Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: Kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Tikrosios elektromobilių galimybės: ką reikėtų žinoti dar prieš renkantis norimą modelį

Publikuota: 2022-08-18 20:17
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Viena įkrova nuvažiuojamas atstumas. Kalbėdami apie elektromobilius, vairuotojai šį parametrą linksniuoja bene dažniausiai ne tik dėl jo svarbos eksploatuojant elektra varomas transporto priemones, bet ir dėl gausybės su tuo susijusių klausimų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Elektromobilis (gamintojo nuotr.)
Elektromobilis (gamintojo nuotr.)

Aršiai tarpusavyje konkuruojantys kai kurie automobilių gamintojai neretai linkę nurodyti maksimalius skaičius, kuriuos paversti realiomis sąlygomis nuvažiuotais kilometrais gali būti išties nepaprasta. Dar blogiau, kai į šiuos niuansus neįsigilinę vairuotojai pervertina turimo elektromobilio galimybes ir, užuot mėgavęsi ekologiškomis ir moderniausiomis kelionėmis, ima nerimauti, ar pavyks pasiekti numatytą tikslą.

Vis dėlto internete jau galima aptikti nemažai informacijos apie nepriklausomų specialistų atliktus bandymus. Jie leidžia susidaryti platesnį vaizdą apie elektromobilių įveikiamus atstumus. Sugretinus daugiau informacijos galima užčiuopti ir tam tikras tendencijas – kurie elektromobiliai bet kuriomis sąlygomis nuvažiuos daugiau.

Pavyzdžiui, nepriklausomi bandytojai pažymi, kad ganėtinai tikslius vertinimus pateikia „Tesla“, o populiarus Didžiosios Britanijos automobilių portalas „Carbuyer“ šiuo aspektu išskiria Pietų Korėjos gamintojus „Hyundai“ ir „Kia“.

Testai ir realybė

Elektrifikuoto transporto entuziastas Tadas Ratkevičius sako, kad, siekdami standartizuoti viena įkrova nuvažiuojamo atstumo matavimus, Europoje parduodamų elektromobilių gamintojai jau kurį laiką dažniausiai pateikia pagal WLTP (angl. World Harmonised Light Vehicles Test Procedure) metodiką nustatytus skaičius. Tačiau, specialisto teigimu, net ir šie matavimai turėtų būti vertinami ganėtinai kritiškai.

„Dėl ko šie skaičiai gali prasilenkti su realybe? Tai suprasime įdėmiau pažvelgę į pačią WLTP metodiką. Jų testai vyksta 30 minučių, per kurias nuvažiuojami 23 kilometrai. Bandymai atliekami keturiais režimais, imituojant realias aplinkybes: važiuojant lėtai, vidutinišku, dideliu ir labai dideliu greičiu.

Didžiausias per bandymus pasiekiamas greitis yra 131,3 km/val., bet juo nuvažiuojamas nedidelis atstumas, todėl vidutinis greitis siekia 46,5 km/val. ir rodo, kad didesnė dalis distancijos įveikiama imituojant miesto ciklą, kuris elektromobiliams yra taupesnis“, – atskleidžia T. Ratkevičius.

Tačiau, kaip pažymi pašnekovas, labiausiai antakius kilstelėti priverčia faktas, kad WLTP testai atliekami 23 laipsnių pagal Celsijų temperatūroje, kuri dauguma atvejų yra ideali elektromobilių eksploatacijai, tačiau neatspindi mūsų regiono poreikių. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, šilčiausio mūsų šalyje liepos mėnesio vidutinė temperatūra 1991–2020 metais siekė 18,3 laipsnio šilumos, o metinė – 7,3 laipsnio. Žema temperatūra didina elektromobilių akumuliatorių vidinę varžą ir sumažina energijos vartojimo efektyvumą.

„Elektromobiliams, skirtingai nei vidaus degimo varikliais varomam transportui, temperatūrų svyravimai daro didžiulę įtaką. Jeigu benzinu ar dyzelinu varomas automobilis pasikeitus sąlygoms suvartos pora litrų degalų daugiau, vairuotojas tiesiog bus priverstas dažniau užsukti į degalinę. Su elektromobiliu galimos paklaidos gali reikšti grėsmę nepasiekti kelionės tikslo ar net negebėti tiksliai jo numatyti“, – skirtumą pabrėžia T. Ratkevičius.

