Sušilus orams gatves užplūsta motociklų vairuotojai – deja, ekspertų teigimu, ne kiekvienas naujam sezonui būna iš anksto tinkamai paruošęs savo transporto priemonę. Apšvietimo sistemos ir padangų priežiūra bei tinkama apranga – pirmieji faktoriai, kuriuos būtina įvertinti, norint išvengti skaudžių eismo įvykių. Ką būtina žinoti ir kokių dažniausiai daromų klaidų vengti?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Patikrinkite padangų būklę
Vienas pagrindinių pirkinių, kuriam neverta taupyti – motociklo padangos. Patyrę vairuotojai žino – geras padangų sukibimas su keliu užtikrina saugumą.
„Pats paprasčiausias būdas patikrinti jau turimų padangų būklę – tai apžiūrėti jas iš visų pusių – ar padanga nesuskeldėjusi, ar nėra nelygumų, įstrigusių pašalinių elementų (vinių ar pan.). Net ir vizualiai neturint prie ko prikibti, svarbu įsitikinti, kad padangos nebūtų senesnės nei 10 metų, nes laikui bėgant padangų guma kietėja, todėl didėja rizikos stabdymo metu ar darant posūkius. Padangos naudojimo amžius paprastai nurodomas ant pačios padangos“, – akcentuoja Vilniuje įsikūrusio serviso vadovas Pranas Mitkus, ne vienerius metus besirūpinantis motociklų apžiūra bei remontu.
Pasak eksperto, tikrinant motociklo padangų būklę ne mažiau svarbu įvertinti ir padangų slėgio bei protektoriaus parametrus: „Slėgį nesudėtinga įsivertinti pačias padangas apžiūrint vizualiai, o reikiamas padangų slėgis dažniausiai yra nurodomas pačiame motociklo vartotojo vadove. Tuo tarpu motociklo padangų protektoriaus gylis negali būti mažesnis kaip 0,8 mm – jį patikrinti galima transporto priemonių padangose esančių indikatorių pagalba, kurie nurodo minimalų leistiną gylį. Taip pat protektorių galima pamatuoti slankmačiu, o dar kiti renkasi paprastesnį būdą ir vyksta į padangų servisą, kur kliaujasi profesionalų nuomone“ – priduria P. Mitkus.
Įvertinkite motociklo apšvietimą
Itin dažna kliūtimi sėkmingai praeiti techninę apžiūrą motociklų vairuotojams tampa perdegusi lemputė, kurią susiruošus keisti būtinai įvertinkite savo jėgas: „Nors daugeliu atvejų patys motociklų vairuotojai sugeba pasikeisti perdegusias žibintų lemputes, tačiau neretai dėl specifinių žibintų konstrukcijų jas išardyti būna sudėtinga, todėl tokiu atveju visuomet geriau rinktis profesionalų pagalbą ir pasinaudoti mechanikų paslaugomis“, – dėmesį atkreipia P. Mitkus.
Ekspertų teigimu, patartina motociklų žibintams skirtas lemputes rinktis ir naudoti tik tų parametrų, kuriuos rekomenduoja motociklų gamintojai, nes skirtingas stiprumas turi įtakos produkto veikimui. „Esant per silpnam šviesos kiekiui, lemputė neskleis pakankamai šviesos, todėl transporto priemonė bus prasčiau matoma kelyje, o pasirinkta per daug galios turinti lemputė gali sukelti papildomų problemų motociklo akumuliatoriaus veikimui, pagreitinti jo išsikrovimą“, – dažną vairuotojų daromą klaidą įvardija apšvietimo sprendimus motociklams pristatančios „Philips“ atstovė Violeta Pasionek.
Taip pat dažnai pamirštama, jog motociklams yra skirtos specialios lemputės, todėl negalima jų keisti automobiliams pritaikytais sprendimais: „Dviratėms transporto priemonėms tenka didesni bei dažnesni smūgiai bei perkrovos, o tai turi įtakos jų tarnavimo laikui ir kelio apšvietimo efektyvumui. Be to svarbu nepamiršti, kad vairuotojams, daugiausiai važinėjantiems mieste, bus reikalingas kitoks apšvietimas, nei tiems, kurie leidžiasi į tolimesnes keliones“, – akcentus, į kuriuos svarbu atkreipti dėmesį, pabrėžia „Philips“ atstovė.
Ekspertė pataria pasirūpinti ne tik tinkamu priekinių žibintų apšvietimu, bet ir pagalbinių lempučių veikimu – reikalinga reguliariai tikrinti stovėjimo žibintus, posūkio rodiklių, STOP arba valstybinių numerių ženklų apšvietimą.
Pasirūpinkite tinkama apranga
Galvos šalmas ir stuburo apsauga yra vieni pagrindinių aprangos elementų, norint išvengti itin skaudžių pasekmių įvykus eismo įvykiui: „Šalmas turėtų būti kokybiškas, be pažeidimų, atitikti tarptautinius saugumo reikalavimus, o pastebėjus bet kokius šalmo defektus, reikėtų jį keisti nauju. Taip pat kiekvienas motociklininkas turėtų dėvėti apsauginį kostiumą – būtent specialios aprangos geriausiai apsaugo nuo rimtų traumų, kurios kyla net ir esant nedideliam greičiui“, – akcentuoja P. Mitkus.