Šiandien kaip niekada daug interneto parduotuvių. Ir vis kas savaitę sužinome apie naujas. Taip pat kas savaite surandu jau vos gyvuojančių parduotuvių, kurių užsidarymas - tik laiko klausimas. Todėl noriu pasidalinti keliais raktiniais patarimais, kurie galėtų pagyvinti Jūsų prekybą.
Visų pirma - aptarnavimas
Samdydami pardavimų vadybininką, Jūs ilgai tikrinate jo sugebėjimus pardavinėti. Geras pardavėjas turi sugebėti per 5 min išdėstyti prekės privalumus ir įtikinti klientą, kad jam reikia būtent Jūsų prekės. Deja daugumoje šalies interneto parduotuvių labai sunku nusipirkti prekę per 5 minutes. Dauguma Jų yra to paties gamintojo ir turi net 5 pirkimo žingsnius. Tai buvo normalu prieš 5 metus bet ne dabar. Jei jau turite parduotuvę, pažiūrėkite į laikrodį ir pabandykite susirasti ir nusipirkti prekę per 5 min. Jei jums tai pavyko, leiskite pabandyti žmonėms, kurie dar nėra pirkę pas jus. Šiandien Lietuvoje žmonės dar tik mokosi pirkti internetu ir tokios užkardos kaip būtina registracija, papildomi reikalavimai ir t.t. jį verčia išjungti Jūsų svetainę. Todėl darykite kiek įmanoma paprastesnį kelią nuo prekių paieškos iki pinigų pervedimo.
Didelis asortimentas ne visada gerai
Yra keli geros parduotuvės receptai. Vienas naudojamas Amazon.com, Pigu.lt ir kitų super parduotuvių modelis turėti viską savyje. Tačiau ar tikrai turite tiek pinigų kaip šie monstrai? Todėl kitas sėkmingai naudojamas modelis yra specializuotis vienoje nišoje. Senas geras marketingo juokelis „mes pirmi degtukų galvučių gamyboje“ čia tinka kaip niekur kitur. Pasirinkite savo nišą, iš savo prekių išsirinkite 3-5 raktines, kurios yra populiariausios, o Jūs galite pasiūlyti geriausia kainą. Tai - Jūsų raktas į pirkėjų širdis.
Nešaudyti su reklama į debesis
Jei Jūs patikėjote ankstesniu punktu, tai jau turite kelis savo „mėgstamus“ daiktus. Galvokite, kur internete yra Jų potencialūs pirkėjai. Jeigu kreipsitės į media planavimo agentūrą, ji suras tik ten besilankančios auditorijos dalį. Pvz., jei reklamą dėsite į pirma delfi.lt puslapį, tai ją pamatys ir visa Jūsų auditorija, nes dauguma Delfi.lt lankytojų į svetainę ateina per pirmą puslapį. Tačiau ji bus ir transliuojama ir likusiems Delfi.lt lankytojams. Už tai tikrai reikės susimokėti. Todėl nesusižavėkite puslapių statistikos skaičiais žongliruojančiais vadybininkais, o mastykite patys. Susiraskite, kur lankosi Jūsų auditorija ir pasiūlykite ką jie jau mėgsta daryti. Pvz., jei Jūs pardavinėjate spalvotus MP3 grotuvus, pasiūlykite sudalyvauti konkurse ir be grotuvo pirmiems 10 perkančių duokite naujausią albumą jame. Tada paskatinsite žmones greičiau apsispręsti, o prizą gavę žmonės taps Jūsų ambasadoriais, nes visiems girsis, jog gavo daugiau, nei pirko. Naujieną apie tokią akciją gali pakakti paskelbti keliuose jaunimo forumuose ir, jei prizas bus vertingas, žmonės patys pasidalins informacija.
Kainų politika
Neverta pirkėjo kviesti mažiausiomis kainomis. Kaip parodė „Maxima“ patirtis, geriau po to suteikti nuolaidą. Jei Jūsų kainos bus mažiausios, tai ir Jūsų konkurentai mažins kainas. Taip atsidursite tokiame kainų lygmenyje, kad bankrutuosite. Jau kur kas naudingiau suteikti nuolatinę 10 proc. nuolaidą, plius 20 proc. perkant antrą prekę, plius nemokamą pristatymą perkant už 200 Lt. Supratote link ko lenkiu?
Atsarga gėdos nedaro
Visose e-verslo knygose Jums pasakoja, kad interneto parduotuvės pačios geriausios, nes nereikia turėti sandėlių. Žinokite, kad Jus apgavo. Nes aš tikrai nepasitikėčiau tiekėjais. Geriau perkamiausias prekes laikyti savo sandėlyje ir nustebini klientą, kad jau kitą rytą jos laukia pašte (dar geriau - už durų). Didžiausia perkančio internetų baimė – negauti prekių sutartu laiku. Kuo Jūs geriau įgyvendinsite šios paslaugos dalį, tuo daugiau patenkintas klientas Jus reklamuos.
Tikiu, kad įsisavinę šiuos patarimus sugebėsite padidinti savo pardavimus. Tačiau čia toli gražu ne viskas - daugiau apie parduotuvių optimizavimą.