Mes kas dieną matome, kaip vis daugiau kompanijų savo paslaugas perkelia į internetą. Graži interneto svetainė gali pasiekti pagrindinį tikslą – prekinio ženklo stiprinimą. Tačiau vien grožis nepadės parduoti produkciją ar paslaugas. Tam svarbu svetainėje diegti marketingo elementus.
1. Pasąmoninis pasiūlymas
Tyrimai rodo, kad vaizdai kuriuos Jūs matote savo aplinkoje įtakoja Jūsų elgesį. Pavyzdžiui, nedidelis eksperimentas su vaikais parodė, kad po to kai jiems parodė Kalėdų senio kepurę jie ėmė dosniau dalintis saldinėmis su kitais vaikais. Kalėdų senio kepurė jiems asocijuojasi su dosnumu ir vaišingumu. Tai išreiškiama veiksmais. Vaikai ima dalintis saldumynais su aplinkiniais. Tame pačiame eksperimente vaikams parodė „Toys ‘R’ Us“ logotipą ir jie pradėjo elgtis kardinaliai atvirkščiai. Jie nustojo džiaugsmingai dalintis saldumynais.
„LegacyLocker“ turi laimingos šeimos iliustraciją pirmame puslapyje. Tai sukelia teigiamus jausmus savo klientui ir padeda kelti pardavimus sau.
Renkant grafiką skirtą Jūsų svetainei, gerai apgalvokite kokią „žinutę“ Jūs norite pasiųsti savo pirkėjui. Pasirinkite daugiau emocijų suteikiančias ir daugiau apie jus pasakančias iliustracijas. Nedėkite iliustracijų tiesiog šiaip, jei jos apie jus nesuteikia papildomos informacijos. Taip pat pavojingas naudojimas iliustracijų iš interneto, nes jos gali būti kitaip interpretuojamos Jūsų kontekste.
2. Užkirskite kelią „pasirinkimo paralyžiui“
Marketinge yra tokia savokai kaip „pasirinkimo paralyžius“. Šis efektas pasireiškia, kai vartotojui tenka rinkis iš labai daug siūlomų variantų. Pasirinkimas yra gerai, tačiau kai Jūsų vartotojas susiduria su didelių variantų kiekiu jam kyla klausimas kurį variantą pasirinkti? Niekas nenori nuvilti pirkėjo (pvz. kaip žmogus pagaliau padarė pasirinkimą, o vėliau paaiškėjo, kad tai nebuvo geriausias pasirinkimas), tačiau rezultate žmonės skiria vis daugiau laiko paslaugų arba pirkinių pasirinkimui.
„Highrise“ svetainėje pasiūlymai rodomi nuo brangiausio iki pigiausio. Tačiau populiariausias planas grafiškai išskirtas.
Stenkitės išvengti Jūsų jūsų vartotojo paralyžiaus. Pasakykite jiems kokie kiekvieno varianto privalumai, ir pasiūlykite variantą, kurį jiems vertėtų pasirinkti. Taip pat populiariausių produktų išskyrimui naudokite vizualines priemones, taip klientus stumdami į konkretų pasirinkimą. Jei produktas jiems netinka, tai pasirinks kitą iš Jūsų pateiktų, tačiau jei pasiklys pasirinkime ir klientą ištiks „pasirinkimo paralyžius“ jis gali taip ir neišsirinkti jokio produkto.
3. Parodykite produktą
Kada Jūs ateinate į paprastą parduotuvę visos prekės Jums pasiekiamos. Jas galite apžiūrėti, kartais net paragauti. Savo sprendimą pirkti ar nepirkti Jūs darote priklausomai nuo parduotuvės turinio. Ar pakankamai sunokę pomidorai? Ar pakankamai raudonos braškės? Kaip atrodo ir kaip kvepia duona?
Kada Jūs parduodate interneto paslaugas ar interneto priedus, Jums reikia daryti tuos pačius žingsnius, kad parodytumėte produktą. Net keista kiek daug internete parduodančių programinę įrangą, net neparodančių programų vaizdo. Žinoma tai nepaliečiamas produktas. Jūs programų negalite paliesti arba pauostyti. Tačiau jas vis dar galima pamatyti.
Programos „Dashboard“ pirmame puslapyje patalpinti programos vaizdai su pirmu ir vidiniais svarbiausiais puslapiais.
Žmonės dar sprendimus svarstydami ir matydami kaip atrodo produktas. Kodėl? Todėl, kad išorinis vaizdas yra indikatorius, kad ir suprasti ar teisingai sukurtas programos išdėstymas. O tai savo ruoštu apsprendžia estetinį patogumą ir naudojimo patogumą.
„Xtorrent“ – torrentų klientas skirtas ОС Х, savo pirmame puslapyje rodo programos vaizdą.
Jei žmonės mato sudėtingą, o kartais net baisią, vartotojo sąsają, jie gali suprasti, kad su šia programa nepatogu ir sunku išmokti dirbti. Iš kitos pusės jei vartotojas mano aiškų programos vaizdą, jis norės ją išbandyti. Priverskite žmonės įsivaizduoti, kaip jie dirba su programa ir Jūs privesite juos prie pirkimo.
4. Duokite galimybe pabandyti
Kada Jūs bandote naudotis produktu, savo pasąmonėje Jūs tampate jo savininku. Kada pradedate vesti informaciją į atitinkamą programą, Jus pradedate ją laikyti savo nuosavybe. Kiekviena tokio darbo minute yra laikas skirtas Jūsų parduodamai programai analizuoti.
Jei Jūsų klientas nusipirks Jūsų produktą arba paslaugą tai greičiausia reiškia, kad jis jau investavo savo laiką jos peržiūrai. Žinoma jei produktas blogas tai testavimas prives prie atvirkštinio efekto. Tai reiškia, kad reikia tobulinti produktą tol, kol žmonės dirbdami juo jaus džiaugsmą ir malonumą.
„MailChimp“ – el. pašto rinkodaros paslauga leidžia sistema naudoti nemokamai. Tik kai turi iki 100 adresų.
Pastaraisiais metais mes pastebim „freemium“ verslo modelį. Šis modelis leidžia dalimi paslaugų ar produktų naudotis nemokamai, o norit naudotis visomis funkcijomis tenka susimokėti. Tai leidžia vartotojams naudoti Jūsų produktą, bet neriboja naudojimo laiko, kaip būna paprastai. Tai leidžia naudotis produktu nemokamai ir jį pritaikyti savo poreikiams.
Tai smarkiai skatina pirkti, nes tas kas pradeda naudotis Jūsų produktu tas greitai prie jo pripranta. Žmonės pradeda remtis Jūsų paslauga. Tai reiškia, kad žmonės tampa pasiruošę investuoti į Jūsų produktą ir taip jį paremti, kad pastarasis taptų dar patogesnis.
Dizainas, kuris parduoda: 8 patarimai, kurie padės svetainei uždirbti pinigų (II dalis)
Šaltinis: Smashingmagazine.com
Paruošė: Ramūnas Žilionis, digitouch!