Tyrimų ir konsultacijų bendrovės ataskaitoje teigiama, kad kelios Europos ir Šiaurės Amerikos automobilių gamyklos šiais metais gali būti uždarytos arba parduotos, nes automobilių prekės ženklai kovoja su pertekliniais pajėgumais ir kainų konkurencija.
Asociatyvi nuotr.
Tikėtina, kad 2025 metais automobilių gamintojai sumažins gamybos pajėgumus šiuose dviejuose žemynuose, nes jie susiduria su išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslais ir muitų tarifais, o Kinijos elektromobilių dominavimas didės dėl jos pranašumo programinės įrangos ir elektrifikavimo srityje, teigė bendrovė.
„Gamyklų uždarymas ar pardavimas labiau tikėtinas šalyse, kuriose yra didelės sąnaudos ir kur politinį ir visuomeninį spaudimą atsvers didėjanti konkurencija“, – sakė tyrimų bendrovė viceprezidentas, analitikas Pedro Pacheco.
Kinijos prekių ženklai gali pirkti gamyklas, kad įveiktų prekybos kliūtis, arba atidaryti naujas gamyklas pigesnėse Europos šalyse ir laisvosios prekybos partnerėse, pavyzdžiui, Maroke ar Turkijoje, prognozavo įmonė. Baimindamasis sutrikimų dėl 2025 metų Europos Sąjungos CO2 išmetimo taisyklių, Vokietijos automobilių tiekėjos „Bosch“ generalinis direktorius Stefanas Hartungas sausio 15 dieną sakė, kad blokas turėtų susilaikyti nuo baudų skyrimo įmonėms, kurios nepasiekia nustatytų tikslų.
Europos automobilių pramonė nebespėja pasiekti 2030 metų ir 2035 metų elektromobilių tikslų, teigė Prancūzijos automobilių lobistinės organizacijos PFA pirmininkas Lukas Šatelis. „Kyla pavojus, kad galiausiai sumažinsime vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių pardavimus, kad dirbtinai padidintume elektromobilių pardavimus“ – įsitikinęs L. Šatelis.
Nepaisant elektrifikavimo iššūkių, tyrimų bendrovė tikisi, kad 2025 metais elektrinių autobusų, lengvųjų automobilių, mikroautobusų ir sunkiųjų sunkvežimių tiekimas iš viso išaugs 17 proc. Ji prognozuoja, kad iki 2030 metų daugiau kaip 50 proc. visų automobilių gamintojų parduodamų transporto priemonių modelių sudarys elektromobiliai.
Kad pasiektų šį pokytį, senieji automobilių gamintojai gali pirkti programinės įrangos architektūrą iš naujesnių elektromobilių gamintojų ir skaitmeninių įmonių, didinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros centrus technologijų centruose arba bendradarbiauti su technologijų įmonėmis ir kurti savarankiškai finansuojamas bendras elektromobilių įmones.