Lietuvos keliuose atsirandant vis daugiau atskirų prietaisų, neretas vairuotojas pradėjo spėlioti: kurie iš įrenginių matuoja greitį, o kokie – skenuoja atskirus duomenis, eismo srautą ar, pavyzdžiui, atlieka meteorologinius matavimus.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Važiuojant automobiliu, kelio pakraštyje įrengtas, ant stulpo pakabintas kameras ar kitus prietaisus pastebi turbūt kiekvienas vairuotojas. Visgi kai kuriems iš jų nusakyti, kuris gi prietaisas iš tiesų matuoja greitį, yra sudėtinga.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) specialistas Evaldas Tamariūnas pasakoja, kad Lietuvos keliuose galima aptikti daugybę skirtingų prietaisų, naudojamų ne tik greičiui matuoti, bet ir kitoms funkcijoms atlikti.
„Valstybinės reikšmės keliuose yra įvairios įrangos, skirtos skirtingoms funkcijoms atlikti. Kelių oro sąlygų stotelės ir eismo stebėjimo vaizdo kameros skirtos stebėti oro sąlygas ir jų poveikį eismui, tai ypatingai svarbi informacija žiemos sezono metu ir leidžia greičiau ir efektyviau sureaguoti bei imtis kelių priežiūros darbų.
Greičio matuokliai skirti eismo saugai užtikrinti (ši įranga fiksuoja ir kt. kelių eismo taisyklių pažeidimus). Kintamosios informacijos ženklai yra skirti operatyviai perspėti vairuotojus apie pasikeitusias oro sąlygas, eismo trikdžius ir kt. (ši informacija atspindima vaizdo ekranuose). Dar yra vidutinio metinio paros eismo intensyvumo skaitikliai (transporto priemonių, pravažiavusių per vieną parą skaičius, atitinkantis tam tikru kelio ruožu per metus pravažiavusių transporto priemonių paros vidurkį“, – pasakojo specialistas.
Tad kaip gi atskirti greičio matuoklį?
LAKD atstovas tikina, kad atskirti, pavyzdžiui, vidutinio greičio matuoklį nuo įrengtų kamerų keliuose, renkančių skirtingus duomenis, gali būti išties sudėtinga, tad tokiu atveju vairuotojams telieka vienintelis ir pats patikimiausias būdas – atidžiai stebėti kelio ženklus.
„Įrengtos kameros vizualiai mažai kuo skiriasi ir nėra lengva atskirti eismo stebėjimo kamerą nuo specializuotos vidutinio greičio matavimo sistemos kameros. Patikimiausias būdas atskirti kelyje esančius įrenginius – stebėti kelio ženklus: pavyzdžiui, prieš įrenginius, kurie atlieka automatinę eismo kontrolę yra įrengiami informaciniai kelio ženklai 636 „Automatinė eismo kontrolė“.
LAKD informuoja, kad valstybinės reikšmės keliuose įrenginėjama įvairių inovatyvių sprendimų leidžiančių pagerinti eismo saugumą keliuose – kelių oro sąlygų stotelių, eismo intensyvumo skaitiklių, greičio matuoklių, kintamos informacijos ženklų.