Kas yra svarbiau: ar interneto svetainės išvaizda ir jos turinys, ar vartotojų srautas į Jūsų interneto svetainę kokiu būdu bus pritraukti lankytojai į naują interneto svetainę?
Dabartinėje interneto rinkoje matome įvairiausių technologijų pritaikymo būdų interneto svetainėse, įvairių „blizgučių“ naudojimą pardavimo procesuose, tačiau dar labai retas tinklapio projekto vadovas ar įmonė, kuri kuria ar valdo interneto svetainę generuoja pakankamus lankytojų srautus, nors tai ir yra pagrindinis internetinio verslo variklis.
Visų pirma prieš planuojant interneto svetainę, naujosios svetainės ar internetinio verslo savininkai turėtų susiplanuoti savo būsimos interneto svetainės lankytojų srauto generavimo strategija t.y. sudėlioti etapus, kaip ir kokiais būdais bus pritrauktas lankytojų srautas į jų svetainę, kaip šis srautas bus palaikomas ir didinamas ateityje.
Populiariausias ir žinomiausias lankytojų pritraukimo būdas – reklama kituose tinklapiuose, mokant pinigus arba keičiantis reklaminėmis antraštėmis. Tačiau ypač šiais laikais, kai pinigai yra taupomi, o reklaminės antraštės (Banners) tampa nebepastebimos, pradedama ieškoti būdų, kaip galima efektyviau ir su mažesniais reklamos biudžetais pasiekti tokių pačių ar dar geresnių rezultatų.
Pagalvokite patys, ar nors vienas investuotas litas į interneto svetainę atsipirks, jei šios svetainės nepamatys nei vienas lankytojas? Netgi, jei svetainę pamatys 100 lankytojų ar ji bus lankoma toliau, ar Jūsų investuoti pinigai atsipirko iš tų 100 lankytojų? Jei taip puiku, tačiau kodėl vertėtų šioje vietoje sustoti? Daugiau lankytojų – daugiau pardavimų, daugiau pinigų. Taigi čia matome, kad būtent svetainės lankytojai ir yra pagrindinė varomoji internetinio verslo jėga, nuo kurios priklauso Jūsų internetinio projekto investicinė grąža.
Interneto vartotojų srautai yra dideli, tačiau šį srautą reikia mokėti atsirinkti – bet koks lankytojas, Jums nereikalingas. Jus turi dominti tik tikslinis lankytojų srautas, ieškantis to, ką Jūs siūlote.
Tarkim beisbolo fanatas atėjęs į namų šeimininkių portalą bus nevertingas lankytojas, lygiai taip pat, kaip paauglys ieškantis gražių mergaičių nuotraukų per klaidą patekęs į žymaus politiko asmeninį tinklaraštį.
Taigi pirmame žingsnyje planuojant savo interneto svetainę reikia galvoti ne apie svetainės dizainą ar jos pavadinimą, o apie svetainės turinį ir tikslinį šio turinio žiurovą. Jūs privalote suprasti, kokiais būdais tiksliniai lankytojai bus pritraukiami į būsimą svetainę, joje išlaikomi, kaip bus suteikima nauda vartotojui tame puslapyje.
Kaip atsirinkti tikslines auditorijas?
Visų pirma turite pažinti žmones, kurie domisi Jūsų siūlomomis prekėmis ir paslaugomis. Kokie yra šių žmonių įpročiai, pomėgiai, skoniai, spalvos, mados, informacijos įsisavinimo būdai, tikėjimas, požiūris.... kuo daugiau apie juos žinosite, tuo lengviau galėsite duoti tai ko jiems reikia.
Kitas aspektas – žmonės internete ir už jo ribų yra labai skirtingi. Jei ketinate perkelti verslą į internetą privalote atlikti interneto rinkos nišų tyrimus. Suprasti, ką veikia Jūsų tikslinė auditorija internete. Atrasti kur jus dominanti publika lankosi, ką skaito, ką žiūri, ką klausosi. Kokios yra populiariausios vietos, kur renkasi didžiausi Jūsų rinkos autoritetai, kurių nuomonė yra svarbi kitiems rinkos dalyviams.
Tiksliniai lankytojai, lankosi specifinėse interneto svetainėse, kurias dažniausiai atranda per paieškos sistemas, išgirdę iš draugų ar pamatę pranešimus susijusiuose ir jau autoritetus įgyjusiose interneto svetainėse.
Šiose svetainėse lankytojai diskutuoja, jei yra tokios galimybės, jiems rūpimomis temomis. Jei su konkrečia rinka yra susijusių prekių, šie lankytojai yra suinteresuoti prekių katalogais, kuriuose gali atrasti reikiamas paslaugas ar prekes, kitas įmones, palyginimus, kitų lankytojų atsiliepimus apie šių įmonių, teikiamas paslaugas.
Tikslinius lankytojus geriausiai pritraukia paieškos sistemos. Su lyg Google paieškos jėgainės atsiradimu – šiuolaikinis vartotojas retai pasiekia trečią paieškos rezultatų puslapį. Lankytojai ieško jiems rūpimos informacijos, paieškos sistemos pateikia rezultatus, kurie išdėstomi pagal labai sudėtingus autoriteto nustatymo algoritmus. Procesas, kuris dar vadinamas mokslu, nagrinėjančiu, kaip išdėstomi šie rezultatai vadinasi SEO – Search Engines Optimization, optimizavimas paieškos sistemoms arba paieškos jėgainėms.
Rezultatuose, kuriuos pateikia paieškos sistemos yra nuorodos į su raktine fraze susijusius puslapius. Tai yra vienas iš tikslinių lankytojų srautų, dar vadinamu - srautu iš paieškos sistemų.
Antras lankytojų srauto tipas – tai interneto svetainės, kurios nurodo į internetinį adresą. O šios nuorodos gaunamos keliais būdais:
- Nuorodų mainai;
- Reklamos pirkimas;
- Straipsniai;
- Tinklaraščiai ir jų komentarai;
- Forumai
- Pranešimai spaudai;
- Socialiniai tinklai;
- Mikroblogai;
- Autoritetų palyginamieji straipsniai ir atsiliepimai...
Būdų, kaip gali plisti nuorodos į Jūsų svetainę yra iš tiesų labai daug.
Trečiasis būdas, kuriuo lankytojai gali patekti į Jūsų svetainę – tiesioginis interneto svetainės adreso įvedimas į naršyklės adreso langelį. Tačiau, kad šis būdas būtų taikomas praktiškai, Jūs turite:
- Būti seni rinkos rykliai t.y. būti žinomais;
- Jus turi pripažinti kiti autoritetai;
- Tapti brandu.
Taigi, žinodami visus tris pagrindinius būdus, kaip galima pritraukti tikslinius lankytojus ir susipalanavę visus procesus, galite pereiti prie interneto svetainės turinio ir koncepcijos planavimo, bei strategijų, kaip lankytojas užėjęs į Jūsų interneto svetainę, bus sugrąžintas į ją ne vieną kartą ir kaip priversite patį lankytoją nemokamai dirbti Jums.