Lietuviška žiema kupina staigmenų – rytą išriedėjus ledu ar siaučiant pūgai, vakare gali tekti grįžti polaidžio upėmis. Staigūs temperatūros ir oro sąlygų pokyčiai bei tvyranti drėgmė transporto priemonėms kelia gerokai didesnę grėsmę nei sausas šaltis, o vairuojant ekstremaliomis sąlygomis ypatinga svarba tenka tinkamam kelio apšvietimui. Ekspertai pranešime žiniasklaidai pataria, kaip pasirūpinti automobilio žibintais vairuojant ekstremaliomis sąlygomis.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Pūgos metu – dėmesys žibintams
Statistiniai duomenys rodo, kad devynių iš dešimties keliuose sutinkamų automobilių priekiniai žibintai yra nešvarūs, su defektais arba sugedę. Ši problema tampa dar aktualesnė žiemą, kai žibintai turėtų būti valomi dažniau nei kitais sezonais.
„Daugybė nesklandumų vairuojant žiemą kyla būtent dėl prasto matomumo – jei automobilis nebuvo tinkamai prižiūrėtas, žiemą jis tikrai kels papildomų problemų, o tokios klaidos gali lemti ne tik pavojų transporto priemonei, bet ir vairuotojų saugumui. Norint išvengti problemų vairuojant ekstremaliomis žiemos sąlygomis, itin svarbu sureguliuoti žibintus, pasirūpinti, kad veiktų visos lemputės, o žibintų stiklas būtų skaidrus. Vairuojant turi būti įjungti dienos šviesos žibintai, o jei matomumas itin prastas – stipresni žibintai. Rūko ar pūgos metu itin svarbu užtikrinti, kad sklandžiai veiktų rūko žibintai. Gerą matomumą užtikrins ir tinkama automobilio stiklų ir langų valytuvų priežiūra, įvertinkite, ar kad jų nereikia keisti ir aš šie nebraižo priekinio ar galinio stiklo“, – patarimais dalijasi automobilių apšvietimo gamintojo ir platintojo „Philips“ atstovė Wioletta Pasionek.
Pasak atstovės, automobilis su gerai veikiančiais žibintais yra matomas kelyje iš didesnio atstumo netgi saulėtą dieną, o sutemus, važiuojant blogu oru žibintai ne tik padeda pamatyti potencialius pavojus kelyje, bet ir leidžia kitiems eismo dalyviams anksčiau pastebėti atvažiuojantį automobilį.
„Ilgai vairuojant ekstremaliomis sąlygomis tamsiuoju paros metu svarbu užtikrinti ir tai, kad vairuotojo akys būtų kuo mažiau varginamos – šiandien rinkoje jau pristatyti ir naujos kartos halogeninėse lemputėse taikomi sprendimai, kuomet lemputėse naudojama šviesa tampa artima dienos šviesai, neutraliai žmogaus akiai“, – naujausius sprendimus saugumui užtikrinti akcentuoja W. Pasionek.
Kai matomumas itin prastas
„Jeigu matomumas prastas, patartina užmiestyje dažniau naudoti tolimąsias šviesas, įsitikinant, kad neakinate kitų eismo dalyvių, o mieste reikėtų įprasti įjungti rūko žibintus. Jeigu situacija dar ekstremalesnė, galima įjungti avarinį signalą – oranžinė šviesa gerai matoma net ir prasto matomumo sąlygomis. Jei per pūgą teko sustoti važiuojamojoje kelio dalyje, reikėtų įjungti ne tik avarinį signalą, bet ir gabaritų žibintus ir būtinai pastatyti įspėjamąjį ženklą“, – apie svarbiausius veiksmus susidūrus su itin prastu matomumu pasakoja „Philips“ atstovė.
Ekspertė atkreipia dėmesį, jog saugumas kelyje priklauso ir nuo automobilio išorės švaros – nešvarūs žibintai sumažina matomumą ir regos lauką, o tai gali padidinti reakcijos laiką susidūrus su pavojumi kelyje. Svarbu užtikrinti ne tik priekinių, bet ir galinių žibintų švarą, juos nuvalyti reikia ne tik tada, kai lyja ar sninga, žibintai apsineša purvu net važiuojant sausu ir palyginus švariu paviršiumi, vien tik dulkės gali sumažinti skleidžiamos šviesos kiekį keliais procentais.
Žibintų priešas – drėgmė
Nereta problema, su kuria susiduriama esant ekstremaliomis oro sąlygomis, ypač didesniam drėgmės kiekiui, skaidrumą praradę, apnašomis pasidengę ar iš vidaus aprasoję žibintai. Jie ne tik blogiau šviečia, bet ir gadina mašinos išvaizdą. Išjungus žibintus ir jiems vėstant į vidines jų ertmes patenka oras su nešvarumais – susidarius apnašų sluoksniui reflektorius ima nebeatspindėti reikiamo šviesos srauto, todėl itin svarbu atkreipti dėmesį, ar žibintuose nesikaupia drėgmė ir nešvarumai, o taip nutikus, pasikonsultuoti su specialistais autoservise.