Įmonė „OpenAI“, kuri sukūrė pokalbių robotą ChatGPT, įsigijo domeną chat.com, tikėtina, už 15,5 mln. dolerių. Chat.com yra viena seniausių interneto domenų, užregistruota 1996 m. rugsėjį.
Praėjusių metų pabaigoje šį domeną pardavė jo savininkas, Dharmesh Shah, „HubSpot“ įmonės, kurią jis įkūrė, techninis direktorius, ir jis perleido jį „OpenAI“.
Apie įsigijimą tapo žinoma tik po to, kai OpenAI generalinis direktorius Samas Altmanas (Sam Altman) pasidalijo nuoroda į šį domeną socialinėje žiniasklaidoje „X“ (anksčiau „Twitter“).
Anksčiau, kaip praneša „The Verge“, domenas priklausė Dharmeshui Shahui, „HubSpot“ įmonės, kuri yra Amerikos programinės įrangos kūrėja, įkūrėjui.
2023 m. pradžioje Shah įsigijo šį domeną už 10 mln. dolerių, paaiškindamas šį sprendimą tuo, kad mano, jog pokalbių sąsajos (chat interfaces) yra kitas svarbus žingsnis programinės įrangos plėtros srityje.
„Aš nusipirkau chat.com, nes manau, kad pokalbių UX sąsajos (#ChatUX) yra ateitis, nes bendravimas su kompiuteriais naudojant natūralų kalbą yra daug patogesnis ir intuityvesnis“, – rašė jis savo „LinkedIn“ įraše.
Po kelių mėnesių po pirkimo Shah pardavė domeną, tačiau neskelbė, kas tapo naujuoju savininku ir už kokią sumą buvo parduotas domenas. Tačiau jis patvirtino, kad jį pardavė brangiau, nei buvo nusipirkęs.
Pagal domenų pardavimų duomenų bazės „NameBio“ duomenis, chat.com buvo parduotas už 15,5 mln. dolerių 2023 m. kovą, kas sutampa su Shah paskelbtu pranešimu gegužę, kuriame jis pranešė apie pardavimą. Pirkėjas ir pardavėjas atsisakė komentuoti sandorį žiniasklaidai.
Kaip pažymi „The Verge“, šio domeno įsigijimas sutapo su „OpenAI“ pastangomis perbrenduoti savo prekės ženklą. 2023 m. rugsėjį įmonė paskelbė naują modelių seriją, galinčią mąstyti, pavadintą „o1“, kuri, pasak buvusio tyrimų vadovo Bobo McGrewo (Bob McGrew), yra žingsnis link „suprantamesnių“ produktų pavadinimų.
Tačiau, nepaisant to, kad buvo įsigytas domenas chat.com, kuris kol kas tik automatiškai nukreipia vartotojus į „ChatGPT“ svetainę, „OpenAI“ oficialus produktų pavadinimas kol kas nepasikeitė.
Technologijų pasaulyje brangių domenų pirkimas nėra retenybė. Pavyzdžiui, vos prieš kelis mėnesius startuolis „Friend“ įsigijo domeną friend.com už 1,8 mln. dolerių po to, kai pritraukė 2,5 mln. dolerių investicijas. O atsižvelgiant į neseniai gautus „OpenAI“ 6,6 mlrd. dolerių, 10 mln. dolerių suma atrodo ne tokia didelė.