Didžiausios šalies telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ pajamos 2024 metais augo 3,1 proc. – iki 491,1 mln. eurų. Dvylikos mėnesių EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų ir pelno, per metus didėjo 5 proc. – iki 177 mln. eurų, o grynasis pelnas pasiekė 71,6 mln. eurų ir per metus pakilo 12,6 procentų. Laisvieji pinigų srautai per 12 praėjusių metų mėnesių išaugo 46,4 proc. – iki 117,7 mln. eurų.
Paskutinį 2024 metų ketvirtį „Telia“ pajamos per metus padidėjo 6,3 proc. – iki 131 mln. eurų. Ketvirčio EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų ir pelno, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus augo 6,1 proc. ir siekė 41,8 mln. eurų. Laisvieji pinigų srautai paskutinį 2024 metų ketvirtį sudarė 33,3 mln. eurų.
„Metus užbaigėme tvirtu augimu visuose paslaugų segmentuose, o savo akcininkams tiek vietinėje, tiek pasaulio rinkose, uždirbome beveik šeštadaliu didesnį pelną – daugiau kaip 70 mln. eurų. Didžiausios įtakos šiam augimui turėjo mobiliojo ryšio paslaugų pardavimas verslo ir privatiems klientams – vien pernai mūsų tinklas pritraukė apie 60 tūkst. naujų vartotojų. Šie rezultatai suteikia stiprų pagrindą šiais metais sukurti dar daugiau vertės mūsų klientams, akcininkams ir visuomenei“, – sako „Telia Lietuvos“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Ji pažymėjo, kad praėjusiais metais „Telia Company“ pakeitė veiklos modelį ir decentralizavo valdymo struktūrą suteikdami daugiau galių priimti komercinius sprendimus ir Lietuvoje. Šie pokyčiai, kartu su kitomis efektyvumo priemonėmis bendrovės EBITDA maržą, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų ir pelno, padidino iki 36 procentų.
Stabilus augimas visose pagrindinėse verslo srityse
Fiksuotojo ryšio paslaugų pardavimai per 12 mėnesių padidėjo 2,5 proc. ir pasiekė 211 mln. eurų. Interneto paslaugų pardavimai augo 5,5 proc., o pajamos iš IT didėjo 4,3 procento. Duomenų perdavimo ir su tinklu susijusių paslaugų pajamos kilo 2,3 proc. – iki 18,5 mln. eurų, o TV paslaugų – 1,6 proc. – iki 38,1 mln. eurų.
Didžiausią šuolį pernai demonstravo mobiliojo ryšio paslaugų segmentas – 7,2 proc., o bendros pajamos šioje srityje pasiekė 177,6 mln. eurų. Ypač sėkmingi buvo mažmeninių mobiliojo ryšio paslaugų pardavimai, jie augo 9,6 proc. ir pasiekė 169,5 mln. eurų.
Pardavimai privatiems klientams pernai sudarė 63,7 proc. visų pajamų, o iš verslo klientų bendrovė gavo 36,3 proc. metinių pajamų.
Mobiliojo ryšio srityje bendrovė per metus pritraukė 60 tūkst. naujų klientų, o bendras klientus skaičiui pasiekė 1,7 milijono. Fiksuotojo interneto srityje „Telia“ išlaikė stiprias pozicijas su 314 tūkst. šviesolaidinio interneto klientų, o išmaniosios televizijos paslaugomis naudojosi 259 tūkst. namų ūkių.
Investicijos į kokybę atnešė apčiuopiamų rezultatų
Nuoseklios investicijos į tinklo plėtrą ir kokybę atsispindėjo ir objektyviuose matavimuose. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, vidutinis duomenų atsisiuntimo greitis „Telia“ 4G/5G tinkle Lietuvoje išaugo iki 250,9 megabito per sekundę (Mb/s) ir buvo didžiausias rodiklis šalyje.
Šviesolaidinio interneto prieinamumas taip pat nuosekliai augo – 2024 m. gruodžio pabaigoje „Telia“ šviesolaidinio interneto paslaugomis galėjo naudotis 981 tūkst. namų ūkių, o tai reiškia, kad bendrovės paslaugomis galėjo naudotis 63 proc. namų ūkių.
Tvarumas tampa „unikaliu pasiūlymu“
„Telia“ sėkmingai tęsia verslo transformacijos programą, kurios vienas svarbiausių pasiekimų – 90 proc. privačių klientų jau perkelta į naują, modernią klientų aptarnavimo sistemą SAP platformoje. Šis pokytis ne tik pagerino klientų aptarnavimo kokybę, bet ir padidina vidinių procesų efektyvumą.
Visos„Telia“ grupės, įskaitant ir Lietuvą, pasiekimai tvarumo srityje trečius metus iš eilės buvo įvertinti platininiu „EcoVadis“ medaliu. Tai reiškia, kad prestižiniame pasauliniame tvarumo reitinge „Telia“ pateko tarp 1 proc. tvariausių planetos bendrovių.O „Telia“ kalėdinė kampanija, pasakojanti apie šeimą ir autizmo spektro sutrikimą turintį sūnų, tapo įsimintiniausia šventine reklama Lietuvoje.