Automobilių žibintai yra esminė kiekvienos transporto priemonės sudedamoji dalis. Jie atlieka itin svarbų vaidmenį užtikrinant saugumą kelyje. Tačiau ne visi vairuotojai supranta, kad jų automobilių žibintų skleidžiama šviesa yra per blanki ar netolygiai pasiskirsčiusi, todėl tamsiu paros metu jie kelią mato prasčiau už kitus. Kaip užtikrinti tinkamą automobilio žibinto veikimą?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Lemputės pakeitimas problemos neišspręs
„Inter Cars Lietuva“ Produktų grupės specialistas Robert Prokopovič sako, kad perdegusias automobilių žibintų lemputes vairuotojai dažnai gali pasikeisti ir patys, bet ne visada tai išsprendžia prasto apšvietimo problemą.
„Lemputės yra šviesos šaltinis, bet jų tinkamas veikimas priklauso nuo kelių esminių veiksnių. Pavyzdžiui, reikėtų įvertinti, ar žibinto stiklas yra skaidrus ir tinkamai praleidžia šviesą. Taip pat svarbu patikrinti, ar reflektorius, kur bus montuojama lemputė, yra geros būklės ir atspindi šviesą tolygiai bei ryškiai, nepriklausomai nuo, kokia lemputė bus naudojama“, – paaiškina R. Prokopovič.
Pasak jo, dalis vairuotojų nesupranta, kad žibintų stiklai bėgant laikui dėvisi ir praranda skaidrumą, o dėl to prastėja apšvietimas. Vizualiai matomi pageltonavimai ar apnašos ir įbrėžimai – ne tik neprideda estetinio vaizdo automobiliui, bet ir labai pablogina kelio matomumą, nes lemputės šviesa negali prasiskverbti pro žibinto stiklą.
Kada remontuoti, o kada keisti?
Jei jūsų automobilio priekiniai žibintai neveikia tinkamai, svarbu juos kuo greičiau suremontuoti. Kartais problema gali būti paprasta ir greitai išsprendžiama.
R. Prokopovič teigimu, jei žibintai mirga, tai gali vykti dėl laisvos jungties arba sugedusios lemputės. Šią problemą dažnai galima išspręsti priveržiant jungtį arba pakeičiant lemputę. Žibintai blankūs gali būti dėl nešvaraus objektyvo. Jei žibinte yra drėgmės, patikrinkite ar nesugedęs sandariklis. Gali padėti ir žibinto poliravimas, kuris ne tik atgaivina estetinį automobilio vaizdą, bet ir pagerina kelio apšvietimą.
„Tačiau automobilio priekinių žibintų remontas ne visada yra įmanomas arba ekonomiškai naudingas. Žibinto reflektorius – svarbiausia žibinto dalis, tad jei jis pažeistas arba išdegęs, kad ir kokias lemputes montuotume, gero apšvietimo vis tiek neturėsite. Šioje situacijoje automobilio savininkui reikia apsispręsti: remontuoti žibintus ar keisti naujais. Kartais finansiškai labiau apsimoka pakeisti naujais, ypač jei žibintai yra paprasti halogeniniai“, – teigia R. Prokopovič.
Kaip tinkamai išsirinkti lemputes?
Halogeninių lempučių įvairovė rinkoje yra nemaža – nuo standartinių iki padidinto ryškumo, todėl renkantis reikia atkreipti dėmesį į ant pakuotės nurodytus techninius parametrus. Norint padidinto ryškumo lempučių, ant pakuočių reikia ieškoti žymens su pliusu ir procentais, pavyzdžiui, +30 proc., +50 proc., +80 proc. ir t. t.
„Ksenoninių lempučių pasiūla yra tokia pati kaip ir halogeninių – nuo standartinių iki padidinto ryškumo pagal procentus. Tačiau kuo labiau pagerintos lemputės (tiek halogeninės, tiek ksenoninės), tuo trumpesnis jų tarnavimo laikas, palyginti su standartinėmis lemputėmis“, – sako R. Prokopovič.
Itin svarbu nedaryti klaidų perkant naujas lemputes. Kartais vairuotojai, tikėdamiesi ryškesnio balto apšvietimo, į halogeninius žibintus montuoja ksenonines lemputes arba nehomologuotas LED lemputes, kurias naudoti kelyje yra nelegalu, o į ksenoninius žibintus vietoje ksenoninių lempučių montuoja LED lemputės, kurios taip pat nėra homologuotos.
„Tokie sprendimai ne tik kad neužtikrina kokybiško apšvietimo, priešingai, veikia neefektyviai ir akina kitus vairuotojus, priklausomai nuo žibinto tipo. Galiausiai, toks automobilis net negautų techninę apžiūrą patvirtinančio dokumento, o už naudojimąsi techniškai netvarkingu automobiliu gali būti skiriama bauda. Nestandartinio padidinto šaltinio šviesa, kuri nėra pritaikyta žibintui, taip pat gadina ir patį žibinto reflektorių, todėl gali tekti remontuoti žibintus arba keisti naujais“, – pabrėžia R. Prokopovič.