Dėl mechaninių pažeidimų nepaisius apsaugos zonų, kaitros ar stichijų sukeltų padarinių vidutiniškai 14 tūkst. gyventojų su elektros gedimais gali susidurti kone kasdien. Tai – 0,77 proc. nuo visų prie tinklo prijungtų klientų. Didžiąją dalį gedimų bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nustato ir likviduoja per kelias minutes dėl automatizuotų sprendimų – iš minėtų vidutiniškai 14 tūkst. apie 8,7 tūkst. – 62 proc. – gyventojų tiekimas atstatomas iškart, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tačiau, į ką turėtų kreiptis gyventojai, kad dingusi elektra būtų atstatyta kuo greičiau?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Dažnai galvojama, kad šiais klausimais reikia susisiekti su savo elektros ar gamtinių dujų tiekėju, iš kurio kas mėnesį yra gaunama sąskaita už suvartotą energiją, tačiau dingus elektros ar dujų tiekimui reikėtų kreiptis į skirstymo operatorių – ESO. Bendrovė užtikrina nenutrūkstamą energijos tiekimą gyventojams, skirsto elektrą ir gamtines dujas bei prižiūri skirstomuosius tinklus, rūpinasi naujų klientų prijungimu.
Dažnais atvejais gedimas įvyksta individualaus ar daugiabučio namo vidaus tinkle, todėl prieš registruojant gedimą, patikrinkite, ar gedimas ne vidaus tinkle, nes ESO prižiūrimi elektros tinklai yra iki apskaitos įrenginių – skaitiklių. Už jų prasideda klientui priklausantis elektros tinklas, kurio priežiūra rūpinasi patys namo savininkai.
Norėdami įsitikinti ar gedimas ne namo viduje, pažiūrėkite per langus, ar pas kaimynus elektra yra, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai, esantys namuose ar laiptinėje. Jeigu turite ūkį prižiūrintį asmenį (namą administruojančią įmonę, energetiką, namo pirmininką, elektriką), reikėtų kreiptis į jį, nes ESO vidaus tinklo gedimų nešalina.
Įsitikinę, kad gedimas įvyko jau iki elektros įvado – t. y. ESO tinklo dalyje, patikrinkite, ar jis nepažymėtas atjungimų žemėlapyje. Žemėlapyje pateikiama informacija, kur yra laikinai nutrauktas elektros tiekimas. Dėl vieno atjungimo elektros tiekimo sutrikimai gali būti juntami keliose vietovėse.
Gyventojai, nurodę savo kontaktus, gali gauti informaciją apie planuotus atjungimus ir elektros tiekimo sutrikimus el. paštu ar trumpąją SMS žinute. Paskambinę telefonu 1852 užsisakykite asmeninius pranešimus apie planuojamus elektros atjungimus dėl remonto darbų name, kad būtumėte ramūs, jog informaciją gausite laiku ir patogiu būdu.
Jei informacijos apie gedimus negavote ir žemėlapyje jos nėra, registruokite sutrikimą internetu arba nemokamu ir visą parą veikiančiu telefonu 1852.