„Audi“ automobilių importuotoja Lietuvoje ir Latvijoje bei „Volkswagen“ importuotoja Baltijos šalyse bendrovė „Moller Baltic Import“ 2024 m. klientams pristatė beveik 11 tūkst. automobilių, t. y. 16 proc. daugiau nei užpernai. Praėjusieji metai taip pat pasižymėjo rekordiniu pasirašytų sutarčių skaičiumi, kuris, palyginti su 2023 m., padvigubėjo. 2025 m. prasidėjo rekordiniu užsakymų skaičiumi, sudarančiu prielaidas dar vieniems reikšmingų pasiekimų metams.
„Praėjusieji metai buvo sėkmingi visiems „Moller Baltic Import“ atstovaujamiems prekių ženklams, todėl galėjome užtikrintai siekti puikių rezultatų. Ypač didžiuojamės „Audi“ sėkme – Lietuvoje antrus metus iš eilės išlaikėme aukščiausią rinkos poziciją „premium“ segmente, taip pat ją pirmą kartą pasiekėme ir Latvijoje. Tuo metu „Volkswagen“ išlaikė lyderio pozicijas kaip geriausiai parduodamų elektromobilių prekės ženklas tiek bendrai Baltijos šalyse, tiek Lietuvoje. Šių puikių rezultatų didelio neapibrėžtumo sąlygomis pavyko pasiekti dėl mūsų mažmeninės prekybos partnerių profesionalumo ir atsidavimo, taip pat dėl glaudžios partnerystės su „Volkswagen“ ir „Audi“ gamyklomis“, – sako „Moller Baltic Import“ generalinis direktorius Justas Nekrošius.
Pasak jo, 2025 m. „Moller Baltic Import“ numato automobilių rinkos augimą, todėl artimiausiu metu daugiausia dėmesio bus skiriama, kad klientams būtų pasiūlyta įvairių transporto priemonių, įskaitant modelius su vidaus degimo varikliais, elektromobilius ir iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius.
„Iš tinklo įkraunamų hibridų paklausa pernai, palyginti su 2023 m., Baltijos šalyse išaugo 89 proc., t. y. beveik dvigubai. Reaguodami į šią tendenciją, šiemet pasiūlysime vieną plačiausių rinkoje iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių asortimentą, apimantį plačiaiprieinamus, „premium“ segmento ir komercinius automobilius. Mūsų tikslas – 2025 m. patrigubinti įkraunamų hibridų pardavimus. Kartu tvirtai tikime, kad ateitis yra elektrinė, todėl mūsų ilgalaikis tikslas išlieka išlaikyti tvirtą konkurencinę poziciją elektromobilių segmente“, – priduria J. Nekrošius.
„Audi“: geriausiai parduodamas „premium“ prekės ženklas antrus metus iš eilės
2024-ieji buvo sėkmingiausi metai per visą „Audi“ istoriją Lietuvoje, o tai leido išlaikyti „premium“ kategorijos lyderio pozicijas, bet ir gerokai padidinti atotrūkį nuo pagrindinių konkurentų. Iš viso pernai klientams Lietuvoje buvo pristatyti 1569 „Audi“ automobiliai, o tai „premium“ kategorijoje sudaro 32 proc. rinkos dalį. Tad kas trečią šalyje pernai registruotą naują „premium“ klasės automobilį žymi „Audi“ logotipas.
2024 m. klientai dažniausiai rinkosi „Audi Q5”. Metus jis baigė kaip geriausiai parduodamas modelis ne tik „Audi“ asortimente, bet ir tarp visų „premium“ klasės konkurentų.
Kiti Lietuvoje populiarūs modeliai praėjusiais metais buvo A4, A6, Q3, Q7, Q8, kurie kartu su Q5 sudarė 77 proc. klientams Lietuvoje pristatytų „Audi“ automobilių.
2024 m. „Audi“ taip pat padvigubino iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių pardavimus, o tai šiame „premium“ modelių segmente leido padidinti užimamą rinkos dalį nuo 4,8 proc. užpernai iki 8 proc. pernai.
2025 m. „Audi“ tęs didžiausią istorijoje produktų portfelio plėtrą, siūlydama klientams platų visų pavaros tipų modelių asortimentą. 2024 m. „Audi“ klientams Lietuvoje pristatė daugiau nei 10 naujų automobilių modelių, panašios naujų produktų pasiūlos tikimasi ir šiemet.
Šių metų pradžioje „Audi“ jau pristatė naujus „Audi A5“ modelius, o vėliau šiais metais laukiama bestselerio „Audi Q5“ naujausios kartos. Pirmoje 2025 m. pusėje bus pristatytas itin laukiamas
visiškai elektrinis „Audi A6 e-tron“, o vėliau šiemet planuojamos dar dvi svarbios pasaulinės ir lietuviškos premjeros. Be to, 2025 m. visi nauji vidaus degimo varikliais varomi modeliai palaipsniui bus papildyti iš tinklo įkraunamomis hibridinėmis versijomis. Todėl šiais metais „Audi“ iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių segmento pardavimų rodiklius planuojama padidinti bent dvigubai.
