Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį. Šiuolaikiniams akumuliatoriams reikia dėkoti už tai, kad nebereikia variklio užvesti rankiniu būdu. Dabar tai padaroma pasukus raktelį arba paspaudus mygtuką.
Tačiau akumuliatorius svarbus ne tik užvedant variklį. „Popular Mechanics“ pataria, kaip akumuliatorių išsaugoti kuo ilgiau.
KTU nuotr.
Akumuliatoriaus ilgaamžiškumas (ir „mirtis“)
Paprastai akumuliatorius turėtų tarnauti apie šešerius metus. Tačiau, kaip ir daugelio automobilio dalių atveju, viskas priklauso nuo to, kaip juos rūpinsitės. Daugybė išsikrovimo ir įkrovimo ciklų trumpina bet kurio akumuliatoriaus darbą, o automobilyje naudojama elektronika yra trumpiausias akumuliatoriaus kelias į „akumuliatorių kapines“.
Žinoma, akumuliatorius įsikrauna užvedus variklį, tad jei naudojate elektronikos sistemas neužvestu varikliu, energija imama iš akumuliatoriaus. Dėl šios priežasties labai svarbu visuomet, kai nevairuojate, išjungti žibintus ir salono apšvietimą. Taip pat nepamirškite, kad automobilyje įjungę elektronikos prietaisus, tokius, kaip navigatorius ar netgi įkrauti prijungtas išmanusis telefonas, sekinate automobilio akumuliatorių.
Visgi kad ir kaip gerai besirūpintumėte savo akumuliatoriumi, kažkada jis nustos veikti ir jį teks pakeisti. Prieš tai akumuliatorius jums signalizuos, kad jau „pavargo“: automobilis sunkiai užsives. Be to, prietaisų skydelyje gali užsidegti ir atitinkama lemputė. Jeigu staiga salone neįsijungia šviesos ar neveikia centrinis užraktas, žinokite, kad gali būti kaltas akumuliatorius.
Svarbios oro sąlygos
Temperatūra turi didelės įtakos akumuliatoriaus tarnavimo laikui. Daugelio akumuliatorių viduje yra skystas elektrolitas, kurį veikia karštas ir šaltas oras. Nors reikėtų itin žemos temperatūros, kad akumuliatorius užšaltų, šaltis sumažina akumuliatoriuje esančio skysčio galimybes perduoti visą galią (štai kodėl per šalčius sunku užvesti automobilį).
Kai kas klaidingai mano, kad geras sprendimo būdas yra įsigyti akumuliatorių su didesniu šalto užvedimo srovės (CCA) rodikliu. Automobilio kompiuteriai reguliuoja srovės stiprumą, reikalingą automobilio užvedimui, tad iš esmės neturi jokios įtakos. Šaltuoju metų laiku geriausia yra pasirūpinti akumuliatoriaus termoizoliacija.
Tiesa ta, kad akumuliatoriams kenkia ir didelis karštis, nes dėl jo akumuliatoriaus viduje esantis skystis gali išgaruoti, ir akumuliatorius greičiau išsikraus. Paplitęs mitas, kad galima tiesiog papildyti akumuliatorių vandentiekio vandeniu. Tačiau jame yra mineralų ir nešvarumų, kurie gali pakenkti akumuliatoriui. Tokiu atveju galima naudoti distiliuotą vandenį. Jeigu jums reikia papildyti akumuliatorių, tai ženklas, kad greitai teks jį keisti. Šiuo atveju labiausiai pasisekė automobilį laikantiems garaže, nes akumuliatorius yra apsaugotas nuo temperatūrų svyravimo.
Kaip užvesti su „krokodilais“
Veikiausiai kiekvienam vairuotojui yra tekę susidurti su situacija, kai tenka gaivinti „numirusį“ akumuliatorių. Tai nėra sudėtingas procesas, tačiau visgi būtina prisiminti kelis žingsnius. Jums prireiks specialių laidų („krokodilų“) ir automobilio su įkrautu akumuliatoriumi.
Prieš prijungdami laidus, užgesinkite automobilio su geru akumuliatoriumi variklį. Abiejuose automobiliuose išjunkite žibintus, radiją, atjunkite visus elektrą naudojančius įrenginius. Atidžiai prijunkite laidus: pliusą prie pliuso, minusą prie minuso. Užveskite automobilį su veikiančiu akumuliatoriumi ir palikite jį veikti 5–10 minučių, kad išsikrovęs akumuliatorius būtų įkrautas pakankamai, jog būtų galima užvesti variklį.
Vėliau užgesinkite variklį. Pamėginkite užvesti automobilį, kurio akumuliatorių įkrovėte. Jeigu jis užsivedė, palikite jį veikti mažiausiai 20 minučių arba važiuokite pasivažinėti, kad akumuliatorius įsikrautų. O jeigu variklio užvesti nepavyksta, pakartokite procesą.
Gedimų yra daugiau
Jeigu negalite užvesti automobilio, akumuliatorius yra tik galimas kaltininkas, tačiau be jo yra ir daugybė kitų galimų priežasčių. Kaltas gali būti ir starteris, dėl kurio taip pat nebus galima užvesti automobilio. Taip pat gali būti problema, susijusi su generatoriumi. Dėl blogai veikiančio generatoriaus akumuliatorius važiuojant neįsikrauna.
Automobilis gali neužsivesti ir dėl užsikimšusių degalų purkštukų arba susidėvėjusių žvakių, aprūdijusių akumuliatoriaus kontaktų, dėl kurių suprastėja elektros srautas. Šiuo atveju paprasčiausias sprendimas yra juos nuvalyti.
Technologijoms sparčiai tobulėjant, tikėtina, kad kitas jūsų automobilis bus visiškai elektrinis. Na, o kol kas rūpinkitės savo automobilio akumuliatoriumi, kad nereikėtų iš bagažinės traukti „krokodilų“.