Pasak elektromobilių žinovo, nepakankamai įsigilinę vairuotojai gali nusipirkti elektromobilį ir likti juo nusivylę, nes realybėje susidurs ir su tokiomis situacijomis, kai viena įkrova nuvažiuojamas atstumas būna kone dvigubai mažesnis nei deklaruojamas remiantis WLTP. Pavyzdžiui, taip gali nutikti žiemą riedant didesniu greičiu greitkelyje. Jis pats ne kartą yra buvęs to liudininku.

„Todėl svarbu, kad gamintojai rodytų kuo realesnius skaičius ir taip susilauktų mažiau vairuotojų nusivylimo. O patiems vairuotojams prieš perkant elektromobilį vertėtų pasidaryti namų darbus ir plačiau pasidomėti tikroviškų bandymų rezultatais“, – rekomenduoja T. Ratkevičius.

Į ką atkreipti dėmesį?

Pašnekovas sako, jog būsimi elektromobilių vairuotojai turi ne vieną orientyrą, leidžiantį iš anksto numatyti, kurie modeliai bus santykinai taupesni, o kurie – tikri energijos rajūnai.

„Be abejo, kalbant apie nuvažiuojamą atstumą, pagrindiniai veiksniai yra metų laikas ir greitis. Vasarą mieste galima nuvažiuoti dvigubai daugiau nei žiemą greitkelyje – tai galioja visiems gamintojams be išimties“, – tikina specialistas.

Jo teigimu, mūsų regionui taip pat aktualu, kad elektromobilis turėtų šilumos siurblį, nes jis pastebimai didina energijos naudojimo efektyvumą. Šis įrenginys surenka kaistančių komponentų šilumą ir nukreipia ją į saloną, taip pat pagal poreikį pašildo ar vėsina bateriją, nes perkaitusio ar per šalto akumuliatoriaus našumas, o kartu ir įkrovimo sparta taip pat menksta.

Todėl gamintojai nuolat ieško būdų, kaip suvaldyti šiuos procesus, nes, palyginti su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais, elektromobiliuose šilumos į aplinką išskiriama gerokai mažiau. Pavyzdys – naujausiuose „Hyundai“ elektromobiliuose naudojama įranga, kuri puikiai surenka ne tik dalies pavaros komponentų, bet ir baterijos skleidžiamą šilumą.

Šios technologijos veiksmingumo įrodymu tapo 2020-ųjų žiemą Norvegijos automobilių federacijos atliktų testų rezultatai, kai atšiauriomis sąlygomis „Hyundai Kona“ vietoje WLTP deklaruotų 449 km sugebėjo nuriedėti 405 km arba 90,2 proc. numatyto rodiklio – daugiausia iš visų bandymų dalyvių. Palyginkime: „Mercedes-Benz EQC“ bandymų metu pasiekė 75,99 proc., o „Tesla Model 3“ – 72,14 proc. numatytos distancijos.

Bendras per bandymus naudotų elektromobilių vidurkis siekė 81,5 proc. Bandomąjį maršrutą sudarė važiavimas žiemiškomis sąlygomis mieste, greitkeliais ir užmiesčio keliais nuo 60 km/val. iki 110 km/val. greičiu.

Įdomu tai, kad kitais metais per atitinkamus bandymus užfiksuotas vidurkis smuktelėjo iki 80,93 proc. Mažiausius nuostolius, palyginti su WLTP rodikliais, demonstravo „BYD Tang“ (89 proc.), „Tesla Model Y Long range Dual motor“ (88,95 proc.) ir „Porsche Taycan 4 Cross Turismo“ (88,16 proc.) elektromobiliai.

Tarp populiaresnių modelių išsiskyrė „Kia EV6 4WD“ (87,4 proc.), „Cupra Born“ (85,82 proc.), „Volkswagen ID.4 Pro“ (85,36 proc.) bei „Hyundai Ioniq 5 2WD“ (84,82 proc.).

Aerodinaminiai privalumai

Dauguma gamintojų taip pat nuolat stengiasi mažinti automobilių aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą – tuo galima įsitikinti peržvelgus atitinkamus naujausių elektromobilių skaičius. Štai populiarios elektromobilių svetainės ev-database.org duomenimis, sunkus ir didelis, tačiau tik 0,20 aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu pasižymintis „Mercedes-Benz EQS 350“ sedanas su 90,6 kWh talpos baterija realiai gali įveikti 545 km atstumą, patirdamas vidutines 16,6 kWh/100 km sąnaudas.

