Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: Kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Vairavimas prastu oru: kaip pagerinti matomumą?

Publikuota: 2022-10-18 16:32
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Rudeninės oro sąlygos – lietus, vėjas, ant kelio prikritę lapai – smarkiai prisideda prie vairavimo sąlygų apsunkinimo. Vienas didžiausių pavojų – smarkiai pablogėjęs matomumas, todėl tvarkingai veikiančių ir teisingai naudojamų automobilio žibintų aktualumas tampa dar didesnis. Ekspertai pranešime žiniasklaidai primena, į ką būtina atkreipt dėmesį, norint vairuoti saugiai.

Vairavimas prastu oru: kaip pagerinti matomumą?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Prasto matomumo pavojai: greitis ir stabdymo kelias

Rudenį dienoms trumpėjant dažnai susiduriama su iššūkiu vairuojant tamsiuoju paros metu, kai kelio danga šlapia – pasak ekspertų, tai bene blogiausias derinys eisme: „Toks kelias sugeria šviesą ir šviesų efektyvumas ženkliai sumažėja. Todėl didžiausios prastą matomumą lydinčios problemos – greitis ir stabdymo kelias“, – didžiausius pavojus akcentuoja vairavimo instruktorius Mindaugas Mickevičius.

Pasak specialisto, didžiausi pavojai tyko už miesto, kur nėra gatvių apšvietimo – mūsų akys paprastai įžvelgia tik tiek, kiek apšviečia automobilio žibintai, taigi, kur kas sunkiau laiku pastebėti staiga kelyje pasirodžiusį gyvūną arba pėstįjį.

„Važiuojant įprastu užmiesčio keliu 90 km/val. greičiu, automobilio stabdymo kelias sieks apie 90 metrų, tačiau artimų šviesų žibintai tiek nešviečia. Todėl siekiant užtikrinti saugumą reikėtų važiuoti lėčiau – apie 70 km/val. Jei greičio nesulėtinsime, įsijungę artimąsias šviesas, pamatę kliūtį, vargu ar suspėsime iki jos sustoti. Pavyzdžiui, žmogus be atšvaito matomas penkis kartus trumpesniame kelio ruože nei su atšvaitu. Vairuotojai žmogų be atšvaito pastebi tik 30–50 metrų atstumu, tai – išties pavojinga riba. Todėl prastomis oro sąlygomis būtina pasirūpinti tinkamu automobilio apšvietimu, įvertinti greitį, laikytis saugaus atstumo ir būti maksimaliai susikoncentravus į kelią“, – konstatuoja ekspertas.

Techniškai tvarkingi žibintai mažina rizikas

Vienas iš pirmųjų uždavinių planuojant vairuoti prastomis oro sąlygomis – įsitikinti, kad automobilio apšvietimas veikia tinkamai. Pradėti reikėtų nuo tinkamai sumontuotų žibintų lempučių.

„Jeigu nežinote, kokių lempučių reikia, pažiūrėkite automobilio naudotojo vadove. Jei šio neturite, galima pasitikrinti internete. Norint užsitikrinti gerą kelio matomumą, reikėtų reguliariai keisti žibintų lemputes – perdegus vienai lemputei, iškart pakeisti ir kitą, nes tokiu atveju turėsite vienodą ir tolygų šviesos srautą“, – pastebi automobilių apšvietimo sprendimus rinkai pristatančios „Philips“ atstovė Violeta Pasionek.

Pasak specialistės, taip pat svarbu įsitikinkite, kad žibintai švarūs iš vidaus ir pakreipti tinkamu kampu: „Automobiliui judant, žibintai gali išsireguliuoti, todėl žibintus reikia reguliariai pasitikrinti ir tinkamai sureguliuoti. Žibintų skleidžiamai šviesos krypčiai pakenkti gali ir aplinkos veiksniai, dėl kurių žibintai pradeda gelsti, pasidaro matiniai arba ant jų atsiranda įbrėžimų. Šie defektai mažina žibintų veikimo efektyvumą. Rudenį dulkės, purvas ir kiti aplinkos faktoriai apneša transporto priemonės žibintus ir dėl to blogėja skleidžiamos šviesos stiprumas. Tokie žibintai akina kitus vairuotojus“, – perspėja „Philips“ atstovė.

Ekspertės teigimu, žibintų skaidrumas ir blizgesys gali būti atkuriamas juos nupoliravus, o naujausių žibintų rinkoje lęšiai jau pagaminti ir iš nedūžtančio, įbrėžimams atsparaus polikarbonato.

Tinkamai valdomas apšvietimas – didesnis saugumas

Vairavimo instruktoriaus Mindaugo Mickevičius teigimu, kai matomumo sąlygos prastos, aktualiausi artimieji, tolimieji ir priešrūkiniai žibintai. Pasak specialisto, vairuotojai dažnai daro klaidą, rūko žibintus įjungdami, kai jų visai nereikia – toks elgesys gali išprovokuoti eismo įvykį, nes akina kitus vairuotojus.

„Rūko žibintus reikia naudoti tada, kai matomumas išties labai prastas – tokiu atveju reikia stebėti priekyje važiuojantį automobilį. Jei jo beveik neįžiūrite, nors žinote, kad jis ten važiuoja, tuomet rūko žibintai reikalingi, nes lygiai toks pats nematomas esate kitiems. Taip pat įjungti rūko žibintus leidžiama sugedus artimajam kairiajam žibintui“, – akcentuoja M. Mickevičius.

Taip pat pasitaiko klaidų dėl tolimųjų žibintų naudojimo tamsiuoju paros metu: „Tolimosios šviesos privalo būti perjungtos į trumpąsias likus 150 metrų iki priešpriešais atvažiuojančio automobilio. Atstumas turi būti būtent toks. Praktikoje matome atvejų, kai ilgąsias šviesas vairuotojai persijunginėja vos tik toli horizonte 500–700 metrų atstumu pamato atvažiuojančią transporto priemonę – to daryti nereikia, nes šitaip labai pabloginate savo vairavimo sąlygas. Jei jus akina kito vairuotojo žibintai, būtina apie tai pranešti: įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir sulėtinti greitį“, – akcentuoja vairavimo instruktorius.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama