2024 metų pabaigoje buvo pasirodę gausybė pranešimų apie galima „Nissan“ ir „Honda“ susijungimą. Pagrindinė to priežastis – siekis išvengti grėsmės, kurią joms kelia Kinijos elektromobilių gamintojai.
Didžiules diskusijas sukėlęs susijungimas gali taip ir neįvykti. „Nissan“, elektromobilių sektoriaus pradininkė, sukūrusi „Leaf“ modelį, ieško naujo verslo partnerio, nes planuotas bendradarbiavimas su „Honda“ buvo nutrauktas.
![„Nissan“ derybos su „Honda“ atsidūrė aklavietėje „Nissan“ derybos su „Honda“ atsidūrė aklavietėje](http://www.elektronika.lt/_sys/storage/2025/02/10/Nissan-Honda.jpg)
Tai, kad „Nissan“ ieško naujo aljanso, rodo didelę konkurenciją ir didžiules investicijas, kurių reikia norint sėkmingai veikti elektromobilių rinkoje. Tokių automobilių kūrimas nuo pat pradžių susijęs su didelėmis išlaidomis, pradedant akumuliatorių technologijų ir elektros variklių kūrimu, baigiant įkrovimo infrastruktūros kūrimu ir gamybos procesų pritaikymu.
Bendradarbiavimas su kitu automobilių gamintoju gali padėti pasidalyti išlaidas ir išteklius, panaudoti patirtį ir greičiau pasiekti masto ekonomiją. Šiuo metu nutraukta partnerystė su „Honda“ buvo skirta bendram elektromobilių, skirtų Kinijos rinkai, kūrimui.
Tiesa, iki šiol išlieka neaiškios priežastys, kodėl susitarimas tarp „Honda“ ir „Nissan“ taip ir nebuvo pasiektas. Kaip bebūtų, akivaizdu, kad dėl to kalti sudėtingi tarptautinio bendradarbiavimo aspektai ir sparčiai besikeičianti pramonė. Rinkos dinamika, technologinė pažanga ir skirtingi strateginiai prioritetai – visa tai gali lemti arba sužlugdyti net ir stipriausias partnerystes.
Kol kas „Nissan“ neketina keisti savo elektrifikavimo tikslų. Tačiau bendrovė pripažįsta, kad jos elektromobilių ateitis priklauso nuo to, ar pavyks rasti stiprų partnerį. Sėkmingas bendradarbiavimas gali suteikti galimybę naudotis naujomis technologijomis, gamybos pajėgumais ir platinimo tinklais. Be to, tai galėtų leisti „Nissan“ išplėsti savo EV pasiūlą ir pasiekti dar daugiau klientų.
Esame linkę kartoti frazę, kad elektromobilių rinka yra sparčiai besikeičiantis kraštovaizdis, tačiau „Nissan“ ir „Honda“ situacija tai tik patvirtina. Naujos partnerystės užmezgamos beveik kiekvieną savaitę, o senosios žlunga beveik taip pat dažnai.
Perėjimas prie elektromobilių yra toks, su kokiu automobilių pramonė dar nebuvo susidūrusi, ir daugelis bendrovių kovoja dėl išlikimo. Po dešimties metų daugelis didžiųjų vardų gali išnykti ir būti pamiršti, todėl „Nissan“, norėdama išlaikyti savo pozicijas elektrinėje ateityje, privalo rasti tinkamą partnerį.