Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Nerašytos automobilių priežiūros taisyklės kone kiekvienam vairuotojui yra puikiai žinomos ir ne kartą girdėtos, bet, persėdus į elektromobilį, neretam žinias tenka gerokai atnaujinti ir prisitaikyti prie šiek tiek kitokios rutinos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Gamintojo nuotr.
Gamintojo nuotr.

Visiškai elektrinio automobilio, turinčio gerokai mažiau judančių mechaninių detalių nei vidaus degimo varikliu varomas ratuotis, eksploatacija kur kas paprastesnė, be to – ir pigesnė. Štai Prancūzijos automobilių gamintojo „Citroën“ atlikti skaičiavimai rodo, kad elektromobilio eksploatacijos kaštai gali būti iki 30 proc. mažesni negu tokio pat modelio su benzininiu arba dyzeliniu varikliu.

Nepaisant paprastesnės priežiūros, vairuotojams ir svarstantiems įsigyti netaršią transporto priemonę neretai kyla su eksploatacija susijusių klausimų, apimančių kasdienio naudojimo kaštus, įkrovimo trukmę, energijos sąnaudų optimizavimą, o galiausiai – elektromobilio akumuliatoriaus gyvavimo trukmės prailginimą.

Svarbu stebėti įkrovos lygį

Visi elektromobilių gamintojai, be mažesnių kasdienio naudojimo ir priežiūros išlaidų, gali pasiūlyti dar vieną rimtą privalumą – išskirtinai ilgą baterijos garantinį laikotarpį, kuris labai dažnai pranoksta teikiamą tradiciniams automobiliams.

Šiuo metu daugelis gamintojų vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams duoda visapusišką 5 metų arba 100 000 km garantiją. Šios visuotiniu standartu tapusios garantijos tikisi kiekvieno naujo automobilio pirkėjas.

Savo ruožtu, elektromobilių gamintojai teikia 8 metų arba 160 000 km garantiją pagrindinei baterijai. Kai kurie gamintojai jos sąlygas papildo dar vienu punktu – išliekamąja baterijos talpa.

Vis dėlto, norėdami užtikrinti, kad išsaugota naudinga baterijos talpa po kelerių metų ar kelių dešimčių tūkstančių kilometrų būtų gal net ir didesnė, elektromobilių vairuotojai gali patys imtis visai nesudėtingų veiksmų.

Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos Automobilių transporto inžinerijos katedros lektorius Donatas Kriaučiūnas tikina, jog elektromobilio baterijos ilgaamžiškumui didžiausios įtakos turi trys veiksniai – palaikomas įkrovos lygis, įkrovimo galingumas ir temperatūros reguliacija.

„Svarbiausias veiksnys, kuris priklauso nuo paties vairuotojo, yra tinkamas baterijos įkrovimas ir iškrovimas, – pasakoja specialistas. – Dažnai elektromobilio gamintojai nurodo visiško įkrovimo ir iškrovimo ciklų (100 proc. – 0 proc. – 100 proc.) skaičių, kurį viršijus sumažėja baterijos talpa. Palaikant baterijos įkrovos lygį tarp 40 ir 80 proc., baterijos eksploatavimo trukmė bus ilgesnė“, – sako specialistas.

Visiškai iškrauti nereikėtų

D. Kriaučiūnas taip pat pažymi, kad, norint išlaikyti maksimalų baterijos našumą, nereikėtų jos visiškai iškrauti.

„Visiško baterijos iškrovimo atvejai reti, tačiau tai gali nutikti, kai elektromobiliu nevažinėjama ilgesnį laiką. Gamintojai nurodo, kad, palaikant automobilio komponentų „gyvybę“, net nenaudojant baterijos įkrova nukrenta ~1 proc. per parą. Todėl, prieš pastatant automobilį ilgesniam laikui, reikėtų tai įvertinti ir pasirūpinti pakankamu baterijos įkrovimu“, – priduria specialistas.

Jo teigimu, tai, ar elektromobilio baterija tarnaus ilgai, gali lemti ir įkrovimo galingumas. Anot pašnekovo, dažnai įkraunant bateriją didžiausiu galingumu gali sutrumpėti jos gyvavimo trukmė.

Visgi jis priduria, kad, priklausomai nuo baterijos valdymo sistemos, šis poveikis beveik pašalintas, mat įkrovimo metu galingumas ribojamas, kai baterija yra šalta ir artėjant prie 100 proc. įkrovos lygio.

„Didesnį baterijos dėvėjimąsi ir gyvavimo trukmę lemia baterijos iškrovimo greitis. Net ir elektromobilių gamintojai nurodo, kad, ypač sparčiai greitėjant, baterija iškraunama 2, 3 ar net 6 kartus didesniu galingumu, nei siekia baterijos nominalus galingumas“, – atkreipia dėmesį D. Kriaučiūnas.

Baterijos našumas gali sumažėti žiemą

Temperatūrai nukritus žemiau nulio, dažnai išryškėja silpnosios automobilių vietos – ne išimtis ir elektromobiliai. Pasak D. Kriaučiūno, baterijos talpa ir našumas gali sumažėti eksploatuojant automobilį esant neigiamai aplinkos temperatūrai, tačiau tai labiau susiję su baterijos konstrukcija.

Nors akumuliatoriaus temperatūros reguliavimas, kaip įvardija ekspertas, gali turėti įtakos jo ilgaamžiškumui, čia vairuotojas nieko nepadarys, nes temperatūros reguliavimo sistemomis pasirūpina gamintojas. Projektuodamas automobilį jis numato, kaip bus palaikoma optimali baterijos temperatūra – bus aušinama priešpriešinio oro srautu, oru iš automobilio salono ar akumuliatorius turės atskirą kondicionavimo sistemą.

„Jei baterija turi temperatūros reguliavimo sistemą, šis poveikis minimizuojamas, nes eksploatuojant transporto priemonę baterijos temperatūra palaikoma gamintojo nurodytose ribose, tačiau tam naudojama baterijos energija ir akumuliatorius greičiau išsikrauna“, – aiškina D. Kriaučiūnas.

Automobilių gamintojai optimaliai baterijos temperatūrai palaikyti taiko įvairias technologijas: šilumos siurblį, į skystį panardintą elektrinės spiralės principu veikiantį teną arba abiejų technologijų derinį.

„Temperatūros reguliavimo sistemos neturinčios baterijos tiek aukštoje, tiek žemoje temperatūroje patiria didesnius energijos nuostolius, nes optimali veikimo temperatūra sumažina jų talpą ir galimą atiduoti energijos kiekį. Eksploatuojant tokiomis sąlygomis, baterijų talpa ir našumas sumažėja greičiau nei temperatūros reguliavimo sistemą turinčiuose modeliuose“, – priduria D. Kriaučiūnas.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama