Tikriausiai ne vienas esame girdėję prastų atsiliepimų apie meistrus. Vieni jų netinkamai suremontuoja buitinę techniką arba elektronikos prekes, ir gedimai netrukus vėl atsinaujina. Kiti, naudodamiesi beviltiška klientų padėtimi, už paslaugas paprašo gerokai aukštesnės kainos – dažnai net sudarančios iki 30–50 proc. naujo prietaiso vertės. Tretieji vis žada: „Atvažiuosiu rytoj“, bet tas rytojus vis neišaušta. Pasitaiko ir meistrų, neapsiimančių remontuoti smulkių gedimų, todėl potencialūs klientai atsiduria aklavietėje. Tad kaip pasirinkti išties gerus elektronikos meistrus, kaip prižiūrėti prietaisus, kad jie tarnautų kuo ilgiau, bei į ką atkreipti dėmesį renkantis elektronikos prekes.
Asociatyvi nuotr.
Į ką atkreipti dėmesį renkantis meistrus?
Elektronikos serviso „PC Help“ vadovas Arnas Grigaliūnas pasakoja, kad rasti meistrą – dar ne viskas: „Dažnai sulaukiame klientų, kurie jau yra taisę elektroniką pas kitus meistrus, negavę garantijų, veltui išleidę pinigus, netikintys tuo, ką jiems sakome, todėl natūralu, kad su tokiais klientais bendradarbiauti kiek sudėtingiau, tačiau dažniausiai visos dvejonės išnyksta pamačius vėl tobulai veikiantį prietaisą“, – apie darbo subtilybes pasakoja specialistas ir sutinka pasidalyti patarimais, į kuriuos aspektus reikėtų susitelkti ieškant elektronikos meistro:
- Teiraukitės apie suteikimas garantijas. Ar meistras savo darbams suteikia garantiją? Jei jis nuo šio klausimo išsisukinėja, vertėtų suabejoti paslaugų kokybe. Pavyzdžiui, „PC Help“ visiems atliktiems darbams suteikia 3 mėnesių, o detalėms – 3–24 mėn. garantiją.
- Prašykite čekio, sąskaitos faktūros ar bet kokio kito dokumento. Suteikus paslaugas, klientams išduodami čekiai, tad pinigų grąžinimo garantija galioja visuomet. A. Grigaliūnas taip pat sutinka papasakoti apie savo veiklos principus: „Jei dėl įvairių nepalankių aplinkybių, kurių šioje veiklos sferoje pasitaiko, elektronikos prekės suremontuoti nepavyksta, visada ieškome sprendimo ir siekiame, kad klientai liktų patekinti ir rekomenduotų mus pažįstamiems, draugams ir artimiesiems.“
- Sutarkite tikslią kainą. Tam, kad nepatektumėte į dviprasmišką situaciją, meistrą visuomet aiškiai informuokite, kad visos remonto sąlygos, įskaitant ir kainą, jums tinka. O kaip žinoti, ar elektronikos prietaisą dar verta remontuoti? „Dažniausiai iš karto klientams pasakome, ar sugedusį prietaisą apsimokės taisyti, ir tuomet jau jie sprendžia. Tačiau pasitaiko atvejų, kad klientai vis tiek pasiryžta naujam gyvenimui prikelti prietaisus, kurių remonto kaštai – kone didesni nei paties daikto vertė. Labai dažnai žmonės nori atkurti dingusius duomenis, tad kaina tampa antraeiliu veiksniu“, – apie darbo specifiką pasakoja pašnekovas.
- Sutarkite terminą, per kurį elektronikos prietaisas turėtų būti sutaisytas. Ar tikrai nenutiks taip, kad žadėtasis „rytoj“ išauš tik kitą savaitę ar net kitą mėnesį? „PC Help“ dirba 8 skirtingose srityse besispecializuojančių meistrų komanda, tad paslaugos suteikiamos per maksimaliai trumpą laiką. Kaip dar vieną esminių šio elektronikos serviso privalumų įmonės darbuotojai minėjo jų turimą itin platų atsarginių išmaniųjų telefonų ir kompiuterių detalių asortimentą, tad dažniausiai prietaisai suremontuojami vos per 1 dieną. Taip pat įmonė veikia be tarpininkų, elektronika remontuojama vietoje – nesiunčiama į kitus punktus, miestus ar net šalis.
- Ieškokite meistrų, kuriančių pridėtinę vertę. Gal šiuo metu neturite laiko ar galimybių išeiti iš namų ar biuro? Raskite meistrus, kurie sugedusius prietaisus paimtų iš jums patogios vietos, o po remonto grąžintų atgal, meistrus, galinčius suteikti pakaitinę įrangą, kol bus laukiama reikiamos detalės, ir t. t.
Taigi, keičiantis laikams, didėjant gyvenimo tempui, paslaugų verslas vis geriau prisitaiko prie klientų poreikių, o aukščiausia kokybė – nebe prabanga.
