Dizainas, kuris parduoda: 8 patarimai, kurie padės svetainei uždirbti pinigų (I dalis)
5. AIDA
AIDA – tai gera interneto pardavimo strategija kuri šifruojasi sekančiai: „Attention, Interest, Desire and Action“ (Dėmesys, Susidomėjimas, Noras ir Veiksmas). Tai paprasta veiksmų seka, kurią turite sukurti norėdami kažką parduoti internete. Pradžioje turite patraukti dėmesį. Kai tai pavyks klientą turite sudominti. Ir tai padaryti parodydami savo prekės ar paslaugos naudą.
Kai tik klientas susidomės, jis panorės jūsų produktą įsigyti. Pavyzdžiui, graži istorija, kaip produktas jau padėjo vienam iš Jūsų klientų, kitiems gali sukurti iliuziją, kad ir jiems šis produktas padės. Mintis apie naudą labiau patraukia klientus. Todėl geriau parduodamas produktas su nuolaida, negu su ypatingomis savybėmis.
Pagaliau turite priversti žmones veikti, pirkti produktą arba užsakyti paslaugą. Jei klientui tikrai reikia šios paslaugos, tai viskas ko jiems dabar reikia yra mygtukas su užrašu “pirkti”. Jei jiems vis dar nesinori, tačiau jūs dar turite šansų sudominti. Galite panaudoti kelis metodus, kad klientą motyvuoti atlikti veiksmą. Pavyzdžiui, leisti atlikti veiksmus be paskutinio pirkimo žingsnio.
„Yokaboo“ ypatybė – didelės ir išraiškingos iliustracijos. Ko gero pirma paskaitysite tekstą kairėje, paskui pastebėsite užrašą ant marškinėlių. Tik veliau žvilgsnis pasieks meniu dešinėje, kuris kviečia imtis veiksmų.
AIDA metodas naudojamas vis dažniau ir dažniau. Jis suteikia daugiau jėgos dizainui. Todėl, kad jis pastebimas visų pirma ir jis garantuoja, kad vartotojai, apskritai, skaito informaciją Jūsų svetainėje. Tada reikia garantuoti, kad pirmas dalykas kurį pamato lankytojas (priminsiu, kad tai dizainas) turi patraukti jo dėmesį. Svetainė turi būti sukurta taip, kad provokuotų vartotoją tolesniems veiksmams: susidomėjimui ir norui. Nepamirškite ir pakviesti veikti: užsakyti paslaugas ar prekes.
Reikia suprasti, kad vienas dizainas niekada nieko neparduos. Jums reikia verto produkto. Dizainas turi palaikyti produktą, o ne atvirkščiai.
Svetainėje „Reinvigorate“ Jūsų dėmesį atkreipia, trys dideli žodžiai viršuje: „Matavimai. Analizė. Vystymas.“ Jie patraukia skaityti smulkesnį tekstą apačioje, ir taipogi veikimui.
Tai reiškia, kad Jūs neturite pirma sukurti dizainą, o tik vėliau talpinti tekstus. Pirma pagalvokite, ką norite pateikti klientui, surašykite visus tekstus ir tik tada pradėkite kurti dizainą, kuris turi perteikta tekstinį turinį.
6. Nuorodos
AIDA pagalba kliento dėmesį Jūs galite patraukti svetainės dizainu. Jūs galite naudoti įvairius vaizdus, kurie tarnauja kaip nuorodos. Pavyzdžiui, jei norite nurodyti kažką svarbaus, naudokite dideles grafines rodykles. Klientų akys tai pamatys ir žinoma panorės sužinoti, kas tai per nuoroda.
„Business Catalyst“ naudoja dideles grafines rodykles, kad lankytojo dėmesį nukreiptų į video peržiūrą.
Svetainės „Silverback“ turinys išdėliotas kaip sąrašas, kuris baigęsi mygtuku “parsisiųsti”. Tačiau rodyklė ant mygtuko „parsisiųsti“ nukreipta į pirkimo galimybę.
Struktūruokite savo turinį taip, kad jis klientą vestų į logišką pabaigą. Atskirų tarpusavyje nesusijusios informacijos gabalų talpinimas gali paklaidinti Jūsų klientą Jūsų pačių svetainėje. Jei jūs norite būti tikri, kad klientas pro savo akis nepraleis nieko svarbaus, tai išdėliokite savo informaciją į liniją taip, kad būtų galima viską iš eilės peržiūrėti ir pasiekti logišką pabaigą. Įsitikinkite, kad visa tai pasibaigtu kvietimu pirkti arba užsakyti.
7. Užtikrinkite staigaus veiksmo galimybę
Jei Jūs kūrėte programinės įrangos arba paslaugos pardavimų svetainę, turite pagalvoti, kad galimybė pirkti ar užsakyti būtų bet kurioje svetainės vietoje kur klientas bebūtų. Tai nereiškia, kad kiekvienam puslapyje turi rėkti mygtukas “pirk mane dabar”. Tai reiškia, kad jei klientas užsimanys įsigyti prekę, jam nereikėtų ieškoti kur tai padaryti.
Pastebėkite, kad kiekvienam iš trijų „Skype“ svetainės blokų yra kvietimas veiksmui. Tai arba „sužinoti daugiau“ arba kvietimas pirkti.
Visada klientą aprūpinkite galimybe veikti, tai garantuos, kad neprarasite savo potencialių klientų dėmesio. Jei jūsų svetainė teisinga tai klientas galės greitai patekti į puslapį kur gausu informacijos apie Jūsų produktą ir akimirksniu atsirasti puslapyje kur jį galima įsigyti. Šia nuorodą galima pavadinti „pasiruošę užsakyti? spauskite čia!“. Nepalikite nei vieno galutinio taško, visada siūlykite, kur klientas gali eiti toliau.
8. Gutenbergo taisyklė
Gutenbergo diagrama (arba Gutenbergo taisyklė) aprašo noro skaityti jėgą. Noro skaityti jėga tai skaitymo įpročiai vakarų pasaulyje: iš kairės į dešinę, nuo pradžių iki galo. Gutenberko diagrama puslapį padalina į 4 dalis: „pirminė optinė dalis“ su viršutiniu kairiu kampu, „stipri porinė dalis“ su viršutiniu dešiniu kampu, „silpna porinė dalis“ su apatiniu kairiu kampu ir „papildoma dalis“ su apatiniu dešiniu kampu.
Gutenbergo diagrama.
Tai reiškia, kad apatinis kairys svetainės kampas patrauks mažiausiai dėmesio, nes Jūsų akys svetainę žiūri nuo viršutinio kairio iki apatinio dešinio kampo. Kaip mes šitą galime panaudoti? Pasiūlymus pirkti talpinti apatiniame dešiniajame kampe, vietoj apatinio kairiojo, kas pasitaiko gan dažnai.
Svetainėje „GoodBarry“ užsakymo mygtukas patalpintas apatiniame dešiniame kampe.
Atsiminkite, kad „Guterbergo“ diagrama veikia tuose svetainėse kur yra subalansuotas informacijos pateikimas. Jei jūsų svetainėje būtų sričių kurios smarkiai išryškėja jos pirmos patrauktų žmonių dėmesį taip užduodamos pradžios tašką vartotojui keliaujančiam po Jūsų svetainę.
Šaltinis: Smashingmagazine.com
Paruošė: Ramūnas Žilionis, digitouch!