Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Į ką turėtume atkreipti dėmesį renkantis elektromobilį?

Publikuota: 2023-04-03 11:44
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Pastaraisiais metais ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvos keliuose elektromobilių skaičius nuosekliai auga. Nepaisant šių rinkos tendencijų, dalis vairuotojų tokių automobilių vis dar vengia. Dažniausiai girdimas pasiteisinimas – mažas viena akumuliatoriaus įkrova nuvažiuojamas atstumas, sunku rasti įkrovimo stotelių, jų per mažai arba pastarosios įrengtos nepatogiose vietose. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) novatoriaus, Automobilių inžinerijos katedros profesoriaus doc. dr. Vido Žuraulio, nederėtų numoti į aplinkos taršos problemas ir vis dėl to apsvarstyti elektromobilio įsigijimą. Pastarųjų išlaikymas gerokai pigesnis, tereikia tik priprasti prie teisingų eksploatavimo principų.

Į ką turėtume atkreipti dėmesį renkantis elektromobilį?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Kaip išsirinkti elektromobilį?

V. Žuraulio teigimu, vietoje benzinu ar dyzelinu varomo automobilio renkantis elektromobilį, pirmiausia reikia apgalvoti jo baterijos krovimo galimybes. Tai labai priklauso ir nuo važiavimo įpročių – ar pakaks elektromobilį krauti tik namuose, ar reikės ir ar bus galimybė krauti šalia darbo vietos, kokius atstumus paprastai nuvažiuojama savaitgaliais ir kaip dažnai automobiliu keliaujama į kitas valstybes.

„Jeigu kasdieniai išvažiavimai automobiliu neviršija 100 km, o savaitgaliais dažniausiai taip pat keliaujama į vieną pusę ne daugiau kaip 200 km, tuomet racionalu rinktis elektromobilį su vidutinio dydžio baterijos talpa (40–50 kWh). Esant didesniam važiavimo poreikiui, rinkoje jau yra pakankamai elektromobilių su didesnės talpos baterijomis (50–80 kWh). Tačiau tiems, kurie nori bet kuriuo metu turėti bent 300 km rezervą, net ir tokios talpos baterijos gali neužtekti, ypač žiemos sąlygomis. Tokiu atveju svarbu įvertinti elektromobilio krovimo galią, t. y. krovimo greitį ir ilgesnių išvykų maršrutuose esančią krovimo infrastruktūrą“, – sako „Vilnius Tech“ novatorius.

Visais atvejais renkantis automobilį – varomą naftos degalais, hibridinį ar tik su elektros pavara – ir rūpinantis aplinkosauga, svarbu įvertinti automobilio energetinį efektyvumą. Tiek degalų, tiek elektros energijos sąnaudų atžvilgiu galioja automobilio masės, aerodinaminio pasipriešinimo, kėbulo, ratų dydžio faktoriai. Tačiau renkantis konkretų modelį, pasak profesoriaus, reikia įvertinti ir specifinės pavaros efektyvumą, nors vairavimo stilius išlieka pats svarbiausias veiksnys. Gamintojai pateikia degalų ar elektros energijos sąnaudų specifikacijas pagal standartizuotu važiavimo ciklu (angl. Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP ) nustatytas sąnaudas. Tačiau normalu, kad konkuruodami rinkoje, gamintojai testavimų metu siekia savo automobiliu pasiekti kiek įmanoma mažesnes sąnaudas, vengiant bet kokio papildomo energijos vartojimo.

„Didesnius atstumus važiuojantys vairuotojai, rinkdamiesi elektromobilį, į jo komplektacijos sąrašą turėtų įtraukti šilumos siurblį, kuris šiek tiek kompensuos energijos sąnaudų padidėjimą žiemos sąlygomis. Jau daugiau kaip dešimtmetį tarp perkamiausių automobilių išlieka vadinamieji miesto tipo padidinto pravažumo visureigiai, kurių tikrasis pravažumas yra tik šiek tiek geresnis dėl 2–3 cm didesnės kėbulo prošvaisos. Jeigu tie keli centimetrai kasdieniam važinėjimui miesto gatvėse nesuteikia papildomos naudos, ar ne prasmingiau rinktis kompaktiškesnį automobilį, kurio mažesnės energijos sąnaudos ilgainiui kompensuotų dalį didesnės elektromobilio kainos?“, – svarsto V. Žuraulis.

Renkantis naudotą elektromobilį, anot „Vilnius Tech“ novatoriaus, brangiausiam jo komponentui, akumuliatoriaus baterijai, turi būti skiriamas didžiausias dėmesys – užsakoma speciali autorizuoto serviso paslauga baterijai patikrinti. Jos metu kompiuterinės diagnostikos pagalba palyginamos visų baterijos celių darbinės įtampos, vidinės varžos, talpos sumažėjimas ar net atliktų krovimo ciklų skaičius bei greitojo krovimo sesijų skaičius. Taip pat būtina įvertinti fizinę baterijos būklę – ar nėra mechaninių pažeidimų, korpuso įlenkimų, sandarumo pažeidimo požymių bei korpuso korozijos židinių, baterijos tvirtinimo elementų pažeidimų. Tai rodytų nekvalifikuotus baterijos ardymo ar keitimo darbus. Kai elektromobilio baterija turi aktyvaus tipo aušinimo sistemą, reikėtų patikrinti ar sistemoje netrūksta aušinimo skysčio, ar jis yra tinkamas. Taip yra dėl to, kad baterijų aušinimui naudojamas kitoks, nei įprastas vidaus degimo varikliams aušinti skirtas skystis.

Elektromobilių įkrovimo stotelių perspektyvos

Profesorius atkreipia dėmesį, kad teisingiausias ir racionaliausias elektromobilio krovimas – krauti naktį, santykinai nedidele galia, paprastai iki 7,2 kW. Tai sveika pačiai baterijai, nes elektrocheminiai procesai joje vyksta lėčiau, tai prailgina jos tarnavimo laiką ir atitolina reikšmingo talpos sumažėjimo momentą. Naktį elektros energija yra gerokai pigesnė, išskyrus tuos atvejus, kai naudojami saulės elementai. Dar vienas svarbus dalykas – lėtuoju krovimu nakties trukmės (6–8 val.) pakanka pakrauti vidutinės talpos elektromobilio bateriją (40–50 kWh), o tai ryte leidžia nuvažiuoti nuo 200 iki 400 km atstumą.

Laikantis šios krovimo namuose filosofijos, viešosios elektromobilių krovimo stotelės turėtų būti naudojamos tik išimtinais atvejais, kai per dieną planuojama nuvažiuoti didesnį atstumą. Jeigu tai tikrai išimtiniai atvejai (1–2 kartai per mėn.), tada net ir krovimas nuolatine srove (greitasis krovimas) didesnės ilgalaikės žalos baterijos ilgaamžiškumui padaryti neturėtų. Nebent tai būtų krovimas itin karštą vasaros dieną, įkraunant bateriją iki 100 proc. ir tai būtų pakartojama du ar daugiau kartų vienos kelionės metu.

„Deja, agresyvių krovimo režimų ilgai neatlaiko net patys naujausi modernūs elektromobiliai – pasekmės pastebimai sumažėjusia baterijos talpa pasijustų jau po poros metų eksploatacijos metų ar net dar anksčiau. Krovimas viešose lėtojo krovimo stotelėse (kintama srove) paprastai būna iki 7,2–11 kW galios, daugiausia 22 kW ir tai neturi reikšmingo poveikio baterijos ilgaamžiškumui ar degradacijai. Tiesa, šiuo atveju vairuotojas bus priverstas laukti jau nebe 20–30 min. kol jo elektromobilis įsikraus iki 80 proc., bet gerokai ilgiau, priklauso nuo vidinio elektromobilio kroviklio galios ir baterijos talpos“, – dėmesį atkreipia „Vilnius Tech“ novatorius.

V. Žuraulio teigimu, miesto sąlygomis įkrovimo taškų infrastruktūra turi būti vystoma ten, kur automobiliai stovi ilgesnį laiką – pradedant nuo parkavimo aikštelių prie biurų ir prekybos centrų, baigiant gyvenamųjų rajonų kiemais ir stovėjimo aikštelėmis. Tikėtina, kad jau netolimoje ateityje stovintys elektromobiliai su ilgainiui vis didesnės talpos baterijomis atliks ir papildomą, energijos kaupimo, funkciją. Elektromobilius integravus į elektros tinklą, vairuotojas už tai galbūt gaus net ir finansinės grąžos arba, pavyzdžiui, kompensaciją už elektros energiją.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai

Periodiškai iškyla atvejų, kai įvykdomos didelės apimties vagystės iš gyvenamųjų namų ir butų, o tai kelia klausimą – ar mūsų namai iš tiesų yra saugūs? Nors statistika rodo, kad vagysčių, padarytų įsibraunant į gyvenamąsias patalpas, mažėja, bendras tokių nusikaltimų skaičius vis dar išlieka reikšmingas.

Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų

Jau ant nosies kabantis Juodasis penktadienis neretai tampa galimybe įsigyti didesnės vertės pirkinį bei gerokai atnaujinti elektrinius namų apyvokos reikmenis. Tokiais atvejais būtina vertinti ne tik pirkinio kainą, bet ir atsižvelgti į kelis niuansus, jog vėliau sąskaitos už elektros energiją neišsipūstų.

Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?

Krintanti oro temperatūra bei artėjanti žiema vairuotojams ir vėl primena apie sudėtingesnes eismo sąlygas keliuose. Nors vėlyvojo rudens ir žiemos šalčiai dažnai sukelia iššūkių daugumai automobilių vairuotojų, elektromobilių savininkams šaltuoju metų laiku reikia įvertinti ir papildomus aspektus.

2024-11-12 14:46
Elektrinių paspirtukų paruošimas žiemojimui: ką svarbu žinoti?
2024-11-11 20:32
Kaip namus šildyti ekonomiškiau: padės kelios paprastos taisyklės
2024-11-10 17:22
Elektromobilių įkrovimo stotelė šalia daugiabučio: išvardijo, ką reikia žinoti
2024-11-09 08:16
Stalčiuose sandėliuojate nenaudojamus elektronikos prietaisus? Ekspertai įspėja, kuo jie pavojingi ir kaip tinkamai atsisveikinti
2024-11-03 11:29
Patarė, kaip išsirinkti EV įkrovimo stotelę: efektyvumą garantuoja tinkama elektromobilio ir įkroviklio kombinacija
2024-10-22 11:14
Kaip pasirinkti tinkamą saulės elektrinę savo namams?
2024-10-21 08:43
Specialistai: dar šiemet daugiau verslų vartos žaliąją elektros energiją
2024-10-20 13:36
Padaryk šias klaidas, ir žiemą gali tekti šalti: ekspertai pataria, kaip tinkamai pasirūpinti šildymo sistema
2024-10-19 13:10
Ekspertės pataria rinktis atsakingai: buitinė technika, kuri padeda taupyti
2024-10-18 20:26
Ar jūsų robotą dulkių siurblį apsėdo demonas? Ne, tai tik programišiai
2024-10-14 08:24
Mažesnės išlaidos elektrai: kokie sprendimai gali padėti kontroliuoti sąskaitas?
2024-10-08 14:29
Ličio jonų baterijos tarp mūsų: kaip saugiai prižiūrėti namuose turimus prietaisus?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama