Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Ekspertai paaiškino, į ką reikia atsižvelgti važinėjant elektromobiliu žiemą

Publikuota: 2022-12-09 20:17
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Atėjus žiemai ir keičiantis vairavimo sąlygoms, elektromobilių savininkai, kaip ir automobilių, varomų vidaus degimo varikliu, savininkai, turi atsižvelgti į veiksnius, kurie veikia važiavimą ir vairavimą. Įmonės „Moller Auto“, atstovaujančios prekių ženklams „Volkswagen“ ir „Audi“, ekspertai pateikia tris svarbias praktiškas rekomendacijas kiekvienam elektromobilio savininkui.

„Volkswagen ID.5“

Šaltasis sezonas turės įtakos elektromobilio baterijos veikimo laikui, tačiau galima įgyti automobilio naudojimo ir vairavimo įgūdžių, kurie padės jos veikimo laiką pailginti. Pavyzdžiui, automobilio vidaus degimo variklis veikdamas tuščiąja eiga ne tik teršia aplinką, bet ir kelia triukšmą. Be to, sunaudojama daug energijos, todėl toks šildymas neefektyvus, palyginti su salono šildymu važiuojant.

Elektromobilį, atvirkščiai, rekomenduojama pašildyti prieš važiuojant. Todėl, jeigu elektromobilį per naktį kraunate namie, prieš atjungdami jį nuo elektros tinklo ryte įjunkite salono šildymo funkciją. Kai salonas šildomas automobilį prijungus prie maitinimo šaltinio, naudojama elektra iš maitinimo šaltinio, o ne iš automobilio baterijos. Taip sutaupysite šiek tiek baterijos energijos, kuri būtų panaudojama automobilio salonui šildyti. Tokių automobilių modelių kaip „Volkswagen ID.5“ papildomos įrangos komplekte yra šilumos siurblys, efektyviai šildantis automobilio saloną. Dėl jo automobiliu galima nuvažiuoti didesnį atstumą.

Be to, visiems elektromobiliams būdinga viena savybė – jų baterijos atgauna energiją stabdant. Tai vadinama rekuperacija. Vykstant šiam procesui, elektrinės pavaros sistema veikia kaip generatorius ir didžiąją dalį kinetinės energijos paverčia elektros energija, o ši kaupiama aukštos įtampos baterijoje. Baterijos įkrovimas rekuperacijos būdu priklauso nuo kinetinės energijos kiekio, t. y. nuo to, kiek intensyvus yra lėtėjimas stabdymo metu, ir nuo to, kiek ilgai lėtėjimas trunka. Tiems, kurie nori didžiausio rekuperacijos efekto, ekspertai rekomenduoja stabdyti iš dalies nuspaudus stabdžių pedalą ir, jeigu įmanoma, vengti staigaus greičio sumažėjimo. Taigi, pasirinkus ramų važiavimo stilių, iki paskutinės akimirkos – visiško sustojimo – galima stabdyti sukeliant rekuperacijos efektą, o tai reiškia, kad stabdant prarandama mažiau energijos ir automobiliu nuvažiuojamas didesnis atstumas. Rekuperacinis stabdymas gali būti efektyvus išnaudojant konkretaus automobilio modelio pagalbinių sistemų teikiamas galimybes, taip pat turint gerus vairavimo įgūdžius.

Ekspertai taip pat primena, kad tam tikrų modelių automobilių savininkai žiemą gali rinktis ekonomiško važiavimo režimą, pavyzdžiui, „Audi e-tron“ savininkai – režimą „Efficiency“ (liet. efektyvumas).

Važiavimas elektromobiliu apledėjusiu ir apsnigtu keliu gali būti skirtingas

Visi elektromobilių vairuotojai turi atsiminti, kad elektromobilio konstrukcija skiriasi nuo automobilio su vidaus degimo varikliu konstrukcijos. Daugelio elektromobilių baterija yra po automobiliu, o tai reiškia, kad jų svorio centras yra žemiau. Dėl šio ypatumo elektromobilio padangos geriau sukimba su paviršiumi, todėl juo patogiau važiuoti snieguotu keliu.

Taip pat svarbu tai, kad dauguma elektromobilių yra sunkesni už automobilius su vidaus degimo varikliais, todėl važiuojant apledėjusiu keliu reikėtų rinktis mažesnį greitį, nes automobilis gali tapti sunkiau valdomas. Tiesa, ekspertai nurodo, kad tokiomis važiavimo sąlygomis automobilio elgseną kelyje lems tai, ar žieminės padangos yra kokybiškos, ar stabdžių sistema yra techniškai tvarkinga ir prižiūrėta bei vairavimo įgūdžiai.

Visų automobilių būklė turi būti reguliariai tikrinama

Palyginti su automobiliais, varomais vidaus degimo varikliu, elektromobiliuose yra mažiau judančių dalių ir įvairių techninių skysčių. Dėl šios priežasties elektromobilių vairuotojams gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad šioms transporto priemonėms reikia mažiau priežiūros.

Ekspertai nurodo, kad, kaip ir bet kuriai kitai transporto priemonei, elektromobiliams reikia reguliarios priežiūros – tik tai užtikrins ilgą jų tarnavimą. Galbūt juose nereikės keisti tiek daug dalių arba skysčių, tačiau yra elementų, kuriuos reikia reguliariai tikrinti. Vienas iš elektromobilio elementų, kuriam reikia reguliarios priežiūros, yra stabdžių sistema. Nors vairuojant elektromobilį ji naudojama daug mažiau nei vairuojant automobilį su vidaus degimo varikliu (tai susiję su minėta rekuperacija) ir stabdžių sistemos dalis reikia keisti rečiau, nuo stabdžių veikimo priklauso saugumas važiuojant keliu. Reguliari priežiūra taip pat reikalinga ir vairo sistemai, oro kondicionieriui ir ratlankiams, padangas reikia keisti pasikeitus sezonui arba joms susidėvėjus. Šių transporto priemonių bendroji techninė apžiūra turėtų būti atliekama panašiais intervalais kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliu.

Įmonės „Moller Auto“, atstovaujančios automobilių prekių ženklams „Volkswagen“ ir „Audi“, ekspertai pataria, kad automobilio priežiūrą geriau patikėti sertifikuoto serviso meistrams, turintiems būtinų žinių apie automobilio konstrukciją ir veikimą, patirties ir įrangos, kuria galima kokybiškai atlikti automobilio techninę apžiūrą ir remontą. Tai ypač svarbu turint elektromobilį su aukštos įtampos elektros sistema, nes tik autorizuotų centrų technikai žino šių modelių subtilybes ir gali užtikrinti tinkamą automobilio priežiūrą, atitinkančią gamintojo numatytus standartus.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama