2024 metų pabaigoje buvo pasirodę gausybė pranešimų apie galima „Nissan“ ir „Honda“ susijungimą. Pagrindinė to priežastis – siekis išvengti grėsmės, kurią joms kelia Kinijos elektromobilių gamintojai.
Gruodžio mėnesį automobilių pasaulis džiaugėsi žinia apie galimą Japonijos milžinų „Honda“ ir „Nissan“ susijungimą. Tai buvo plačiai vertinama kaip strateginis siekis geriau konkuruoti sparčiai augančioje elektromobilių rinkoje.
![„Honda“ ir „Nissan“ susijungimas neįvyks: tai patvirtino abiejų kompanijų atstovai „Honda“ ir „Nissan“ susijungimas neįvyks: tai patvirtino abiejų kompanijų atstovai](http://www.elektronika.lt/_sys/storage/2025/02/16/Honda.jpg)
Deja, dabar abi bendrovės oficialiai paskelbė, kad derybos dėl susijungimo nutrauktos. Bendrame pareiškime „Honda“ ir „Nissan“ patvirtino, kad jų susitarimo memorandumas nutrauktas. Tai reiškia galimo aljanso, kuris galėjo tapti trečiu didžiausiu pasaulyje automobilių gamintoju, pabaigą.
Memorandume buvo siūloma susijungti su nauja kontroliuojančiąja bendrove, tačiau naujausi pranešimai rodė, kad diskusijos užstrigo, kai „Honda“ pasiūlė kitokią struktūrą. Vietoj lygiavertės partnerystės, „Honda“ norėjo paversti „Nissan“ dukterine įmone, apsikeičiant akcijomis.
Tai reikšmingas pradinio susitarimo pokytis, kuris netenkino „Nissan“ vadovų. Oficialiame automobilių gamintojų pareiškime kaip pagrindinė susijungimo atšaukimo priežastis nurodomas poreikis „sparčiau priimti sprendimus ir įgyvendinti valdymo priemones vis labiau kintančioje rinkos aplinkoje, žengiant į elektrifikacijos erą“.
Derybų dėl susijungimo žlugimas neturės įtakos dabartiniams abiejų bendrovių finansiniams rezultatams. Neseniai „Honda“ pranešė, kad balandžio - gruodžio mėnesiais pelnas sumažėjo 7 proc. ir siekė apie 5 mlrd. eurų.
Deja, „Nissan“ situacija yra gerokai prastesnė. Kovo mėnesį pasibaigsiančiais finansiniais metais grynieji nuostoliai sieks apie 2,43 mlrd. eurų. Verta pastebėti, jog praėjusiais finansiniais metais bendrovė fikavo ne nuostolius, o pelną.
„Mitsubishi Motors“ taip pat svarstė galimybę prisijungti prie siūlomo „Honda“ ir „Nissan“ aljanso ir dalyvavo pirminėse diskusijose. Trijų įmonių susijungimas būtų sukūręs galingą bendrovę, kurios bendra rinkos kapitalizacija, remiantis gruodžio mėnesio duomenimis, viršytų 45 mlrd.