Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 29 d. 11:24
Vandenilis – tvaresnė transporto ateitis: mažina ne tik iškastinių degalų sąnaudas, bet ir CO2 emisiją
Gruodžio 28 d. 11:14
Kodėl nereikėtų palikti telefono įkrauto elektros lizde (3)
Gruodžio 27 d. 17:47
Lietuvos inovacijos 2024-aisiais: informacinių ir ryšių technologijų proveržis bei sustiprėjusi startuolių ekosistema
Gruodžio 27 d. 11:36
Kaip ištaisyti „Universal Clipboard“ problemą „macOS“
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?

Publikuota: 2024-11-27 08:16
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Gatvėse nuolat daugėjant elektromobilių, kartu su jais atsiranda ir įvairių, bet ne visada teisingų mitų bei teorijų. Pavyzdžiui, pasirodžius vieniems pirmųjų elektromobilių, vairuotojai buvo gąsdinami nesinaudoti savitarnos plovyklomis, nes jose kyla rizika būti nutrenktiems elektros. Nors ekspertai į tokius teiginius žvelgia su šypsena, bet pripažįsta, kad kai ką žinoti reikia.

Nuotr. aut. V. Kudarauskas
Nuotr. aut. V. Kudarauskas

Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkite atsakyti sau į klausimą – ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį? Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs elektromobiliais prekiaujančios, juos prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.

„Iki šiol neturėjome tokio atvejo, kad atvyktų elektromobilis su kokiais nors gedimais, kurie būtų susiję su jo plovimu. Apskritai, elektromobilių svarbiausi komponentai yra labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie yra pakankamai atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis buvo nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“.

Švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigia, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia kai kalbama apie vidinių komponentų valymą, ant kurių gali kauptis nešvarumai.

„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbia drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matosi oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau apskritai, jei tiksliai nežinote kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams, kurie yra apmokyti ir žino koks yra teisingiausias būdas plauti elektromobilius“.

Ekspertas priduria, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą – elektromobiliams nereikia keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo bei remonto, kurio metu gali išsilieti tepalas, todėl natūraliai, elektromobiliai yra švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi. Tačiau perspėjama, kad patiems geriau nelysti į vietas, kurios sunkiai prieinamos ar kuriose gali būti pažeidžiamų elementų. Tai geriau patikėti profesionalams.

Tuo metu elektromobilį plaunant savarankiškai, svarbu žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.

„Elektromobilio negalima plauti, kai jis yra prijungtas prie elektros tinklo ir yra įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame taip pat galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – pataria P. Dailidėnas.

Kaip ir automobiliai varomi vidaus degimo varikliais, elektromobiliai tarpusavyje gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.

„Vienas niuansų kalbant apie elektromobilius, yra jų akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų, ten kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensato pašalinimui, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėja A. Plečkaitis.

Visgi, jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaroma klaida, dėl kurios būtų pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai. Tokiu atveju būtina kreiptis į specialistus, kurie turi reikiamą kvalifikaciją ir įrangą pažeidimams nustatyti ir pašalinti.

Kasdienė elektromobilių priežiūra ir jų švarinimas praktiškai niekuo nesiskiria nuo įprastų, vidaus degimo variklius turinčių automobilių. Kaip ir visais atvejais, svarbu žinoti savo galimybių ribas, o specifinį valymą patikėti tiems, kurie žino niuansus ir turi tinkamas priemones.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama