Vis daugiau žmonių, „SEO specialistų“ sako, kad Jūsų verslo domenas smarkiai įtakoja Jūsų vietą „Google“ sistemoje. Tačiau esu skaitęs ir vertęs ne vieną straipsnį apie prekinio ženklo kūrimą, kur išsakoma priešinga nuomonė. Tai kas - teisus?
Tiesa ta, kad SEO taisyklės ima ir interneto adresą kaip raktinį žodį. O kuo daugiau pageidaujamų raktinių žodžių yra Jūsų interneto erdvėje, tuo tikėtina aukštesnė vieta visų vartotojų šaltinyje „Google“. Tai reiškia, jei mano interneto adresas automobiliupardavimas.lt, tai jis bus lengviau randamas „Google“ suvedus raktinius žodžius automobiliai, automobilių pardavimas ir t.t. Tačiau SEO taisyklės negailestingos. Iki „Google“, paieškos rezultatas buvo rodomas pagal raktinius žodžius puslapio meta žymose ir kas antras puslapis turėjo raktinius žodžius Pamela Adnderson nes tai keletą metų buvo dažniausiai ieškomi žodžiai. „Google“ todėl ir tapo fenomenu, kad jam svarbus visas svetainės turinys. Pradedant nuo domenų, pirmos antraštės, baigiant autoryste ir kontaktais puslapio apačioje.
Taip pat yra daug kompanijų, kurios kuria tuščius puslapius su „Google“ reklama, naudodami raktinius žodžius domenuose. Tai - uždarbio forma. Norėdama atsikratyti pastarųjų interneto šiukšlių „Google“ mažina domeno svarbą paieškos rezultate. Todėl domenai nėra pusė darbo Jūsų SEO, jau nekalbant apie prekinį ženklą.
Kuriant prekinį ženklą internete, labai svarbu, ne kuo daugiau nuorodų į jį, tačiau sukaupti žmones, kurie tiesiogiai surenka adresą ir ateina į svetainę. Todėl, kad tai yra lojalūs žmonės, jau savo galvoje „išsaugoję“ Jūsų svetainės nuorodą. Tai tikėtina, kad jie ateis nuolat. Ieškos naujų Jūsų pasiūlymų pirks ar skaitys. Tai įrodysiu pasauliniais ir savo asmeniniais pavyzdžiais.
Pats geriausias pavyzdys yra „Google“ prekinis ženklas. Ar žinote ką jis reiškia? Tikriausiai ne, nes jis nieko nereiškia. Jei „Googlas“ norėtų būti lengvai surandamas savo sistemoje, jam reikėtų vadintis protingainternetopaieska.com, ar kažkoks kitas žodis, turintis savyje paieškos raktažodį. Bet tada nebūtų tarptautinio slengo „googlinti“. O kaip su „tvtinti“? Reikėtų sakyti gsmzinuciurasymasiinterneta.com. Juokinga, ar netiesa? Todėl tarp garsių interneto prekinių ženklų tikrai nedaug savyje turinčių raktinius žodžius. Ir jie tikrai nesiskundžia vartotojų iš interneto srautu.
Pavyzdys iš mano asmeninio kūrybinio blogo - muse.lt. Ko gero, norėdamas sulaukti daugiau vartotojų tekstų, pavadinimą derėjo sugalvoti - kurybosnaujoves.lt, tačiau žodis „musė“ yra toks paprastas ir lengvai įsimenamas, kad 70 proc. vartotojų nuolat į svetainę ateina patys, suvesdami adresą. Ir tik likę - per „Google“ ir kitas nuorodas. Taip pat negalima sakyti, kad srautas krenta.
Išvados
Mano patirtis sako, kad geriau turėti teisingą garsų sąskambį, nesunkiai atsimenamą adresą, nei bendrinį pavadinimą, kuris taip pat kaip greitai yra randamas, taip pat greitai gali būti iškeistas į geresnį turinį turinčius ir lengviau įsimenamus. Todėl neskubėkite klientui keisti interneto adreso pavadinimo į bendrinį. Gal tas jo vardas per 10 metų jau atsimenamas daugiau vartotojų, nei Jūs galite prikviesti per „Google“?