„Volkswagen“: pirkėjų širdis užkariauja „Tiguan“, sustiprinta lyderystė elektromobilių rinkoje
Praėjusiais metais „Volkswagen“ pavyko išlaikyti elektromobilių rinkos lyderio pozicijas, nepaisant naujų konkurentų atėjimo į rinką. Iš viso klientams buvo pristatyti 465 elektromobiliai, iš kurių daugiau nei pusę sudarė ID.4 modeliai. Naujieji ID.7 ir ID.7 Tourer modeliai taip pat pasiekė gerų rezultatų – jie sudarė daugiau nei 17 proc. pardavimų.
Iš viso „Volkswagen“ klientams Baltijos šalyse pristatė daugiau nei 7 000 automobilių, t. y. 18 proc. daugiau nei praėjusiais metais, ir užėmė 9,6 proc. rinkos dalį. Lietuvoje „Volkswagen“ išlaikė pardavimų lygį – klientams buvo pristatyti 2 886 automobiliai ir užimta 9,6 proc. rinkos dalis.
Aukštų pardavimo rezultatų pasiekė naujasis „Tiguan“, kuris tapo geriausiai parduodamu „Volkswagen“ modeliu Lietuvoje ir Baltijos šalyse. Šį modelį praėjusiais metais Baltijos šalyse pasirinko daugiau nei pusė - 56 proc. – pirkėjų. Be to, „Tiguan“ užėmė ketvirtą vietą tarp geriausiai parduodamų automobilių Baltijos šalyse apskritai ir trečią vietą visureigių kategorijoje.
2025 m. „Volkswagen“ planuoja stiprinti savo pozicijas visureigių kategorijoje, sparčiai didinti iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių pardavimus ir toliau orientuotis į elektromobilius kaip ilgalaikį strateginį tikslą. Prekės ženklas siekia sustiprinti savo visureigių liniją naujuoju „Tayron“ modeliu, kuris jau 2024 m. pasiekė gerų išankstinių pardavimų rezultatų. Be to, 75 proc. klientų pasirinko „Tayron“ iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją. Reaguodama į paklausą, „Volkswagen“ šiais metais planuoja keturis kartus padidinti iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių pardavimus ir pasiūlyti rinkai plačiausią iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių asortimentą, įskaitant „Golf“, „Passat“, „Tiguan“ ir „Tayron“ modelius su ilgu, daugiau kaip 100 kilometrų siekiančiu, vien elektros režimu nuvažiuojamu atstumu.
Planuojamas 40 proc. komercinių automobilių segmento augimas
2024 m. „Volkswagen Commercial Vehicles“ rodė stabilų augimą. Iš viso klientams Baltijos šalyse buvo pristatyti 1 455 automobiliai, t. y. 6 proc. daugiau nei 2023 m., ir pasiekta 10 proc. rinkos dalis. Lietuvoje klientams buvo pristatytos 589 komercinės transporto priemonės ir užimta 10,9 proc. rinkos dalis.
Baltijos šalyse aukščiausius visų laikų pristatymo rodiklius pasiekė „Amarok“ – pristatyta 340 transporto priemonių, todėl šis modelis tapo trečiu geriausiai parduodamu pikapu regione. „ID.Buzz“ modelių šeima taip pat išlaikė populiarumą ir užėmė antrą vietą komercinių elektromobilių segmente. „Crafter“ sulaukė ilgai lauktų UNECE atnaujinimų, suteikiančių furgonų segmente precedento neturintį komfortą, skaitmeninius sprendimus ir pažangias pagalbos vairuotojui sistemas. 2024 m. „Crafter“ buvo geriausiai parduodamas komercinis modelis, sudaręs 41 proc. visų pardavimų.
2025 m. „Volkswagen“ planuoja spartų augimą. Siekiant patenkinti lojalių klientų poreikius, planuojama 40 proc. padidinti komercinių automobilių pristatymą Baltijos šalyse. Tikimasi, kad „Crafter“ pardavimai padvigubės. Elektromobilių segmente prekės ženklas planuoja susigrąžinti pirmąją poziciją, plėsdamas savo pasiūlą, siūlydamas naujus „ID.Buzz“ ir „ID.Buzz Cargo“ modelius, įskaitant septynių vietų versiją ir mažesnės 63 kW baterijos pasirinkimą, ypač pamėgtą verslo klientų. Šių metų pavasarį taip pat debiutuos nauji „Transporter“, „Caravelle“ ir „California“ modeliai. „Volkswagen Commercial Vehicles“ taip pat planuoja į rinką iškelti naują kemperių segmentą su naujaisiais „California“ ir „Grand California Crafter“ modeliais.
Šiais metais ypatingas dėmesys taip pat bus skiriamas puikiam klientų aptarnavimui, įgyvendinant iniciatyvą „ServicePlus“, kuri apima tiek pardavimo, tiek pogarantinės priežiūros paslaugas ir verslo klientams siūlo specialų kontaktinį asmenį, trumpesnį aptarnavimo laiką ir daug kitų privalumų.