Skaitmeninių technologijų laikais visi geri dalykai yra maži ir mobilūs. Yra nuomonė, kad idealią interneto svetainių kūrimo komandą turi sudaryti tik (net) 5 žmonės.
Pradžiai, jums reikės žmogaus, kuris suras komandai darbą. Šis žmogus žinoma turi būti geras pardavėjas. Jis turi ne tik gerai žinoti ką parduoda, bet ir „gerai atrodyti“ tiek prieš direktorių susirinkimą, tiek verslo partnerių vakarėlyje. Kadangi šis žmogus dauguma atvejų bendraus su verslo žmonėmis, būtų gerai, kad jis turėtų patirties pardavimuose. Tačiau mūsų krašte vadybininkų yra daugiau nei galima išsivaizduoti, tik spėk rinktis.
Taip pat reikalingas žmogus, kuris valdys įmonę. Šis žmogus žiūrės, kad viskas vyktų sklandžiai. Kad kiekvienas projektas būtų atliktas laikų ir neperžengiant biudžeto rėmų. Jis ne tik turi turėti gerus vadybinius sugebėjimus, bet ir būti disciplinuotas. Jis bus atsakingas už biuro darbą, atlyginimų išmokėjimą, buhalterijos vedimą. Dauguma atvejų nuo jo elgsenos priklausys ir kitų komandos narių veiksmai.
Toliau, Jums reikalingas žmogus, kurį kartais galima vadinti „prodiuseriu“ ar informacijos architektu. Šis žmogus dirbs su klientu ir vystys projektą. Jis ne tik turės išdirbti projekto strategiją, bet ir kurti jo dokumentaciją, „vesti“ į sėkmingą jo užbaigimą. Tam reikės, kad šis žmogus turėtų techninius, kūrybinius ir vadybinius sugebėjimus. Tokį žmogų greičiausiai reikės išsirinkti iš patyrusių dizainerių ar „prodiuserių“ rato.
Reiktų eiti prie to, kad dauguma web projektų dizaino išdirbimas užimtų apie 10 procentų. Ko gero reiktų pamiršti tuos laikus, kai komandoje dirbo atskiras grafinis dizaineris. Vietoje pastarojo į komandą rekomenduojame „lankstų“ dizainerį. Jis turėtų ne tik „žaisti su PhotoShop“, bet ir dirbti su CSS failais. Toks žmogus turi suprasti tiek vizualinį dizainą, tiek svetainių standartus, suvokti kas yra svetainės patogumas (usability), „universalus dizainas“ (universal design) ir „dizainas visiems“ (accessibility).
Na ir žinoma jūsų komandoje reikalingas talentingas programuotojas. Vis daugiau ir daugiau interneto projektai turi programinių funkcijų, todėl programavimas užima vis daugiau ir daugiau laiko. Tačiau į darbą siūlome priimti ne „piktą kompiuterių žiurkę su daugybę diplomų ir sertifikatų“, o specialistą, kuris su žmonėm bendrauja ne blogiau nei rašo kodą.
Mažoje komandoje, kad ji galėtų funkcionaliai dirbi reikia nebijoti narių funkcijas „perdengti“ tarpusavyje. Kiekvienas komandos narys, turi žinoti ką veikia kitas ir kokias problemas jis sprendžia. Praktiškai kiekvienas komandos narys turi turėti nors kiek „prodiuserio“ savybių, kuris „vedą“ projektą link sėkmingos pabaigos. Kiekvienas komandos narys turi mokėti bendrauti su klientu ir neatsisakyti su juo kalbėtis. Taip pat nevengti bendrų susirinkimų ir diskusijų, bei būti pasiruošęs dirbti spec. rėžimų.
Idėja
Ko gero didžiausia problema yra surasti šioms pareigybėm pavadinimus. Čia jau turi būti jūsų fantazijos vaisius. Mano idėjos dėl pareigybių sekančios:
- Pardavimų ir marketingo vadybininkas (Sales and Marketing Manager).
- Projektų vadovas ir direktorius (Project Manager and Office Manager).
- Svetainių (vartotojų elgsenos) projektuotojas, (User Experience Designer).
- Vartotojiškos sąsajos dizaineris (Front End Designer/Developer).
- Programuotojas (Back End Developer).
- Jūsų variantai…
Kritinis balsas
Yra keli momentai, kurie verčia susimastyti, ar šis 5 žmonių modelis tinka mūsų rinkai? Visų pirma, 5 žmonės ko gero jau didelė Lietuvos interneto sprendimų įmonė. Dažnai įmonę sudaro 1 ar 2 žmonės ir keli laisvai samdomi specialistai. Visų antrą, dar didesnė problema tokius žmones surasti. Nes šią dieną net normalaus web dizainerio neįmanoma rasti, jau nekalbant apie jų platų požiūrį į svetainės kūrimą. Skirtingai nei „broliškoje“ Baltarusijos respublikoje, kur tokius specialistus, vietinių firmų iniciatyva, ruošia aukštuosiuose mokyklose. O jų mokymo programose išdidžiai parašyta, kad jau daugiau nei 10 procentų visų šalies gyventojų yra girdėję apie internetą.
Pagal Andy Budd medžiagą parengė „Kriause.com - internetinė komunikacija“.