Automobilių akumuliatoriai lietuviams vidutiniškai tarnauja 3–4 metus. Taip teigiantys prekybininkai priduria, kad norint kuo rečiau juos keisti, svarbu išsirinkti tinkamiausią, atsižvelgiant į akumuliatoriaus talpą ir dydį. Priešingu atveju, paspiginus žiemos šalčiams, automobilį gali būti sunku užvesti.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto doc. dr. Robertas Pečeliūnas teigė manantis, kad akumuliatorius turėtų tarnauti bent penkerius metus. Šis, jo nuomone, veiks ilgiau, jei tik nupirktas maždaug 5 valandas bus lengvai pakrautas.
Atsiradus pirmiesiems nusiskundimams, mokslininkas patarė akumuliatoriaus neišmesti. Visų pirma jis siūlė patikrinti, ar šis nėra išsikrovęs. Esą „negalavimo“ priežastis gali būti paprasta – per laisvas generatoriaus dirželis, lemiantis nepilną akumuliatoriaus pakrovimą.
Brangesnis akumuliatorius tarnaus ilgiau?
Pasak įmonės „Akumuliatorių meistras“ vadybininko Raimundo Kalašinsko, kurdami naujus modelius automobilių gamintojai į tai, kokiomis klimato sąlygomis bus eksploatuojama transporto priemonė ir pagal tai nustato akumuliatoriui reikalingą talpą. Todėl geriausia, keičiant akumuliatorių, naująjį pasirinkti ne žemesnių parametrų, nei numatė automobilio gamintojai.
Renkantis naują akumuliatorių, pašnekovas rekomenduoja atsižvelgti į jo dydį. Tai esą labai svarbu, nes per didelis akumuliatorius netilps į jam skirtą vietą, o per mažas – problemų gali sukelti žiemą. Taip pat jis padidina greito susidėvėjimo riziką. Jo teigimu, į akumuliatoriaus dydį svarbu atsižvelgti ir todėl, kad jį gali būti sunku pritvirtinti, to pasekoje blogiausiu atveju įvažiavus į duobę, akumuliatorius iššoks iš vietos, gali įvykti trumpas jungimas ir kilti gaisras. Be to, rizikuojate ir nepraeiti techninės apžiūros.
Įmonės „Akumuliatorių meistras“ atstovo teigimu, dauguma žinomų akumuliatorių gamintojų pateikia trijų serijų („premium“, „standart“ ir „ekonominiai“) akumuliatorius. „Premium“ klasės akumuliatorius, kurių 30 proc. didesnė paleidimo srovė ir talpa, dažniausiai renkasi vairuotojai, kurių automobiliuose įmontuota papildomos elektroninės įrangos. Plačiausiai naudojami „standart“ klasės akumuliatoriai. Ji skirti įprastiems automobiliams, eksploatuojamiems tradicinėmis sąlygomis. O „ekonominės“ klasės akumuliatoriai naudojami seniems, neturintiems papildomos elektroninės įrangos, automobiliams.
R. Kalašinskas atskleidė, kad yra ir ketvirtoji akumuliatorių klasė, tačiau šios serijos akumuliatoriai esą nėra pats tinkamiausias sprendimas: „Yra dar ir ketvirtoji klasė: neaišku kieno, kur ir kada gaminti, dažnai su suklastotais parametrais akumuliatoriai. Išskirtinis jų požymis – žymiai mažesnė kaina ir labai ilgas (3 m. ir daugiau) garantinis laikas. Juos perka automobilių perpardavinėtojai, vadinamieji „perekupai“, arba pirkėjai, kuriems svarbiausias kriterijus – žema produkto kaina. Įsigijus tokį akumuliatorių dažnai tenka skaudžiai nusivilti.“
R. Pečeliūnas: perkant akumuliatorių vertą jį išbandyti testeriu
VGTU doc. dr. R. Pečeliūnas renkantis akumuliatorių visų pirma siūlo atkreipti dėmesį į jo pagaminimo datą. Esą produktas, ilgai laikytas sandėlyje, praranda dalį savybių. „Akumuliatoriaus poliai (pliusas ir minusas) turi atitikti senąjį akumuliatorių ar automobilį. Pliusas ir minusas kai kada būna kitose vietose – sukeistos vietos. Tada gali neatitikti tvirtinimas. Apsukus gali neužtekti laido“, – kalbėjo docentas.
Jo žodžiais, renkantis naują produktą svarbūs ir kiti kriterijai, pavyzdžiui, reikėtų atsižvelgti į automobilio markę ir modelį. Nepatyrusiam vairuotojui akumuliatoriaus išsirinkimas gali tapti rimtu iššūkiu, todėl mokslininkas pataria konsultuotis su specialistais.
R. Pečeliūnas linkęs manyti, kad patikimos firmos brangesnis produktas turėtų tarnauti ilgiau. Jis pats teigė turėjęs akumuliatorių, tarnavusį 8 m. Veikimo vidurkis, pašnekovo manymu, – 5 m.
Mokslininkas tikino pastebėjęs dalies prekeivių polinkį sukčiauti, todėl prieš perkant naują akumuliatorių, anot jo, praverstų ir testeris: „Dabar beveik visi akumuliatoriai neaptarnaujami – vidaus elektrolito tankio kaip ir nepatikrinsi. Tačiau mes turim prietaisą katedroj, kuris parodo faktinę įtampą. Kai pirkom akumuliatorių, užrašyti skaičiai neatitiko tikrovės.“