Automobilių rinkoje per pastaruosius keletą metų įvyko nemažai pokyčių. Vis daugiau populiarumo sulaukia elektromobiliai, o daugelis gamintojų jau dabar orientuojasi būtent į tokius automobilius. Žinoma, vis labiau populiarėja ir Kinijos bendrovės, kurios savo produktus atgabena ir į Europą.
Geriausiai parduodamų Kinijos automobilių prekės ženklas BYD, Vokietijoje gali siūlyti elektromobilius už 25 – 30 tūkst. eurų, interviu laikraščiui sakė vykdomoji viceprezidentė Stella Li. Ji kritikavo nuo kito mėnesio pradedamus taikyti Europos Sąjungos tarifus Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms, kuriems Vokietija pasipriešino, kaip nuostolį vartotojams, ir pridūrė, kad BYD iki 2025 metų pabaigos pradės gaminti automobilius Vengrijoje.
„Manau, kad tapsime svarbiu rinkos dalyviu čia, Europoje. Vokietijoje plečiamos pardavimų komandos, kurios dirbs siekdamos įgyti vartotojų pasitikėjimą, nes bendrovės strategija – įsitvirtinti ilgalaikėje rinkoje“, – prieš spalio 14 dienos Paryžiaus automobilių parodą tvirtino S. Li.
BYD perėmė „Hedin Electric Mobility“, savo platintoją Vokietijoje, po to, kai gamintojas nusivylė lėtais bendrovės pardavimais didžiausioje Europos rinkoje.
S. Li prognozavo, kad įtikinti potencialius Vokietijos pirkėjus prireiks mažiau nei šešių mėnesių. „Turime duoti jiems šiek tiek laiko, kad įgytų pasitikėjimą BYD“, – sakė ji. Tiesa, viceprezidentė atsisakė patikslinti pardavimo tikslus, paminėdama, kad vis dar rengia savo planus.
Praėjusią savaitę Europos Sąjungos šalys per balsavimą, kuris sukėlė nesutarimų, nusprendė įvesti net 45 proc. tarifus elektra varomiems automobiliams iš Kinijos, taip reaguodamos į Kinijos elektromobilių gamintojų greitį ir išmanumą, keliantį grėsmę Europos gamintojams jų gimtojoje teritorijoje.
Tikimasi, kad ES ir Kinija tęs derybas, kad rastų alternatyvą muitams, galbūt vietoj jų bus ieškoma būdų kontroliuoti kainas ir eksporto apimtis.
„Nemanau, kad ES darys daugiau kompromisų. Automobilių pramonės lobistai yra tikrai stiprūs“, – nusivylusi teigė BYD viceprezidentė.
BYD investuoja milijardus dolerių į gamyklas Europoje, Azijoje ir Pietų Amerikoje, kad galėtų aptarnauti vietos rinkas ir apeiti prekybos kliūtis, kurios keliamos kiniškoms elektra varomoms transporto priemonėms. Įmonė jau turi gamyklą Tailande, o Vengrijoje, Brazilijoje ir Turkijoje stato daugiau gamybos pajėgumų.
„Volkswagen“, BMW, „Renault“ ir kiti automobilių gamintojai skundėsi dėl nevienareikšmiškų ES politikos formuotojų signalų, sakydami, kad jie nustatė terminus palaipsniui atsisakyti vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir sumažinti transporto priemonių parko išmetamųjų teršalų kiekį, tačiau vėliau panaikino subsidijas ir mažai padėjo spręsti įkrovimo išlaidų ir infrastruktūros klausimus.
„Mano nuomone, Europos automobilių gamintojai nėra konkurencingi, nes nėra tikri dėl nuoseklios elektromobilių politikos ir stengiasi užkirsti kelią sveikai konkurencijai. Dėl prisotintos ir labai konkurencingos rinkos Kinijos automobilių gamintojai tapo labai konkurencingi. Visi pasaulio gamintojai turėtų dalyvauti šioje konkurencijoje, o tie, kurie dvejos ir atsitrauks, pralaimės“, – užtikrinta S. Li.