Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 16 d. 11:21
Svarbiausi momentai iš „Gurtam DevConf 2024“
Rugsėjo 16 d. 08:11
7 „Facebook“ funkcijos, kurias žino tik patys gudriausi vartotojai
Rugsėjo 15 d. 17:35
Parodoje „IFA 2024“ LG pristatė naują energijos efektyvumu pasižyminčią prietaisų liniją
Rugsėjo 15 d. 13:29
Tarptautinės teisės ekspertas apie DI reguliavimą: nieko nedaryti nėra išeitis
Rugsėjo 15 d. 09:19
Neliko nemokamų stotelių, bet ne būdų sutaupyti:koks elektromobilio įkrovimo būdas – pigiausias
Rugsėjo 14 d. 17:23
2 mln. eurų investicija globaliam skaitmeninės tapatybės produkto kūrimui
Rugsėjo 14 d. 13:32
„Vilnius Tech“ mokslininkų sukurti DI įrankiai pritaikyti versle: planuose – analogų neturintis sprendimas
Rugsėjo 14 d. 09:27
Penki blogiausi telefonai, kurie kada nors buvo pristatyti
Rugsėjo 13 d. 20:29
Į gatves grįžta rudens tamsa: kaip išmanusis gali padėti gintis nuo užpuolikų?
Rugsėjo 13 d. 17:48
Mokslininkai pristatė pirmąjį pasaulyje branduolinį laikrodį
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Neigia mitą, kad elektromobiliai netinkami ilgoms kelionėms

Publikuota: 2024-09-04 18:04
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nors nuo pernai elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo perpus, dar didesniam jų populiarumui koją kiša įvairios tautiečių dvejonės. Žmonės iki šiol tiki, kad elektra varomos transporto priemonės yra brangesnės, nei turinčios vidaus degimo variklį (VDV), o jas įsigijus, teks pamiršti tolimesnes išvykas. Tačiau elektromobiliais beveik milijoną kilometrų jau įveikusios „Telia“ darbuotojai šiuos mitus neigia ir dalinasi patarimais, kaip jiems pavyksta elektra keliauti be streso.

„Autojutos“ nuotr.
„Autojutos“ nuotr.

„Prieš kiek daugiau nei metus, kai mus pasiekė pirmasis šimtas elektromobilių, į juos žiūrėjome pakankamai atsargiai. Tokio dydžio elektromobilių parką turinčių verslų iki šių dienų galime skaičiuoti ant pirštų, todėl trūko patirties, kad galėtume daryti pamatuotas išvadas. Vis dėlto šiandien jau užtikrintai galime teigti, kad elektromobilio išlaikymo sąnaudos dažnu atveju yra mažesnės nei analogo su dyzeliniu varikliu, pasiekti pajūrį iš Vilniaus galima nė karto nesustojus, o viską vainikuoja reikšmingai mažinamas iškastinio kuro vartojimas. Norint sėkmingai keliauti elektromobiliu, tereikia žinoti keletą paprastų taisyklių ir išsivaduoti iš nepagrįstų baimių“, – teigia „Telia“ rizikų valdymo ir tvarumo vadovas Vytautas Bučinskas.

Elektra varoma jau daugiau nei pusė parko

Šiuo metu „Telia“ savo veikloje turi 176 elektromobilius, kurie sudaro net 54 proc. viso parko. Pirmosios elektra varomos transporto priemonės dar pernai pavasarį buvo perduotos bendrovės inžinieriams, o šiemet kompanijos tarnybinių automobilių gretas papildė dar šešios dešimtys naujutėlaičių „Cupra Born“ elektromobilių.

Lygiagrečiai su investicijomis į elektromobilius „Telia“ aktyviai vysto ir jiems reikalingą įkrovimo infrastruktūrą. Ryšio paslaugas teikianti įmonė visoje Lietuvoje jau turi 144 nuosavus įkrovimo taškus, kuriuose vien šiemet įkrovė 213 tūkst. kilovatvalandžių elektros. Kita vertus, prireikus važiuoti tolėliau ar įsikrauti negaištant laiko, kompanijos darbuotojai taip pat turi galimybę elektromobilius įkrauti viešose partnerių stotelėse.

„Vidutiniškai per mėnesį elektromobiliais nuvažiuojame 132 tūkst. ir tai jau dabar labai reikšmingai atsiliepia iškastinio kuro suvartojimui. Per pirmuosius septynis šių metų mėnesius mums prireikė trečdaliu mažiau dyzelino ir benzino, nei pernai, o degalų poreikis mažėja net spartesniais tempais, nei planavome. Be to, degindami mažiau iškastinų degalų, taip pat kryptingai mažiname savo CO2e pėdsaką. Praėjusiais metais jis siekė 1071 toną, o vertinant pastarųjų mėnesių duomenis, šiųmetis išmetamų kenksmingų dujų kiekis turėtų susitraukti iki 780 tonų“, – statistiką pateikia V. Bučinskas.

