„Volkswagen Group“ priklausančiam aukščiausios klasės prekės ženklui „Audi“ nepavyko rasti tinkamo investuotojo į sunkumus patiriančią elektrinių transporto priemonių gamyklą Briuselyje, todėl padidėjo rizika, kad gamykla gali būti uždaryta.
„Nė viena iš 26 suinteresuotų šalių ir potencialių investuotojų, įskaitant vieną, kurios pastarosiomis dienomis peržiūrėjom pasiūlymą, nepasiūlė perspektyvios ir tvarios koncepcijos dėl gamyklos ateities“, – sakė „Audi“ vyriausiasis veiklos vadovas Gerdas Walkeris.
VW vidaus paieškos dėl būsimos automobilių gamybos ar alternatyvių gamyklos panaudojimo būdų taip pat buvo tuščios, teigė prekės ženklas.
„Man svarbu, kad mes greitai sukurtume aiškumą informavimo ir konsultavimosi procese ir dabar toliau sutelktume dėmesį į diskusijas dėl socialinio plano“, – spalio 16 dieną pareiškime sakė G. Walkeris ir pridūrė. – „Mes ir toliau sieksime tai daryti pasitikėdami, objektyviai ir sąžiningai“.
Tikėtina, kad apie 3 tūkst. gamyklos darbuotojų neteks darbo, sakė gamykloje veikiančios ACV-CSC profsąjungos derybininkas Ronny Liedtsas.
„Vienintelis dalykas, kurį jie nori padaryti, tai kuo greičiau uždaryti gamyklą. Jokia alternatyva jiems netinka“, – nuogąstavo jis.
Dideles sąnaudas patirianti „Audi“ gamykla Briuselyje gali tapti pirmąja uždaryta VW gamykla Europoje. Ji susidūrė su sunkumais dėl menkos „Q8 E-Tron“, vienintelio jos modelio, paklausos, o centrinė gamyklos vieta trukdė jai plėstis ir atnaujinti logistiką, kad gamykla taptų ekonomiškesnė.
„Audi“ nėra vienintelis VW grupės prekės ženklas, patiriantis spaudimą. Vangi elektromobilių paklausa, įperkamų modelių trūkumas ir techniškai pažangūs konkurentai, tokie kaip „Tesla“ ir BYD, privertė didžiausią Europos automobilių gamintoją imtis vienos intensyviausių per pastaruosius metus sąnaudų mažinimo programų.
Dėl didžiulio gamybos pajėgumų pertekliaus Vokietijos gamyklose VW pirmą kartą per 87 metų istoriją privertė savo vardo prekės ženklą svarstyti galimybę uždaryti Vokietijos gamyklas ir panaikinti tris dešimtmečius su darbuotojais sudarytus susitarimus dėl darbo vietų saugumo.
Siekdama paspartinti sprendimų priėmimą ir greičiau išleisti naujus modelius, „Audi“ restruktūrizuoja kelis padalinius. Ji taip pat toliau įgyvendina planus nuo 2026 metais dalyvauti „Formulės 1“ lenktynėse.
Rugsėjo mėnesį pasirodė pranešimai, kad Kinijos elektromobilių gamintoja „Nio“ rengia pasiūlymą pirkti gamyklą.