Erdvinį ekraną, suteikiantį galimybę pajusti prisilietimą prie fiziškai neegzistuojančių objektų, sukūrė Tokijo universiteto mokslininkų grupė, vadovaujama profesoriaus Hiroyukio Shinodos.
Šio ekrano prototipas buvo pademonstruotas Naujajame Orleane (JAV) vykusioje parodoje SIGGRAPH 2009.
3D objektų lietimo pojūčius pavyko realizuoti naudojant garso bangų slėgį. Panaudojus 324 keitiklius buvo sukurtas vadinamasis „erdvinis ultragarsinis taktilinis ekranas“, kurio skleidžiamo ultragarso rezonanso dažnis - 40 kHz. Kiekvieno keitiklio amplitudė ir fazės poslinkis nustatomi atskirai. Toks ekranas gali sufokusuoti oro slėgį į 2 cm skersmens hologramų, kurias galima perkėlinėti erdvėje, paviršiaus sritis.
Pati holograma projektuojama 30 centimetrų atstumu nuo ultragarsinio ekrano. Rankos judesiams erdvėje sekti naudojami du belaidžiai žaidimų kompiuterio „Nintendo Wii“ valdikliai. Ant piršto galo dedamas atspindintis žymeklis, kurį apšviečia infraraudonieji valdiklio šviesos diodai. Taip nustatomos erdvinės rankos koordinatės.
Sekdami rankos judesius ir fokusuodami į reikiamą erdvės sritį ultragarso bangas, mokslininkai sukūrė prisilietimo prie hologramos pojūčio efektą. Kadangi oro slėgis sufokusuotoje srityje siekia apie 1,6 g/cm3, to pakanka lytėjimo pojūčiams aktyvuoti.
Teigiama, kad sensorinis 3D ekranas gali būti naudojamas daugelyje sričių, pradedant holografiniais išjungėjais, baigiant kompiuteriniais žaidimais. Pasak H. Shinodos, naujoji technologija leis daugelį fizinių objektų pakeisti virtualiomis jų kopijomis.
Šiame vaizdo siužete pasakojama, kaip žmonės gali pajusti prisilietimą prie neegzistuojančių objektų.