„Stellantis“ paskelbė, kad netrukus bus uždaryta garsioji „Vauxhall“ automobilių gamykla Lutone. Balandžio mėnesį surinkimo linijos sustos, o birželį gamykla liks tik įspūdingu prisiminimu. Nesunku nuspėti, kad toks bendrovės sprendimas – sukėlė didžiulę diskusijų bangą.
Jau dabar žinoma, jog dėl šio sprendimo bus panaikinta daugiau nei tūkstantis darbo vietų, o profesinė sąjunga „Unite the Union“ pasmerkė tokį „Stellantis“ sprendimą ir pavadino jį „visiškai gėdingu“ bei „darbuotojų išdavyste“.
Profsąjunga teigia, kad gamyklos uždarymas yra trumparegiškas žingsnis, kuriuo neatsižvelgiama į ilgametį gamyklos indėlį į JK automobilių pramonę.
„Gamyba Lutone bus nutraukta antrąjį metų ketvirtį, pertvarkant ir perkeliant automobilius bei proceso žinias į Ellesmere Portą. Grupės vidutinių visiškai elektrinių LCV modelių (eK0) gamyba Ellesmere Port bus pradėta kitų metų pabaigoje“, - rašoma „Stellantis“ pranešime spaudai.
Akivaizdu, kad „Stellantis“ turi planą. Bendrovė ketina konsoliduoti savo veiklą Jungtinėje Karalystėje, perkeldama gamybą į Ellesmere Port gamyklą Češyre. Šioje gamykloje, kuri neseniai buvo pertvarkyta už 100 mln. svarų sterlingų, dabar veikia pirmoji ir vienintelė tik elektromobilių gamykla šalyje.
Siekdama sumažinti kilusį nepasitenkinimą, „Stellantis“ siūlo papildomai investuoti 50 mln. svarų sterlingų, kad sustiprintų Ellesmere Port pajėgumus, o tai leistų tinkamai susidoroti su padidėjusiu darbo krūviu. Įmonės atstovų teigimu, šis žingsnis padės sukurti tvarų transporto priemonių centrą, atitinkantį Jungtinės Karalystės siekį kurti elektrines transporto priemones.
Visos šios dramos fonas - JK nulinės taršos transporto priemonių (ZEV) mandatas, pagal kurį gamintojai privalo kasmet parduoti tam tikrą procentą elektrinių transporto priemonių. Bendrovė „Stellantis“ garsiai išreiškė savo susirūpinimą, teigdama, kad įgaliojimas „smarkiai kenkia mūsų verslo modeliui“, nes trūksta vartotojų paskatų ir sumažėjo susidomėjimas elektromobiliais.
Kol dulkės nusėda, Lutono darbuotojų likimas lieka neaiškus. „Stellantis” pareiškė, kad tikisi perkelti „šimtus“ darbo vietų į Ellesmere Portą, tačiau daugelio ateitis miglota kaip britų žiemos rytas.
Verta paminėti ir tai, jog Lutono gamykla buvo atidaryta dar 1905 metais ir per tą laiką išgyveno įspūdingą automobilių rinkos, o tuo pačiu ir viso pasaulio, transformaciją. Gamykla išgyveno du pasaulinius karus ir dešimtmečius trukusius dinamiškus rinkos pokyčius.
Deja, tačiau šios gamyklos istorija artėja prie pabaigos. Sprendimas jau priimtas, o žemė, ant kurios ji stovi, jau parduota.