2023 m. rugpjūtį trijų Baltijos šalių nacionalinės reguliavimo institucijos (NRI) sutarė dėl bendros nuomonės ir informavo rinkos dalyvius dėl elektros energijos rinkos veikimo ir tikėtino rinkos dalyvių elgesio siūlant gamybos ar kitų išteklių pajėgumus balansavimo rinkos ir kitos paros rinkos segmentuose. Šios nuomonės tikslas buvo – užtikrinti, kad rinkos dalyviai nesulaikytų turimų generavimo pajėgumų ar kitų išteklių pasiūlymų teikimo kitos paros rinkoje (rinkos segmente), siekdami pasipelnyti iš savo generavimo pajėgumų pasiūlymų teikimo balansavimo energijos rinkoje (rinkos segmente), tuo pačiu sumažindami likvidumą kitos paros rinkoje. Nors tai nėra nustatyta konkrečiuose teisės aktuose, tai buvo Baltijos NRI nuomonė esant atitinkamoms rinkos sąlygoms.
Nuo to laiko elektros energijos rinkos segmentai vystėsi, o svarbiausias pokytis yra įvairių balansavimo energijos ir balansavimo pajėgumų rinkos segmentų įtraukimas Baltijos regione. Atsižvelgiant į tai, kaip Baltijos NRI mato elektros energijos rinkos veikimą ir rinkos dalyvių elgesį, būtina ir tinkama atnaujinti informaciją, kad būtų išsklaidytos rinkos dalyvių abejonės dėl to, kaip NRI gali interpretuoti rinkos dalyvių elgesį, siūlant jų generavimo pajėgumus ar kitus išteklius skirtingose nuosekliose rinkose (rinkos segmentuose).
Atsižvelgiant į naujas aplinkybes, susijusias su balansavimo energijos ir balansavimo pajėgumų rinkų (aFRR, mFRR, FCR) įtraukimu, nebūtinai tikimasi, kad visi rinkos dalyviai nuosekliai teiks generavimo pajėgumus ar kitus išteklius visuose rinkos segmentuose, pradedant nuo kitos paros rinkos (prioretizuojant kitos paros rinką). Vartų uždarymo skirtinguose rinkos segmentuose laikų seka keičia logiką, kaip pateikti pasiūlymus skirtingose rinkose. Rinkos dalyvis gali nuspręsti, kokius pajėgumus jis siūlys jį dominančiuose nuosekliai vykstančiuose rinkos segmentuose, veikdamas taip, kad nebūtų pažeistos 2011 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1227/2011 dėl didmeninės energijos rinkos vientisumo ir skaidrumo (toliau – REMIT) nuostatos (pvz., nebūtų sulaikomi pajėgumai, nebūtų manipuliuojama rinka ar kt.). Taigi, rinkos dalyviai nėra ribojami pateikti pasiūlymus balansavimo pajėgumų rinkoje prieš kitos paros rinką. Atsižvelgiant į situaciją po sinchronizacijos su kontinentine Europa, kai būtina užtikrinti pakankamą pajėgumų lygį Baltijos regiono elektros energetikos sistemos balansavimui, tikimasi, kad rinkos dalyviai, turintys išteklius, tinkamus balansavimo paslaugoms teikti, teiks pajėgumus visuose rinkos segmentuose nuosekliai.
Išsamesnių paaiškinimų apie tikėtiną rinkos dalyvių elgesį įtraukiamuose balansavimo paslaugų rinkos segmentuose NRI skatina rinkos dalyvius ieškoti Baltijos elektros perdavimo sistemos operatorių parengtame „Balansavimo rinkos gerosios praktikos gairių dokumente“, paskelbtame perdavimo sistemos operatoriaus Litgrid, AB, tinklalapyje. NRI taip pat skatina rinkos dalyvius vadovautis atnaujintu Europos Sąjungos Energetikos reguliavimo institucijų bendradarbiavimo agentūros (toliau – Agentūra) 2011 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1227/2011 dėl didmeninės energijos rinkos vientisumo ir skaidrumo taikymo gairių (toliau – ACER REMIT Gairės) leidimu, kuris paskelbtas 2024 m. gruodžio 18 d.
Taryba ragina rinkos dalyvius po sinchronizacijos su kontinentine Europa, pradėjus pilnavertiškai veikti Baltijos šalių balansavimo paslaugų rinkai, elgtis atsakingai, nepiktnaudžiauti savo padėtimi ir nemanipuliuoti rinkoje teikiant pavedimus, nepagrįstus alternatyviais kaštais (angl. opportunity cost).