Elektromobilių baterijų gamintojai, naudojantys Kinijos komponentus, rizikuoja negauti 1 mlrd. eurų Europos Sąjungos subsidijų, nes blokas siekia skatinti savo gamybą ir tiekimo grandines.
Kviesdama teikti paraiškas dėl dotacijų elektromobilių baterijoms Europos Komisija teigė, kad pirmenybę teiks projektams, kurie mažiau katodų, anodų ir aktyviųjų medžiagų gauna iš Kinijos.
Ji taip pat reikalaus, kad būtų perduodama praktinė patirtis – nauji patentai, sukurti įgyvendinant projektus, kuriems bus skirta parama, turės būti užregistruoti ES valstybėse narėse. Kitose dviejose gruodžio 3 dieną paskelbtose iniciatyvose, skirtose finansuoti grynojo nulio technologijas ir vandenilio projektus, ES taip pat įtraukė kriterijus, kurie būtų naudingi vietos gamintojams.
Šis žingsnis atitinka platesnį politinį prioritetą – išlaikyti gamybą Europoje, nes regione vyksta precedento neturinti ekonominė pertvarka siekiant iki 2050 metų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.
„Į visus tris kvietimus įtraukti nauji atsparumo kriterijai, kuriais siekiama skatinti Europos pramonę. Kvietime teikti pasiūlymus dėl baterijų ir vandenilio banko aukciono taip pat bus numatyti konkretūs atsparumo kriterijai, kad Europa būtų apsaugota nuo priklausomybės nuo vieno tiekėjo“, – sakė naujoji Komisijos vykdomoji viceprezidentė Teresa Ribera, atsakinga už švarų perėjimą.
ES skatina vandenilio gamybą
1,2 mlrd. eurų vertės aukcione, kuriuo siekiama paskatinti vandenilio gamybą, laimėję projektai turės apriboti elektrolitrinių įrenginių tiekimą iš Kinijos, kad jie sudarytų ne daugiau kaip 25 proc. visų pajėgumų, kaip numatyta anksčiau šiais metais paskelbtose gairėse.
Pagal 2,4 mlrd. eurų vertės kvietimą finansuoti grynojo nulio technologijas atrankos kriterijai apima vertinimą, ar projektas gali sumažinti svarbiausių žaliavų ar komponentų tiekimą iš šalių, nuo kurių priklauso ES. Blokas pasikliauja Kinija dėl technologijų, įskaitant saulės baterijas ir jų dalis.