Dar praėjusiais metais, „Tesla“ pristatė Europoje populiaraus „Model Y“ septynių vietų konfigūraciją, skirtą didesnėms šeimoms arba tiems, kuriems reikia papildomos keleivių vietos. Tačiau tai bendrovės pardavimų nepagerino.
JAV elektromobilių milžinė turi rimtų problemų Europoje, kur fiksuojami sparčiai mažėjantys pardavimai. Pirmąjį šių metų mėnesį registruota gerokai mažiau automobilių, o tai yra raudona vėliava bendrovės veiklos rezultatams.

Bendra Europos elektrinių transporto priemonių rinka auga, tačiau „Tesla“ elektromobilių pardavimai – mažėja. Prie to gali prisidėti keli dalykai – perėjimas prie naujojo „Model Y“, didesnė konkurencija ir visi ginčai, susiję su Elono Musko politika.
Vokietijoje, kuri yra didžiausia „Tesla“ rinka Europoje, sausio mėnesį automobilių registravimas smuko beveik 60 proc. Skelbiama, kad čia parduota tik 1 277 automobiliai, palyginti su 3 150 automobilių praėjusių metų sausį.
Tai turėtų būti didžiulis pavojaus signalas JAV bendrovės vadovams, nes bendra Vokietijos automobilių rinka sumažėjo tik 2,8 proc., o elektromobilių pardavimai iš tikrųjų išaugo 53,5 proc. Panašus vaizdas ir kitose Europos šalyse.
Prancūzijoje jų pardavimai sumažėjo 63,4 proc., Jungtinėje Karalystėje – 18,2 proc., o Nyderlanduose – 42,5 proc. Visoje Europoje „Tesla“ pardavimai sausio mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo net 50,4 proc.
„Tesla“ tikriausiai sakys, kad dėl to iš dalies kaltas perėjimas prie „Model Y“. Žinoma, gamybos linijų keitimas ir naujo modelio išleidimas į rinką gali turėti įtakos pardavimams, tačiau nors „Model Y“ yra svarbus, šis paaiškinimas tikrai neatspindi kritimo masto, juolab kad praėjusių metų „Model 3“ atnaujinimas turėjo mažesnį poveikį. Neabejotinai vyksta kažkas kita.
Viena iš galimybių – didėjantis nepasitenkinimas „Tesla“ vadovu Elonu Musku. Jo dalyvavimas Europos politikoje, parama dešiniajai politikai ir partijoms bei politinių lyderių kritika gali atstumti potencialius pirkėjus. Sunku tiksliai pasakyti, kiek įtakos turi jo viešasis įvaizdis, tačiau panašu, kad pardavimų sumažėjimas sutampa su jo aktyvesne politine veikla.
Europoje žmonės gana gerai supranta socialinius ir politinius klausimus, todėl gali būti, kad jie vengia prekių ženklų, susijusių su pažiūromis, kurioms nepritaria. Be to, „Tesla“ susiduria su daug didesne konkurencija.
Europos ir Kinijos elektromobilių gamintojai siūlo puikius automobilius konkurencingomis kainomis, todėl pirkėjai turi daugiau pasirinkimo galimybių. Dėl to „Tesla“ patiria spaudimą nuolat diegti naujoves, ir galbūt naujojo „Model Y“ nepakanka, kad išsiskirtų iš kitų.
Taigi, „Tesla“ turi daug ką spręsti: „Model Y“ pakaitalas, Musko politinis bagažas ir didesnė konkurencija. Anksčiau ji yra atsigavusi, tačiau šis pardavimų nuosmukis kelia realų susirūpinimą. Artimiausi keli mėnesiai bus labai svarbūs, kad padėtis pasikeistų. Tikėkimės, kad tai tik laikinas nuosmukis, priešingu atveju gali kilti pavojus daugeliui darbo vietų.