Nepaslaptis, kad „Google“ savo darbuotojams leidžia net 20% savo brangaus laiko skirti savo projektams, idėjų įgyvendinimams. „Google Lively“ būtent taip ir gimė, kaip dar vienas toks projektas.
Tačiau, skirtingai nei analogiškomis sąlygomis atsiradusiam „GMail“, „Lively“ nepasisekė ištempti net metų. Interneto bendrovės „Google" sukurta virtualios trimatės realybės aplinka „Lively“ buvo labai panaši į populiarųjį žaidimą „Second Life“.
Naudodamiesi „Google Lively“ pavadinta paslauga internautai galėjo pasirinkti savo virtualųjį personažą (angl. avatar), kurti asmenines virtualiąsias erdves ir bendrauti su kitais „Google Lively“ personažais. Paslaugos „Lively“ vartotojai savo virtualiuose kambariuose galėjo rodyti filmukus iš portalo „YouTube“, demonstruoti nuotraukas.
Tiesa, tokių galimybių judėti virtualioje erdvėje, kaip siūlo „Second Life“, „Google Lively“ neturėjo.
Virtualūs „Lively“ kambariai, atrodo, gyvavo tik nuo šių metų liepos iki gruodžio („Google“ teigia, kad tada juos išjungs). Kita vertus, pažymima, kad ateityje, jei šis projektas evoliucionuos iki tam tikro lygio, paslaugos tiekimas gali būti atnaujinamas.
Kodėl „Google“ nutraukė šios paslaugos tiekimą ir atnaujinimus? Teigiama, kad projektas nebetilpo į tuos 20% laiko. Vis augo ir augo, o naudos bent jau kol kas nebuvo ypatingai iš to daug. Galbūt „Google“ palietė finansinė krizė, gal kitos dar priežastys, todėl ji nusprendė sumažinti skiriamo laiko sąnaudas šiam projektui. Kalbant apie finansus, galima priminti, jog dabar „Google“ akcijos krito tiek, kad nusibraukė beveik visas pastarųjų trijų metų įdirbis. Pasak „Citigroup“ analitiko, tai, ką matome rinkose, yra „blogiausios ekonominės sąlygos mūsų gyvenime“. Nenuostabu, kad „Google“ stengiasi gauti pinigų iš visų įmanomų savo tarnybų, o kai to nesiseka - projektų atsisakyti. Reklama pasirodė įterpiamuose į svetaines „YouTube“ klipuose, o rezultatai vaizdo paieškoje imami parduoti nebepaisant jokių kategorijų.
Tad nors „Lively“ projektas ir neištempė nei metų, tačiau, visgi, atnešė į pasaulį naujų novatoriškų sprendimų, nematytų niekur ir niekada ankščiau (pvz. „Google Picassa“ nuotraukų kolekcijų importavimas į „Lively“ pasaulius). Todėl visai tikėtina, kad ateityje pamatysime kažką panašaus konkurentų produktuose arba/ir šis produktas vėl prisikels...