Lietnete yra puslapiai, kur visada gali sulaukti negatyvių atsiliepimų. Vienas iš tokių mano nemėgstamų yra Bestweb.lt. Didžioji šio puslapio problema komentuotojai, bet ką daryti, jei jau patalpinai savo darbą ir jį deda į šuns dienas? Dar blogiau, kad tuos komentarus gali skaityti ir Jūsų klientas. Tokios problemėlės ignoravimas netikėtai gali atnešti daugiau problemų. Todėl geriau nepraleiskite pro akis Jums adresuotos kritikos. Nors ir kritika argumentuota ir teisinga, ar Jus negalite ištaisyti kritikuojamo objekto, bent jau parodykite kritikui, kad jį išgirdote ir neignoruojate. Keli patarimai, kaip Bestweb.lt ar kituose puslapiuose reaguoti į negatyvius komentarus:
- Ignoruokite ne kritiką o savo pirmą reakciją. Nesakykite savo oponentui tai, kas pirma šovė į galvą. Nors atsakyti reikia tuojau pat, skirkite kelias minutes sugalvoti vertą atsakymą.
- Gerokai apgalvokite Jums parašytą neigiamą komentarą. Kartais, perskaičius komentarą, norisi pripažinti savo klaidą ir iškart imti atsiprašinėti. Ypač kai kalba eina apie darbų komentavimą. Tačiau nusiraminkite, komentarą perskaitykite kelis kartus ir pagalvokite ar tikrai Jūsų klientas daug prarado dėl Jūsų klaidų? O jei ir taip, tai kaip galima pataisyti padėtį?
- Nieko asmeniško. Nepriimkite kritikos asmeniškai, nusišalinkite nuo jos, kiek tai įmanoma.Kaltės prisiėmimas skatina Jus gintis. Be to Jūs pateiksite neaiškius argumentus, kad tik paliktų ramybėje. Taip Jūsų kliento akyse pasirodysite negalintis spręsti svetainės problemų.
- Atsiminkite apie kiekvieną galimą reakciją. Jei Jūs argumentuotai atsakysite į kritiką, reakcija gali būti tiek teigiama tiek neigiama. Ir tai priklausys kaip bus sudėliotas Jūsų atsakymas. Todėl tapkite geru psichologu ir stenkitės slopinti emocijas.
- Atminkite apie paradoksus. Kai paliekamas neigiamas komentaras, komentatorius širdies gilumoje tikisi, kad jam bus greitai atsakyta. Tačiau atsižvelgiant į šiuolaikinį pasaulį jis supranta, kad ko gero nebus išgirstas, kaip ir milijonai kitų komentatorių. Todėl pradžiuginkite komentatorių ir atsakykite kuo greičiau. Tačiau per skubėjimą nepamirškite, kad atsakyme reikia būtinai įterpti informaciją, kuri atsakytų į komentatoriaus argumentus. Tada komentatorius pasijaus svarbus ir supras, kad jo komentarai yra skaitomi bei jų klausoma. Taip ugdysime atsakomybę tarp komentuojančių Jūsų darbus.
- Atsakymas – galimybė užmegzti kontaktus. Net negatyvus komentaras gali užmegzti draugiškus santykius tarp Jūsų ir komentatoriaus. Net minusą galima paversti pliusu, todėl pasinaudokite draugiškumo bei pagarbos galiomis. Tai komentatoriui parodys, kad Jūs taip pat esate „fainas“ žmogus, kas sulaikys jį beprasmiams komentarams ateityje.
- Palaikykite dialogą. Neapsiribokite tik vienu, nors ir išsamiu, komentaru. Jūs turite diskutuoti, tol kol komentatoriams baigsis visi klausimai ir Jūs sutiksite vienas su kito nuomone.
Taip pat galite bendrauti ir su savo klientais, kurie gali būti nevisai patenkinti Jūsų darbu. Prisiminkite, kad minusą visada galima paversti pliusu, o negatyvus komentaras geriau nei jokio.