Norint geriau suprasti šio skirtumo mąstą, galima įsivaizduoti, kad sutaupytos 300 tonų CO2e prilygsta maždaug per 1000 skrydžių iš Vilniaus į Stokholmą išsiskiriančių teršalų kiekiui.

Finansinė nauda – elektromobilių pusėje

Elektromobilių skeptikai savo priešišką nusiteikimą įprastai linkę motyvuoti aukštesnėmis šių transporto priemonių įsigijimo kainomis. Tačiau „Telia“ patirtis rodo, jog tai – tik dalis paveikslo. Kadangi regionuose dirbantys arba itin daug kilometrų per dieną nuvažiuojantys bendrovės inžinieriai iki šiol vairuoja dyzelinius furgonus, tai kompanijai leido labai tiksliai palyginti šio skirtingo transporto išlaikymo kaštus ir įsitikinti praktiniu elektromobilių pranašumu.

„Nors elektriniai furgonai ir jų draudimas kainuoja brangiau, šį skirtumą jie netrukus panaikina per pigesnę eksploataciją. Kadangi elektrinio variklio efektyvumas siekia net 90 proc., o dyzelinio – geriausiu atveju 40 proc., net įsikrovus viešoje stotelėje nuvažiuoti 100 km elektromobiliu gaunasi pigiau. Elektromobiliams taip pat nereikia reguliariai keisti variklio alyvos, dėl dažno stabdymo naudojant regeneraciją lėčiau dėvisi jų stabdžiai, todėl pigiau kainuoja ir jų techninis aptarnavimas. Viską susumavus, bendri elektromobilio išlaikymo kaštai (TCO) tampa mažesni, nei analogiško modelio su VDV“, – atskleidžia „Telia“ atstovas.

Elektromobilių patrauklumą papildomai didina ir šiuo metu jų įsigijimui taikomos skatinamosios priemonės. Fiziniai asmenys, pirkdami naują grynąjį elektromobilį gali gauti 5 tūkst. eurų, o juridiniai – 4 tūkst. eurų kompensaciją. Daugeliui įmonių taip pat palanku tai, kad įsigyjant 50 tūkst. eurų vertės neviršijančias elektrines transporto priemones, galima gauti solidžią PVM lengvatą.

Iš Vilniaus į Palangą – be papildomo įkrovimo

Elektromobilius pardavinėjantys asmenys dažnai juokauja, kad daugelis lietuvių pažintį su elektromobiliu pradeda nuo klausimo, ar su juo iš Vilniaus pavyks pasiekti pajūrį be sustojimo. Nors prieš keletą metų tai sugebėdavo tik keli brangiausi modeliai, šiandien tą kuo puikiausiai atlieka net ir vidutinės klasės elektromobiliai.

Prieš kelis mėnesius „Ignitis ON“ elektromobilių lenktynėse dalyvavusi „Telia“ komanda sugebėjo Palangą iš sostinės per Molėtus, Anykščius, Panevėžį ir Kelmę pasiekti nė karto nesustojusi įsikrauti. Taupiai važiavusio ekipažo nenuvylęs „Cupra Born“ pademonstravo vos 15 kWh/100 km siekiančias energijos sąnaudas ir taip paneigė mitą, kad elektromobiliai netinkami tolimoms kelionėms.

Tam, kad elektromobilį eksploatuoti būtų galima su baime nesižvalgant į baterijos stulpelį ir neribojant savo kelionių geografijos, „Telia rizikų valdymo ir tvarumo vadovas V. Bučinskas pateikia keletą praktikoje labai pasiteisinusių patarimų.