Ragina dėmesį atkreipti į garantijos trukmę ir pasvarstyti draudimo galimybes
Labai daug žmonių domisi, kaip išsirinkti patikimą kompiuterinę ir buitinę elektroniką. Tačiau veikiausiai universalaus patarimo nėra. Galimai geriau ir patikimiau veiks brangesni, kokybiškesni prietaisai, tačiau tai nėra patvirtinta taisyklė. Ne viską lemia ir gamintojai: „Galime teigti, kad elektronikos neverta rinktis pagal gamintoją, nes kone visi gamintojai turi nenusisekusių serijų. Ne visada padeda ir kitų vartotojų atsiliepimai, reitingai, nes kai išleidžiami nauji produktų modeliai, jų bėdos „išlįsti“ gali tik po kurio laiko“, – sako A. Grigaliūnas.
Renkantis prekę, kaip ir paslaugą, reikia atkreipti dėmesį į garantijos trukmę. Labai svarbu rinktis elektronikos prekes, kurioms teikiama kuo ilgesnė garantija: Pasak specialisto, kai kuriose šalyse elektronikai suteikiama 1 m. garantija, tad pasitaiko klientų, atnešančių remontuoti dar visai apynaujes prekes.
UAB „PC Help“ personalas pataria pasidomėti elektronikos prekių draudimo ar garantijos pratęsimo galimybėmis, ypač jei prietaisas brangus, vertingas. Net ir itin kruopščiai prižiūrimi telefonai ir kompiuteriai genda, dūžta, galų gale, juos gali pasisavinti ilgapirščiai, todėl draudimas ir garantijos pratęsimas apsaugos nuo nuostolių. Ypač apsimoka įrangą apsidrausti turint mažų vaikų, kurie prietaisus dažnai numeta, tad įskelia ekranus, aplieja prietaisus skysčiais ir t. t.
Kaip pailginti prietaisų tarnavimo laiką ir tinkamai juos prižiūrėti?
Reikėtų nepamiršti profilaktiškai valyti kompiuterių: „Labai dažnai žmonės nekreipia dėmesio, jei kompiuteris kaista, neskuba valyti kompiuterio aušinimo sistemos tol, kol kažkas neatsitinka. Kai kompiuteris sugenda, deja, valymas jau nebepadeda, o kompiuterio remontas atsieina vidutiniškai 10 kartų brangiau, nei profesionalus prietaiso valymas. Daugumą kompiuterių gedimų sukelia būtent perkaitimas“, – savo patirtimi dalijasi „PC Help“ specialistai. Jie rekomenduoja kompiuterio aušinimo sistemą išsivalyti bent kartą per metus.
Meistrai pastebi, kad dažnai klientai, norėdami pailginti nešiojamųjų kompiuterių baterijų tarnavimo laiką, tiesiog jas išima ir padeda į stalčių. Tačiau baterijos pritaikytos ne gulėjimui, bet darbui: jas nuolat reikia iškrauti ir vėl įkrauti. Baterijų veikimo laikas trumpės, jei jas laikysime kompiuterio krepšyje ir išsitrauksime, pavyzdžiui, tik kokį kartą per mėnesį.
Televizorius, anot A. Grigaliūno, taip pat galima priskirti prie dažniausiai gendančių prietaisų: „Šiuolaikinė elektronika tarnauja gerokai trumpiau. Vyresnio amžiaus žmonės būdavo įpratę, kad televizorius be vargo veikia mažiausiai 15 metų, todėl labai nustemba, kad praėjus vos keleriems metams po įsigijimo televizorius sugenda.“ Anot „PC Help“ remonto meistrų, reikia atkreipti dėmesį ne tik į tai, kokį televizorių įsigyjame ir kur jį perkame, bet ir į televizorių priežiūrą. Pavyzdžiui, LED, LCD televizoriai yra jautresni smūgiams, valymui, juos geriausia valyti minkšta medvilninio audinio šluoste. Kartkartėmis sausa šluoste patariama nuvalyti dulkes ne tik nuo televizoriaus ekrano, bet ir nuo galinės dalies. Specialistų nuomone, kruopštesnė prietaisų priežiūra visuomet atsiperka.
UAB „PC Help“ veikia jau 11 metų. Pradžioje įmonė specializavosi ir išskirtinai remontavo tik kompiuterius, o šiandien tarp įmonės paslaugų – smulkios buitinės elektronikos, garso ir vaizdo technikos, televizorių, telefonų, kompiuterių, navigacinių sistemų taisymas, įmonių IT ūkio priežiūra, vaizdo stebėjimo ir apsaugos sistemų įrengimas, nuotolinė pagalba ir kt. Taigi, įmonės meistrai specializuojasi ir remontuoja pačią įvairiausią smulkiąją elektroniką: nuo automobilių pultelių iki kaitlenčių ir gartraukių, nuo mobiliųjų telefonų, kompiuterių ir televizorių iki transporto priemonių – elektrinių riedžių ir paspirtukų. „PC Help“ pagrindiniai prioritetai – lankstumas ir profesionali pagalba visiems klientams negailint nei laiko, nei pastangų. Profesionalus požiūris leido surasti ir nuolatinius klientus, kuriuos „PC Help“ meistrai supranta vos iš vieno žodžio – „Help!“.