Didžioji dalis Lietuvos gyventojų kompiuterius linkę įsigyti specializuotose kompiuterinės įrangos parduotuvėse. Tai parodė šių metų kovo mėnesį bendrovės „TNS Gallup“ atlikta 15-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų reprezentatyvi apklausa.
52,7 proc. apklausos respondentų teigė, jog priimtiniausia kompiuterį įsigyti specializuotose kompiuterių parduotuvėse. 9,5 proc. gyventojų rinktųsi buitinių prietaisų parduotuves, 8,1 proc. – prekybos centrus, 7,4 proc. kompiuterio linkę ieškoti skelbimų pagalba. 16,1 proc. teigė nežiną priimtiniausios kompiuterių įsigijimo vietos.
„Palyginti su 2004 m. lapkritį atliktos analogiškos apklausos duomenimis, specializuotų kompiuterių parduotuvių populiarumas dar labiau išaugo – tuomet jas rinkosi 46 proc. respondentų. Tokios pirkimo įpročių tendencijos neigia ekspertų prognozes, kad prekyba kompiuteriais gali pamažu persikelti iš specializuotų parduotuvių į plataus vartojimo prekes siūlančius prekybos centrus“, – tvirtino 15 specializuotų kompiuterių parduotuvių tinklą Lietuvoje turinčios BMS bendrovės direktorius Artūras Afanasenka.
BMS vadovo teigimu, maisto ir pramoninių prekių centruose pirkėjai pasigenda asmeninio pardavėjo dėmesio ir patarimų: „Dažnai pirkėjams prireikia kompiuterijos specialistų konsultacijų, kokios konfigūracijos kompiuterinė įranga labiausiai atitinka jų poreikius. Todėl jie renkasi specializuotas parduotuves, kurios pasižymi ne tik gausiu kompiuterinės įrangos asortimentu, bet ir jose dirbančių kvalifikuotų specialistų teikiamomis konsultacijomis“.
Šių metų kovo mėnesį „TNS Gallup“ atlikta apklausa parodė, kad populiariausia specializuota kompiuterių parduotuvė yra „BMS Megapolis“ – ją rinktųsi 10,4 proc. tų gyventojų, kuriems priimtiniausia kompiuterį įsigyti specializuotose parduotuvėse (tiesa, beveik pusė – 47,1 proc. – šios grupės respondentų nenurodė konkrečių parduotuvių).
Pasak A.Afanasenkos, tokie vartotojų apklausų rezultatai įrodo, kad BMS, nuo pat kompanijos įkūrimo pradžios 1993 metais visas jėgas nukreipusi specializuotų kompiuterinės įrangos parduotuvių plėtrai, pasirinko teisingą strategiją.
„TNS Gallup“ kovo mėnesio apklausos duomenimis, specializuotos kompiuterių parduotuvės ypač populiarios tarp tų gyventojų, kurie namuose jau turi kompiuterį arba ketina jį įsigyti. Net 66 proc. šios grupės respondentų pareiškė, kad specializuotos parduotuvės – priimtiniausia kompiuterio įsigijimo vieta (iš jų 41,6 proc. negalėjo nurodyti konkrečios parduotuvės, o 13,6 proc. rinktųsi „BMS Megapolį“). 10,3 proc. respondentų rinktųsi buitinių prietaisų parduotuves, 6,7 proc. – prekybos centrus.