Tai pat atkreiptinas dėmesys, kad menkiausiomis energijos sąnaudomis pasižymi ne tik mažesni, bet ir mažesnes baterijas turintys, dėl to lengvesni elektromobiliai. Ev-database.org skaičiavimu, vienas ekonomiškiausių elektromobilių yra 57,5 kWh talpos bateriją turintis „Tesla Model 3“, kurio nuvažiuojamas atstumas siekia 380 km, o vidutinės energijos sąnaudos – 15,1 kWh/100 km.

Tarp lyderių rikiuojasi ir nedidelis miesto visureigis „Hyundai Kona“ su 39,2 kWh baterija, kuris realiomis sąlygomis vidutiniškai naudoja 15,7 kWh ir įveikia 250 km atstumą. Tarp pirmaujančių pavyzdžių galime aptikti ir „Fiat 500e“ su 37,3 kWh akumuliatoriumi, kurio sąnaudos siekia 15,9 kWh, o nuvažiuojamas nuotolis – 235 km.

„Taip pat elektromobiliuose naudojamos riedėjimui mažiau besipriešinančios padangos, reguliuojamas jų slėgis, pasitelkiami ypatingo dizaino ratlankiai – visi šie elementai taip pat gali keletu procentų padidinti našumą“, – apibendrina T. Ratkevičius.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų

Jau ant nosies kabantis Juodasis penktadienis neretai tampa galimybe įsigyti didesnės vertės pirkinį bei gerokai atnaujinti elektrinius namų apyvokos reikmenis. Tokiais atvejais būtina vertinti ne tik pirkinio kainą, bet ir atsižvelgti į kelis niuansus, jog vėliau sąskaitos už elektros energiją neišsipūstų.

Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?

Krintanti oro temperatūra bei artėjanti žiema vairuotojams ir vėl primena apie sudėtingesnes eismo sąlygas keliuose. Nors vėlyvojo rudens ir žiemos šalčiai dažnai sukelia iššūkių daugumai automobilių vairuotojų, elektromobilių savininkams šaltuoju metų laiku reikia įvertinti ir papildomus aspektus.

Elektrinių paspirtukų paruošimas žiemojimui: ką svarbu žinoti?

Sparčiai vėstant orams, gatvėse galima pastebėti vis mažiau judančių elektrinių paspirtukų. Nors šeimininkai jau ruošia juos žiemos sezonui, ekspertai nerekomenduoja šių transporto priemonių palikti be priežiūros ilgesnį laiką – pastaruoju metu daugėja atvejų, kai elektriniuose paspirtukuose esančios ličio jonų baterijos sprogsta ir sukelia gaisrus ne tik įkrovimo metu.

2024-11-11 20:32
Kaip namus šildyti ekonomiškiau: padės kelios paprastos taisyklės
2024-11-10 17:22
Elektromobilių įkrovimo stotelė šalia daugiabučio: išvardijo, ką reikia žinoti
2024-11-09 08:16
Stalčiuose sandėliuojate nenaudojamus elektronikos prietaisus? Ekspertai įspėja, kuo jie pavojingi ir kaip tinkamai atsisveikinti
2024-11-03 11:29
Patarė, kaip išsirinkti EV įkrovimo stotelę: efektyvumą garantuoja tinkama elektromobilio ir įkroviklio kombinacija
2024-10-22 11:14
Kaip pasirinkti tinkamą saulės elektrinę savo namams?
2024-10-21 08:43
Specialistai: dar šiemet daugiau verslų vartos žaliąją elektros energiją
2024-10-20 13:36
Padaryk šias klaidas, ir žiemą gali tekti šalti: ekspertai pataria, kaip tinkamai pasirūpinti šildymo sistema
2024-10-19 13:10
Ekspertės pataria rinktis atsakingai: buitinė technika, kuri padeda taupyti
2024-10-18 20:26
Ar jūsų robotą dulkių siurblį apsėdo demonas? Ne, tai tik programišiai
2024-10-14 08:24
Mažesnės išlaidos elektrai: kokie sprendimai gali padėti kontroliuoti sąskaitas?
2024-10-08 14:29
Ličio jonų baterijos tarp mūsų: kaip saugiai prižiūrėti namuose turimus prietaisus?
2024-10-05 10:28
Svarbu dirbantiems iš namų: 5 patarimai, padėsiantys sumažinti elektros sąskaitas
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama