėjimas
Jei Jūsų įmonės prekinis ženklas nėra taip gerai žinomas kaip „Coca-Cola“ arba „Procter & Gamble“, jums reikia užsitarnauti vartotojų pasitikėjimą. Užduokite sau klausimą, kodėl vartotojas turi pirkti būtent Jūsų svetainėje?
Atsakymas bus teigiamas jei:
- Matomoje vietoje patalpinkite žinomus prekinius ženklus su kuriais Jūs dirbate.
- Parodykite savo garantijas
- Neslėpkite dokumentų, sertifikatų ir apdovanojimų, kurie parodo Jūsų profesionalizmą.
Išvada
Daugumą šių priemonių žinomos ir naudojamos, tačiau atsitinka taip, kad ima ir praslysta viena smulkmena, kuri gadina visus reikalus. Todėl siūlau interneto kūrėjus susirašyti šias taisykles ant lapelio ir pasikabinti prie kompiuterio, kad ir Jūs ir Jūsų klientai gautų maksimalią naudą. Aš irgi taip padariau.
Vertė: Ramūnas Žilionis digitouch!.