Vokietijos gamintojams siekiant padidinti savo pelningumą ir pereinant prie ekologiškų technologijų – Kinijos investuotojai domisi Vokietijos automobilių gamyklų pirkimu.
„Volkswagen“ dar visai neseniai buvo susidūrusi su finansiniais sunkumais, tačiau situacija pradeda gerėti. Vokietijos milžinę į priekį varo stipriai išaugusi elektromobilių paklausa. Naujausi pardavimų duomenys rodo aiškius pokyčius Europos automobilių rinkoje, o „Volkswagen“ – tiesiai šio šuolio priešakyje.

Remiantis naujais pranešimais, per pirmuosius tris šių metų mėnesius „Volkswagen“ Europoje pardavė dvigubai daugiau visiškai elektrinių automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai – nuo 74 400 vienetų skaičius išaugo iki daugiau nei 150 tūkstančių.
Toks augimas atrodo išties įspūdingai, bet dar labiau stebina, turint omenyje pasaulinį ekonominį neapibrėžtumą ir tarifų įtaką. Visa VW grupė taip pat džiaugiasi 29 proc. padidėjusiais bendrais automobilių užsakymais, o tai rodo bendrą teigiamą tendenciją.
„Grupė atliko savo namų darbus. Dabar mes perjungiame pavarą aukštyn ir įvažiuojame į greitąją juostą“, – sakė VW generalinis direktorius Oliveris Blume.
Toks optimizmas matomas ir oficialiuose registracijos duomenyse. Vokietijos Federalinės transporto tarnybos (KBA) duomenimis, nuo sausio iki kovo mėnesio šalyje užregistruota 112 968 nauji elektromobiliai. Iš jų net 25 393 priklauso „Volkswagen“ – tai absoliutus lyderis rinkoje.
Antroje vietoje liko BMW su 10 315 naujų elektrinių automobilių. Grupės dukterinės įmonės „Škoda“, „Audi“ ir „Seat-Cupra“ taip pat pasiekė gerų rezultatų – atitinkamai 9 258, 8 634 ir 8 063 vienetų.
„Mercedes“ su 7 090 elektromobilių užėmė šeštą vietą. Tuo tarpu „Tesla“, dar praėjusiais metais pirmavusi, o 2024 m. užėmusi trečiąją vietą, šiemet smuko į aštuntą poziciją – vos 4 935 registracijos.
Šie skaičiai parodo, kokią stiprią poziciją „Volkswagen“ užima Vokietijos elektromobilių rinkoje. Beveik pusė – apie 48 proc. – visų per šį laikotarpį užregistruotų naujų elektromobilių priklausė šiai grupei. O. Blume tai vertina kaip itin svarbų pasiekimą.
„Esame aiškūs elektromobilių rinkos lyderiai Europoje, mūsų pristatymų skaičius šioje rinkoje padvigubėjo, net 7 iš 10 populiariausių elektromobilių Vokietijoje – iš mūsų grupės. Mūsų produktų ofensyva pasiekė vartotojus“, – įsitikinęs VW vadovas.
Nepaisant įspūdingų rezultatų, „Volkswagen“ neleidžia sau atsipalaiduoti – bendrovė toliau mažina išlaidas ir savo investuotojams žada išlaikyti efektyvumo kryptį. Žvelgdamas į ateitį, O. Blume taip pat paragino stiprinti valstybės politiką.
„Atėjo metas naujam startui ir Vokietijai. Susiduriame su beprecedentėmis ekonominėmis ir politinėmis iššūkiais visame pasaulyje. Mums reikia aiškaus politinio impulso, kad Vokietija išliktų stipri pramonės šalis“, – tikino jis.