Iki Kalėdų likus vos dviem savaitėms didėja ir idėjų kalėdiniam stalui bei dovanoms ieškančių žmonių skaičius parduotuvėse. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ atliktos apklausos duomenimis, kai iki Kalėdų belieka vos 2-3 savaitės, klientai jau perka ilgesnio galiojimo produktus šventinio stalo ruošai, paklausos piką pasiekia kalėdinio dekoro elementai, eglutės ir, žinoma, dovanos.
Daugėjant klientų parduotuvėse, ilgėja ir jose praleistas laikas, kurio prieš šventes visiems trūksta. Vienas iš būdų jam sutaupyti – rinktis savitarnos kasas ar asmeninius savitarnos skenerius, su kuriais prekes nuskenuojate vos jas paėmę iš lentynos. Pavyzdžiui, vidutiniškai paprastoje kasoje apsiperkantis žmogus praleidžia apie 3 minutes. Naudodamasis savitarnos skeneriu „Scan&Go“, jis gali sutaupyti iki dviejų su puse minutės (150 sekundžių) vieno apsipirkimo metu. Naudodamiesi šiais skeneriais „Maximos“ parduotuvėse vien šiemet klientai jau sutaupė 252 savo dienas.
Tiesa, tokie skeneriai kol kas įrengti tik dviejose parduotuvėse Vilniuje – „Akropolyje“ ir Mindaugo gatvėje esančio parduotuvėje. Tačiau visoje Lietuvoje šiuo metu jau įrengta daugiau nei 800 savitarnos kasų ir didžiųjų, ir mažesniųjų Lietuvos miestų bei miestelių parduotuvėse. 2019 metais į jas investuota virš 3,5 mln. eurų, o kitais metais suplanuota investuoti apie 2 mln. eurų į tolesnę savitarnos kasų plėtrą.
„Tai yra vienas iš labiausiai pasiteisinusių būdų, kuris gerokai sutrumpina apsipirkimo procesą. Mūsų skaičiavimais, apsipirkimas savitarnoje užtrunka apie 90 sekundžių, t.y. beveik dvigubai greičiau nei paprastoje kasoje. Savitarnos kasas taip pat renkasi pirkėjai, kuriu prekių krepšelis mažesnis. Pirkėjai, kurie yra išbandę savitarnos kasas prie jų sugrįžta nuolat, o dar neįpratusius jomis naudotis, apmoko mūsų darbuotojai. Šias kasas labiau pamėgę pirkėjai, kurie aktyviau naudojasi bankų mokėjimo kortelėmis. Atsiskaitymas bekontaktėmis kortelėmis mobiliąja programėle dar labiau taupo laiką“, – sako Irtautė Ščerbavičienė, „Maximos“ operacijų vadovė.
Savitarnos populiarumas auga
2019 metų lapkritį savitarnos kasomis „Maximos“ tinkle naudojosi beveik 30 proc. klientų.
„Jei skaičiuotume tik tas parduotuves, kurios jau turi savitarną, neįtraukiant viso tinklo parduotuvių, savitarnos kasas vietoje įprastų rinkosi daugiau nei 40 proc. klientų. Taigi, galima sakyti, kad parduotuvėje įrengus savitarnos kasas klientai vis dažniau renkasi jas. Jei tempas nesikeis, prognozuojame, kad 2021 metais eisime koja kojon su Europos šalių ir JAV prognozėmis, kad kas antras kvitas parduotuvėse, kuriose yra savitarna, eis per savitarnos kasas. Jau ir šiais metais turime parduotuvių, kur daugiau nei 50 proc. klientų apsiperka savitarnos kasose“, – teigia I. Ščerbavičienė.
Šiandien paslaugų ir mažmeninės prekybos sektoriuose savitarnos sprendimai tampa vis aktualesni. Savitarnos kasos „Maximos“ parduotuvėse diegiamos atsižvelgiant į pirkėjų poreikį už pirkinius atsiskaityti kaip įmanoma greičiau.
„Atsiskaitymas prie savitarnos kasų yra ne tik itin patogus, nes paspartina apsipirkimą ir padeda išvengti stovėjimo eilėse. Jis pritaikytas ir didesniam krepšeliui: pagal tai parenkame savitarnos kasų dydžius, priėjimo erdvę prie kasų, tobuliname prekių katalogą, mokome konsultantus ir vis daugiau galimybių suteikiame savarankiškam apsipirkimui“, – sako I. Ščerbavičienė, „Maximos“ operacijų vadovė.
Patarimai, norintiems sutaupyti laiką apsiperkant:
- Rinkitės savitarnos kasas arba savitarnos skenerius.
- Naudodami savitarnos skenerį, nuskenavę prekę ją iš karto dėkite į pirkinių maišelį. Jei apsiperkate savitarnos kasoje, skenuokite pirkinių krepšelio prekes ir jas iš karto dėkite į maišelį. Visų pirma, skenuokite sunkesnius pirkinius – jie guls į maišelio dugną, o tuomet lengvesnius ir trapesnius produktus, kurie bus maišelio viršuje.
- Atsiskaitykite bankų mokėjimo kortele arba bekontakte kortele.
- Nebijokite paprašyti parduotuvės konsultanto pagalbos, jei iki šiol nesate išbandę savitarnos sprendimų.