Tvarumas buvo, yra ir bus esminis „Mercedes-Benz“ verslo veiklos komponentas, todėl bendrovė paskelbė šešias svarbiausias, ateityje daugiausia dėmesio sulauksiančias sritis, suderintas su pilietine visuomene, politikos bendruomene ir verslo atstovais. Apimdami svarbiausias aplinkosaugos, socialines ir įmonės valdymo temas, „Mercedes-Benz“ siekia praktinius tvarumo aspektus dar labiau įtvirtinti kasdieninėje įmonės veikloje.
„Mercedes-Benz“ konkretizavo šešias svarbiausias tvarumo strategijos sritis
„Savo sprendimais norime padaryti kuo didesnį praktinį poveikį. Mūsų pasirinktose šešiose į tvarumą orientuotose srityse galime iš tikrųjų pakeisti situaciją ir padaryti žymią paveiką aplinkai. Šios sritys apima aplinkosaugos, socialines ir įmonių valdymo temas, kurios yra labai aktualios tiek šiandien, tiek bus aktualios ateityje, tiek mums, kaip įmonei, tiek ir visai visuomenei“, – teigė Renata Jungo Brüngger, „Mercedes-Benz Group AG“ valdybos narė.
Tvarumas „Mercedes-Benz“ reiškia holistinį supratimą, apimantį ekologinius, socialinius ir ekonominius aspektus bei atsakingą įmonės valdymą. „Mercedes-Benz“ įgyvendina tvaraus verslo strategiją, siekdama sukurti ilgalaikę vertę visoms suinteresuotoms grupėms: klientams, darbuotojams ir investuotojams, taip pat verslo partneriams bei visai visuomenei.
Šešios tikslinės tvarumo sritys yra verslo strategijos dalis ir apima šias kategorijas: priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimą, tvarų išteklių naudojimą ir žiedinę ekonomiką, darbuotojus, žmogaus teises, skaitmeninį pasitikėjimą ir eismo saugumą. Šios tikslinės sritys yra daugiapakopės strategijos ir analizės proceso, kuriame dalyvauja vidaus ir išorės suinteresuotieji subjektai, rezultatas. Kiekvienoje išskirtoje srityje
„Mercedes-Benz“ nusistatė konkrečius tikslus ir įtraukė tvarumo rodiklius į visos įmonės rezultatų suvestinę. Šiuo požiūriu siekiama dar geriau įtvirtinti tvarumo aspektus kasdieninėje verslo veikloje. Sistema nuolat peržiūrima, o pagrindiniai rodikliai bus įtraukti į įmonės metines tvarumo ataskaitas.
Šešios „Mercedes-Benz“ tvarumo sritys:
Priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimas: Iki 2039 m. visas naujų transporto priemonių parkas turi būti neutralus CO2 atžvilgiu visuose gamybiniuose etapuose ir visame automobilio gyvavimo cikle. Svarbiausią vaidmenį čia turi transporto priemonių elektrifikavimas. Kiti svarbūs sprendimai apima perdirbtų medžiagų ir atsinaujinančiųjų energijos išteklių naudojimą tiek gamybos procesuose, tiek ir transporto priemonių įkrovimui.
Žiedinė ekonomika: „Mercedes-Benz“ siekia išteklių naudojimą vis labiau atsieti nuo gamybos apimties augimo. Tuo pačiu metu turi būti žymiai sumažintas susidarančių atliekų, suvartojamos energijos ir gamybinių išteklių kiekis. Naujai atidarytoje akumuliatorių perdirbimo gamykloje Kupenheime, pirmojoje tokio tipo gamykloje Europoje, „Mercedes-Benz“ pakartotinai panaudoja 96 proc. perdirbtų medžiagų. Tokiu būdu išgaunamos vertingos žaliavos, tokios kaip litis, nikelis ir kobaltas, kad ateityje jas būtų galima ir vėl panaudoti naujose elektrinių „Mercedes-Benz“ transporto priemonių baterijose.
„Mercedes-Benz“ darbuotojai: „Mercedes-Benz“ darbuotojų darbo aplinka ir kai kurie darbo profiliai keičiasi iš esmės. Štai kodėl „Mercedes-Benz“ transformacija taip pat turi įtakos darbo procesams, atsakomybės sritims ir komandiniam darbui. Įgyvendindama savo tvarią žmogiškųjų išteklių strategiją, „Mercedes-Benz“ siekia formuoti šiuos pokyčius į ateitį orientuotu, socialiai priimtinu ir atsakingu būdu. 2022–2030 m. bendrovė į savo darbuotojų mokymą planuoja investuoti daugiau nei 2 mlrd. eurų.
Žmogaus teisės: „Mercedes-Benz“ labai svarbu gerbti žmogaus teises. Štai kodėl įmonė kartu su savo partneriais siekia apsaugoti žmogaus teises visoje automobilio gamybos grandinėje ir užkirsti kelią bet kokiam neigiamam poveikiui žmonėms ir aplinkai, jį pašalinti arba kiek įmanoma sumažinti. Pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ investuoja į tokius projektus kaip „Corridor Initiative“ aliuminio tiekimo grandinėje Brazilijos Amazonės regione. Šiuo daugialypiu projektu siekiama labiau įtraukti vietos gyventojus ir stiprinti jų teises.
Skaitmeninis pasitikėjimas: Šioje srityje „Mercedes-Benz“ sprendžia skaitmeninės transformacijos iššūkius. Įmonės tikslas – sukurti ir išlaikyti savo skaitmeninių produktų ir paslaugų pasitikėjimą bei stiprinti atsakingą skaitmeninių inovacijų naudojimą. Šiame kontekste „Mercedes-Benz“ buvo vienas pirmųjų automobilių gamintojų, apibrėžusių atsakingo dirbtinio intelekto naudojimo principus.
Eismo saugumas: Jau ištisus dešimtmečius „Mercedes-Benz“ nustato aukščiausius eismo saugumo standartus. Bendrovė remia Europos Sąjungos visiškai saugaus eismo viziją, kuria siekiama iki 2030 m. perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių (lyginant su 2020 m.) ir iki 2050 m. juos visiškai panaikinti. Novatoriškos pagalbinės vairavimo ir automatizuoto vairavimo technologijos gali žymiai prisidėti prie saugesnio kelių eismo ir visiškai saugaus eismo vizijos įgyvendinimo.
„Mercedes-Benz“ tvarumo strategijos konkretizacija - sistemingo požiūrio ir kruopštaus įmonės darbo rezultatas. Visas procesas yra kruopščiai derinamas su ES ir kitomis atsakingomis institucijomis, atsižvelgiant į nuolat kintančias realijas, o visos šios temos buvo pristatytos 17-ajame „Mercedes-Benz“ tvarumo dialoge Štutgarte 2024 m. lapkričio 20 d. ir aptartos su pilietinės visuomenės, politikos, akademinės bendruomenės ir verslo atstovais. Tikime, jog tik toks holistinis požiūris atneš realius tvarumo pasikeitimus ir leis „Mercedes-Benz“ ir toliau išlikti tarp atsakingų ir visuomenės ateitimi besirūpinančių įmonių, padedančių technologinį progresą vykdyti maksimaliai tvariu būdu.