  1. Pasinaudokite populiariomis programėlėmis. Įvedus kelionės tikslą, „A Better Route Planner“ pagal turimą elektromobilio modelį suplanuos, kur ir kiek laiko įsikrauti, o „PlugShare“ parodys visas aplink jus esančias įkrovimo stoteles. Galybė pastarosios aplikacijos žemėlapyje esančių taškų leis įsitikinti, kad įkrovimo infrastruktūra jau išvystyta tiek, kad stotelę galima rasti praktiškai bet kokiame regione.
  2. Ilgose kelionėse elektromobilio bateriją kraukite tik iki 80, arba dar geriau – 60 proc. Iš krovimo stotelės į bateriją tekančius elektronus galima palyginti autobuso keleiviams – kuo daugiau sėdynių užimta, tuo ilgiau jiems užtrunka surasti vietą. Dažnesni sustojimai ir trumpesni įkrovimai leis išlaikyti didesnį krovimo tempą ir kelionės tikslą pasiekti greičiau
  3. Paruoškite elektromobilį prieš kelionę. Jei turite galimybę įsikrauti iš buitinio elektros lizdo arba lėtos įkrovos stotelėje, daugelis modernių elektromobilių siūlo tvarkaraščio funkciją. Nustačius kelionės pradžios laiką, naudodamas iš įkroviklio tekančią elektrą elektromobilis iki to laiko pašildys bateriją ir paruoš optimalią salono temperatūrą, kad tam nereikėtų eikvoti baterijos įkrovos kelionės eigoje.
  4. Kuo daugiau judėkite iš inercijos. Elektromobiliai dėl baterijos yra pakankamai sunkūs ir labiau inertiški nei standartiniai automobiliai. Pasirinkite elektromobilio režimą, kai atleidus akseleratorių elektromobilis rieda, o ne regeneruoja ir tokiu būdu šią, iš pirmo žvilgsnio trūkumu atrodančią automobilio savybę paversite privalumu – taip riedėsite nenaudodami energijos ne vieną dešimtį kilometrų.
  5. Atkreipkite dėmesį į greitį ir stabdymą. Elektromobilio energijos sąnaudas labai smarkiai veikia greitis, todėl neviršydami greičio galite išvengti papildomų įkrovimų. O jei prireikė stabdyti tai darykite tolygiai, taip veiksmingai išnaudosite regeneraciją ir didelę dalį išsiskiriančios kinetinės energijos grąžinsite į bateriją.
  6. Pripūskite padangas. Laikydamiesi viršutinės gamintojo rekomenduojamo padangų slėgio ribos, sumažinsite riedėjimo pasipriešinimą ir šiek tiek sumažinsite energijos sąnaudas.

Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)  
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Neliko nemokamų stotelių, bet ne būdų sutaupyti:koks elektromobilio įkrovimo būdas – pigiausias

Lietuvoje faktiškai nelikus nemokamų viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių, ekspertai sako, kad dabar vienareikšmiškai pigiausias būdas papildyti transporto priemonės energijos atsargas – krovimas namuose. Juolab, kad nuosavas įkrovimo stoteles šiuo metu tiek privatūs asmenys, tiek įmonės gali įsigyti itin palankiomis sąlygomis.

Namų ūkių gyventojams ir verslo atstovams – praktiniai patarimai, kaip taupyti energiją ir finansus

Vedini socialinės atsakomybės ir sąnaudų optimizavimo principų, į atsakingą energijos vartojimą ir žaliąją ekonomiką vis dažniau atsigręžia ir namų ūkiai bei pramonės atstovai. Ekspertai įsitikinę – prisidėti prie energijos vartojimo efektyvumo bei taupymo ne tik gali, bet ir privalo kiekvienas.

Neigia mitą, kad elektromobiliai netinkami ilgoms kelionėms

Nors nuo pernai elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo perpus, dar didesniam jų populiarumui koją kiša įvairios tautiečių dvejonės. „Telia“ darbuotojai šiuos mitus neigia ir dalinasi patarimais, kaip jiems pavyksta elektra keliauti be streso.

2024-08-29 15:49
Ekspertas pataria, kaip sureguliuoti televizorių sporto varžybų transliacijoms
2024-08-29 11:01
Saldūs sapnai išmaniuosiuose namuose: kaip pagerinti miego kokybę?
2024-08-24 13:49
Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?
2024-08-22 18:30
Nustokite pirkti pigius išmaniuosius laikrodžius
2024-08-19 12:28
Kaip padidinti „Apple Watch“ ekrano šviesumą
2024-08-16 15:22
Apsipirkimas internetu karščių metu: kaip apsaugoti savo siuntas?
2024-08-09 08:22
Norite, kad siurblys-robotas tarnautų ilgiau? Nepamirškite tinkamos jo priežiūros
2024-07-30 14:26
Kokia šventė be muzikos? Ekspertas pataria, kaip išsirinkti tinka-miausią garsiakalbį
2024-07-25 20:26
Ir darbui, ir laisvalaikiui: ekspertas pataria, kaip išsirinkti praktiškiausią daugiafunkcinį monitorių
2024-07-23 12:50
Kaip neapsigauti perkant naudotą elektromobilį?
2024-07-16 16:45
Kaip efektyviai sumažinti oro kondicionierių elektros suvartojimą, termometro stulpeliui šokus į viršų?
2024-07-15 11:28
Įkraunami įrenginiai vis dažniau sukelia nelaimes: kaip jų išvengti?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama