Spalio 4 dienos balsavimo metu, Europos Sąjungos valstybės narės pritarė papildomiems muitams Kinijoje pagamintoms elektra varomoms transporto priemonės, teigiama Europos Komisijos pranešime. Tiesa, priduriama ir tai, kad derybos su Kinija vyks ir toliau.
Anksčiau šį mėnesį ES valstybės narės nedidele balsų persvara pritarė iki 45 proc. importo muitams Kinijoje pagamintiems elektra varomiems automobiliams, kuriais siekiama pasipriešinti, Europos Komisijos teigimu, nesąžiningoms Pekino subsidijoms Kinijos automobilių gamintojams. Pekinas neigia nesąžiningą konkurenciją ir pagrasino imtis atsakomųjų priemonių.
„Europos Sąjungos nauji tarifai kiniškiems elektriniams automobiliams paspartins vietos automobilių gamintojų gamyklų uždarymą Europoje, nes jie paskatins Kinijos gamintojus statyti gamyklas Europos viduje, o tai dar labiau padidins pajėgumų pertekliaus problemas“, – sakė „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas.
Jis taip pat pridūrė, jog tarifai yra gera komunikacijos priemonė, tačiau turi šalutinį poveikį. Tai didina perteklinius Europos gamybos sistemos pajėgumus. Būdas išvengti muitų – gaminti Europoje. „Stellantis“ vadovas pabrėžė, kad toks sprendimas pagreitina būtinybę uždaryti gamyklas.
Kalbėdamas Italijos žiniasklaidai Paryžiaus parodoje, C. Tavaresas paminėjo Kinijos elektromobilių milžinės BYD, kuri Vengrijoje stato savo pirmąją Europoje surinkimo gamyklą, atvejį.
„Kinijos automobilių gamintojai nevažiuos gaminti savo automobilių į Vokietiją, Prancūziją ar Italiją, nes ten jiems būtų nepalankios sąnaudos, pradedant energijos sąnaudomis“, – sakė jis.
BYD vykdomoji viceprezidentė Stella Li peikė tarifus, bet sakė, kad beveik visus Europoje parduodamus automobilius planuoja gaminti vietoje.
„BYD planuoja gaminti komponentus Europoje ir surinkinėti akumuliatorių blokus savo Europos gamyklose Vengrijoje ir Turkijoje, o iš Kinijos importuoti tik akumuliatoriaus elementus“, – Paryžiaus parodoje sakė S. Li.
BYD vis dar sprendžia, ar perkelti papildomas tarifų išlaidas, be jau galiojančio 10 proc. tarifo, vartotojams, ar absorbuoti nuostolius, sakė S. Li ir pridūrė, kad nesitiki, jog bendrovė galės Europoje pardavinėti automobilius už mažesnę nei 30 tūkst. eurų kainą.
„Mes labai nesutariame dėl skaičiavimų, tai nėra teisingas sprendimas. Politikai turėtų laikytis atokiau nuo tarifų, didinančių automobilių gamybos sąnaudas ir klaidinančių automobilių pramonę“, – užtikrinta BYD viceprezidentė.
Taip pat Paryžiuje bendrovės „Leapmotor“, kurią kontroliuoja „Stellantis“, generalinis direktorius Tianshu Xin sakė, kad ES tarifai gali turėti įtakos tam, kokius modelius bendrovė gamina Europos gamyklose, tačiau teigė, kad dar per anksti kalbėti, kokius. Paklaustas, ar bendrovė tarifų išlaidas perkels vartotojams, Xin atsakė, kad sprendimai dar nėra galutiniai, tačiau bendrovė yra pajėgi padengti tam tikras išlaidas, nes 60 proc. transporto priemonių kūrimo darbų atliekama įmonėje.
Europos vyriausybės, įskaitant Italiją, stengiasi pritraukti Azijos automobilių gamintojus, nes bendrovės stiprina savo komercinę veiklą regione. Gamindamos automobilius Europoje, jos tam tikromis sąlygomis galėtų išvengti Europos Sąjungos įvedamų muitų elektra varomiems automobiliams.
Naujieji ES muitai Kinijoje pagamintiems elektromobiliams svyruoja nuo 7,8 proc. „Tesla“, kurie yra maži, nes bendrovė gauna mažai Kinijos vyriausybės subsidijų, iki 35,3 proc. automobilių gamintojams, tokiems kaip MG savininkė SAIC, kurie nebendradarbiavo su ES antisubsidijų tyrimu.