Po kelių savaičių šilumos Lietuvoje, šalį vėl pasiekė minusinė oro temperatūra ir vairuotojai susiduria su problemomis užkuriant automobilį. Žiemą – tai viena dažniausių situacijų, kai yra kviečiama techninė pagalba.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Dvi pagrindinės priežastys
Žiemą dažniausia techninė problema, su kuria susiduria vairuotojai, būtent ir yra nusėdęs akumuliatorius. Kaip sako „Lietuvos draudimo“ atstovas, kai tik staiga labiau atšąla, juntamas poreikis padėti užvesti automobilį.
Anot jo, atšalus iki -15 laipsnių – iškvietimų skaičiai dvigubėja, o iki -20 laipsnių – jau būna ir keturis kartus daugiau techninės pagalbos prašymų nei įprastai.
„Pagrindinės priežastys, kodėl jūsų akumuliatorius nebeveikia tinkamai, gali būti dvi. Visų pirma gali būti, kad jis jau atitarnavo savo laiką ir, paspaudus didesniam šaltukui, nebepakanka energijos užvesti sušalusį variklį.
Antroji priežastis gali būti retas automobilio naudojimas. Jei transporto priemonę užkuriate, pavyzdžiui, tik kartą per savaitę, tikrai gali būti, jog po šaltos nakties variklis nelabai užsives“, – sako Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas.
Paliktos lemputės ir retas automobilio naudojimas
Draudimo ekspertas sako, kad, siekiant apsisaugoti nuo netikėto automobilio neužkūrimo, vertėtų atkreipti dėmesį į keletą dalykų.
„Visų pirma, nepalikite įjungtų lempučių automobilio bagažinėje ar salone. Taip pat svarbi kelionės trukmė – norint, kad akumuliatorius veiktų tinkamai, kelionė turėtų trukti ilgiau nei 20-30 minučių, kad jis spėtų pasikrauti. Labai trumpos kelionės trumpina ir akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Galiausiai, jei reguliariai naudojatės automobiliu, akumuliatorius nespėja visiškai išsikrauti stovėdamas be darbo“, – vardina draudimo bendrovės atstovas.
Jis sako, kad automobilio techninę būklę vertėtų nuolat prižiūrėti ir nelaukti, kai vieną rytą automobilis tiesiog nebeužsikurs.
„Dėl neužsivedančio automobilio gali būti kaltas ne tik silpnas akumuliatorius, bet ir neprižiūrėta kuro sistema, gedimai ar trikdžiai elektros grandinėje. Šalti rytai išties parodo silpniausias automobilio vietas, ką vertėtų susitvarkyti artimiausiu metu ir tai yra išbandymas senesnėms transporto priemonėms, todėl kelionėms patarčiau pasilikti daugiau laiko, jei variklis neužsivestų ir tektų kviesti techninę pagalbą ar prašyti jos kaimynų“, – sako G. Petrikas.
Keliais kartais daugiau pagalbos prašančių
Kaip pastebi draudimo ekspertas, verta nepamiršti ir to, kad užklupus didesniems šalčiams, kur kas daugiau vairuotojų susiduria su techninės pagalbos poreikiu, todėl reikėtų nusiteikti, kad pagalbos gali tekti palaukti ir ilgiau nei valandą.
„Įprastą dieną gauname apie 100-120 skambučių dėl įvairios techninės pagalbos poreikio, kaip kad transportavimas sumaišius degalus, ištempimas užklimpus purve ar sniege, avarinis durelių atrakinimas ir panašiai. Tačiau atšalus auga iki 400 atvejų. Pernai, kai temperatūra krito iki -20 laipsnių – buvo dienų, kai skambučių kiekis augo ir iki 700 per dieną.
Žvelgiant nuo 2021 metų rugsėjo mėnesio iki pernai metų rugsėjo mėnesio – tai yra kalendorinius metus – daugiausiai problemų, apsidraudę privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu (TPVCA), vairuotojai ir turėjo dėl akumuliatoriaus – beveik 49 proc. visų nemokamų TPVCA paslaugų. Beveik 25 proc. sudarė rato keitimas, virš 17 proc. – avarinis durelių atrakinimas“, – vardija draudimo ekspertas.
Giedrius Petrikas vairuotojams pataria, kad, ypač senesnių automobilių savininkai, visą žiemą būtinai turėtų turėti ištempimo virvę ir pakrovimo laidus.