Norėdamas paskatinti šalies gyventojus aktyviau kurti ir įgyvendinti savo verslo idėjas, didžiausias Lietuvoje komercinis SEB Vilniaus bankas pradeda tęstinę, daugiametę verslumo skatinimo iniciatyvą „SEB verslo menas“. Netrukus startuosiančia visuomenės informavimo kampanija SEB Vilniaus bankas sieks ne tik dalintis žiniomis bei sėkmingo verslo patirtimi su žmonėmis, bet ir kurti novatoriškoms verslo idėjoms palankias sąlygas. Pasitelkiant akademinės ir verslo bendruomenės patirtį, iniciatyva „SEB verslo menas“ tikimasi įkvėpti visuomenei pasitikėjimo savo verslumo galimybėmis. Startuosiančio projekto partneriai – „Lietuvos rytas“, Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas bei Šiaurės miestelio technologijų parkas.
„Šios iniciatyvos tikslas yra padrąsinti žmonių verslumą, suteikti postūmį naujoms, originalioms verslo idėjoms, o svarbiausia – pakviesti jas įgyvendinti“, – sako SEB Vilniaus banko prezidentas Audrius Žiugžda. „Stengsimės parodyti visuomenei, kad verslumas nėra vien pinigai, reikalingi verslo pradžiai. Visų pirma, verslumas – tai asmens gebėjimas idėjas paversti veiksmais, pasitikėjimas savo jėgomis, drąsa imtis iniciatyvos. Sakome „ne“ neigiamam požiūriui į savo verslą kuriantį žmogų, baimei rizikuoti ir žinių trūkumui, „taip“ – galimybėms“, – pažymi SEB Vilniaus banko prezidentas.
SEB Vilniaus banką imtis minėtos iniciatyvos skatina ir sociologinių tyrimų rezultatai. Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ spalio 1–10 dienomis vykdyta reprezentatyvi gyventojų apklausa atskleidė, jog Lietuvos gyventojai norėtų imtis savo verslo – 53 proc. jų teigia, jog norėtų dirbti sau. Itin aktyviai nusiteikęs atrodo jaunimas: tyrimo duomenimis, net 79 proc. jaunuolių nuo 15 iki 25 metų galvoja apie galimybę kurti savo įmonę.
Didžiausia grėsme verslui gyventojai laiko pradinio kapitalo stoką – šią problemą paminėjo 69 proc. dirbti sau norinčių Lietuvos gyventojų. Kiek daugiau nei pusė savo įmonę kurti linkusių respondentų – 52 proc. – grėsmę verslui įžvelgia mokestinėje aplinkoje. Savo verslą steigti planuojantis 15–25 metų jaunimas be kapitalo stokos svarbia priežastimi, trukdančia imtis verslo kūrimo, nurodo žinių trūkumą. Šią problemą mini net 54 proc. dirbti sau ketinančių jaunuolių. „Noriu tikėtis, jog šalies ekonomikos ateitis yra patikimose rankose, juk būtent dabartiniam jaunimui ateityje ir teks perimti ekonominę naštą bei pasirūpinti vyresniąja visuomenės dalimi. Tai, kad jaunoji karta demonstruoja ryžtą imtis nuosavo verslo, nuteikia optimistiškai. Tačiau reikalingos sutelktos ir verslo, ir valdžios institucijų, ir visuomenės pastangos, kad Lietuvoje atsirastų tinkama terpė verslumui ugdyti bei puoselėti“, – sakė A. Žiugžda.
„Nuosavas verslas turėtų tapti prioritetiniu aukštųjų mokyklų absolventų pasirinkimu. Ne tik tų, kurie baigė vadybos studijas, bet ypač tų jaunuolių, kurie įgijo fundamentinių mokslų diplomus. Kaip tik jie gali ir turėtų kurti novatoriškomis mokslo idėjomis pagrįstą verslą. Deja, šiuo metu retas kuris jų galvoja apie savo verslą po studijų, ir mieliau renkasi „saugų“, samdomą darbą. Manau, jog ši iniciatyva padės keisti tokį studentų požiūrį“, – teigė Nerijus Pačėsa, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto studijų prorektorius.
SEB Vilniaus bankas sujungia akademinės bendruomenės ir verslo patirtį bei inicijuoja šviečiamąjį projektą šalies gyventojų verslumui paskatinti. Įkvepiančioms sėkmingo verslo istorijoms skleisti bus pasitelkiama elektroninė erdvė ir net mobiliojo ryšio galimybės, parengtas specialus metodologinių patarimų tinklalapis pradedantiems verslininkams. Vėlesniame iniciatyvos etape SEB Vilniaus bankas ketina skirti iki milijono litų vizionieriškoms žmonių idėjoms įgyvendinti.
Itin novatoriškai verslo idėjas Lietuvos gyventojams pristatys šio projekto partnerė šalies mobiliojo ryšio lyderė bendrovė „Omnitel“. Jau nuo spalio 29 dienos „Omnitel“ vartotojai, apsilankę mobiliojo interneto portale, adresu wap.sp.lt, srityje „Espresso“, į savo mobiliuosius telefonus galės atsisiųsti vaizdo filmukus su įdomiausiomis ir netikėčiausiomis verslo idėjomis iš viso pasaulio. Sritis „Espresso“ portale „Omni SufPort“ bus atnaujinama po kelis kartus per savaitę.