Praėjusių metų paskutinį mėnesį vėjo elektrinės pagamino didžiausią elektros energijos kiekį Lietuvos istorijoje – 442,1 GWh, dėl to didmeninės elektros kainos tris mėnesius išliko stabilios.
Asociatyvi Tautvydo Levinsko nuotr. |
---|
Gruodį, dėl aukštos vėjo elektrinių generacijos, Lietuvoje išliko tendencija, kad nacionaliniai pajėgumai pagamina daugiau elektros energijos nei jos importuojama: 2024 m. nacionalinės gamybos vartojimo patenkinimo vidurkis – 62 proc., 2023 m. – 48 proc., 2022 m. – 35 proc., 2021 m. – 37 procentai.
Gruodį elektros energijos vartojimas buvo 1 proc. didesnis nei 2023 m. tą patį mėnesį bei 5,5 proc. didesnis nei 2024 m. lapkritį.
Bendrai 2024 metais Lietuvoje suvartota 12,2 TWh elektros energijos – tai 2,9 proc. daugiau nei 2023 m., kai Lietuvoje buvo suvartota 11,8 TWh elektros energijos.
Didelė vėjo elektrinių generacija turėjo įtakos, kad gruodžio didmeninės elektros kainų mėnesio vidurkis siekė 89,69 Eur/MWh ir tris mėnesius elektros kainos išliko stabilios: spalį elektros kaina buvo 91,38 Eur/MWh, lapkritį – 88,66 Eur/MWh. Pagal ateities sandorius prognozuojama, kad 2025 m. didmeninės elektros kainų vidurkis gali svyruoti 72–110 Eur/MWh ribose.
Nepriklausomų elektros tiekėjų Lietuvoje siūlomų elektros tiekimo 24 mėnesių planų su fiksuota kaina (viena laiko zona, planas „Standartinis”) vidutinė 1 kWh kaina metų gruodžio mėnesį sumažėjo 1,6 proc. – nuo 0,249 Eur/kWh iki 0,245 Eur/kWh. Planų su fiksuota 12 mėnesių kaina (viena laiko zona, planas „Standartinis”) vidutinė 1 kWh kaina per mėnesį sumažėjo 1,2 proc. – nuo 0,246 Eur/kWh iki 0,243 Eur/kWh.
Planų su nefiksuota elektros kaina vidutinė mėnesio 1 kWh kaina šių metų gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričio mėnesiu, padidėjo nuo 0,238 Eur/kWh iki 0,239 Eur/kWh.
Per 2024 m. gruodžio mėnesį lengvųjų keleivinių elektromobilių skaičius Lietuvos kelių transporto priemonių registre išaugo 3 proc. – padaugėjo 827 elektromobilių. 2025 m. sausio 1 d. buvo įregistruoti 28 274 elektromobiliai (15 983 grynieji elektromobiliai ir 12 291 – iš išorės įkraunamas hibridas).
Nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu, kurio baterija įkrauta namuose, naudojant fiksuotos kainos dviejų laiko zonų naktinį tarifą, kainavo 3,35 Eur, arba 2,45 karto pigiau nei nuvažiuoti tą patį atstumą dyzelinu varomu automobiliu (8,21 Eur) ir 3,1 karto pigiau nei nuvažiuoti tą patį atstumą benzinu varomu automobiliu (10,34 Eur).