Elektromobilių gamintojas „Tesla“ susiduria su didžiuliu pardavimų Europoje nuosmukiu. Naujausi duomenys rodo kaip niekada didelį nuosmukį, ypač Vokietijoje, kuri kadaise buvo svarbiausia bendrovės rinka. Priežastys gali būti sudėtingos, tačiau skaičiai rodo aiškų vaizdą: „Tesla“ Europoje susiduria su rimtu iššūkiu.

Vasario mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, „Tesla“ Vokietijoje pristatytų automobilių skaičius smuko net 70 proc. Užregistruoti tik 1 429 nauji „Tesla“ automobiliai, palyginti su daugiau nei 6 tūkst. automobilių, pristatytų pernai vasarį. Ir šis dramatiškas kritimas nėra pavienis – Prancūzija, Norvegija, Danija ir Švedija taip pat pranešė apie didelį „Tesla“ pardavimų sumažėjimą.
Vasario mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, bendri „Tesla“ pardavimai Europoje sumažėjo daugiau kaip 40 proc. Jungtinė Karalystė buvo vienintelė šalis, kurioje buvo užfiksuotas nedidelis padidėjimas, kai daugumoje kitų didžiųjų rinkų buvo užfiksuotas didelis sumažėjimas. Nyderlandai ir Portugalija taip pat pranešė apie sumažėjusius pardavimus, o Portugalijoje pardavimai gerokai sumažėjo ir sudarė vos 547 pristatymus.
Ispanijoje, palyginti su sausio mėnesiu, buvo stebimas nedidelis pagerėjimas, tačiau per metus ji vis dar sumažėjo 44 proc. Vienas iš sumažėjimo paaiškinimų – naujo „Model Y“ pakeitimas. Deja, duomenys rodo, kad tai nėra vienintelis veiksnys. „Model 3“ pardavimai taip pat sumažėjo: Vokietijoje – 40 proc., o Prancūzijoje – 60 proc., nepaisant to, kad neseniai buvo atnaujintas „Model 3“. Tai leidžia manyti, kad problema neapsiriboja tik modelių perėjimu.
Sudėtinga ir tai, kad tam įtakos galėjo turėti „Tesla“ generalinio direktoriaus Elono Musko politinis palaikymas Vokietijoje. Panašu, kad E. Musko parama kraštutinių dešiniųjų partijai „Alternatyva Vokietijai“ (AfD) per neseniai vykusius rinkimus atbaidė daug vartotojų. Atrodo, kad po E. Musko veiksmų Vokietijoje smarkiai sumažėjo „Tesla“ registracijų skaičius, nors bendras elektromobilių registracijų skaičius šalyje išaugo 31 proc.
Skaičiai rodo, kad „Tesla“ užimama Europos rinkos dalis mažėja. Jungtinė Karalystė gali būti nedidelis šviesus taškas, tačiau bendra tendencija kelia nerimą. Žymus sumažėjimas pagrindinėse rinkose, pavyzdžiui, Vokietijoje ir Prancūzijoje, reiškia, kad „Tesla“ teks susigrąžinti vartotojų pasitikėjimą ir pašalinti šį pardavimų nuosmukį lėmusius veiksnius.
Atrodo, kad šiuo metu bendrovė nėra pernelyg susirūpinusi šia padėtimi ir toliau elgiasi taip, tarsi tai būtų tik bendro vaizdo trūkumas. Tikėkimės, kad jie žino ką nors, ko nežinome mes.