Praėjusį penktadienį vyko svarbus Europos Komisijos balsavimas, kurio metu buvo sprendžiama dėl papildomų muitų Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams. Šis sprendimas Europoje buvo aptarinėjamas jau ne vieną savaitę.
Spalio 4 dienos balsavimo metu, valstybės narės pritarė papildomiems muitams Kinijoje pagamintoms elektra varomoms transporto priemonės, teigiama Europos Komisijos pranešime. Tiesa, priduriama ir tai, kad derybos su Kinija vyks ir toliau.
„Volkswagen“ grupės generalinis direktorius Oliveris Blume sako, kad Europos Sąjunga turėtų apsvarstyti galimybę pakoreguoti didelius tarifus Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms, atsižvelgiant į Europoje padarytas investicijas.
Galimi atsakomieji Kinijos muitai vokiškiems automobiliams gali paveikti Kinijoje gaminamus „Volkswagen“ automobilius ir Vokietijos eksportą, įskaitant tokius prekės ženklus kaip „Audi“, „Porsche“ ar „Lamborghini“, sakė O. Blume.
„Turi būti atsižvelgta į Kinijos padarytas investicijas Europoje ir pakoreguota didesni tarifai elektrinėms transporto priemonėms. Galimi atsakomieji Kinijos muitai vokiškiems automobiliams gali paveikti Kinijoje gaminamus „Volkswagen“ automobilius ir Vokietijos eksportą, įskaitant tokius prekės ženklus kaip „Audi“, „Porsche“ ar „Lamborghini“, – pareiškė „Volkswagen Groups“ generalinis direktorius Oliveris Blūmas.
„Galimi baudžiamieji tarifai būtų ypač rizikingi Vokietijos automobilių pramonei. Kinijos rinkoje susidurtume su dideliais nepatogumais. Todėl mes aiškiai nepritariame tokioms naujoms taisyklėms“, – pridūrė jis.
O. Blūmas įsitikinęs, kad įmonės, kurios investuoja ir kuria darbo vietas Europoje, turėtų gauti lengvatų, galbūt atleidžiant jas nuo net 45 proc. tarifų kiniškiems elektra varomiems automobiliams, kuriuos ES nustatė spalio 4 dieną.
Dešimt valstybių narių balsavo už didesnius tarifus, Vokietija ir dar keturios valstybės narės balsavo prieš, o 12 šalių susilaikė, sakoma pranešimuose.
VW, BMW ir „Mercedes-Benz“ pasisakė prieš tarifus. Šie trys automobilių gamintojai maždaug trečdalį savo pardavimų vykdo Kinijoje.
Naujieji tarifai iš Kinijos eksportuojantiems elektromobilių gamintojams sieks net 45 proc. Siūlomi muitai Kinijoje pagamintiems visiškai elektriniams automobiliams gamintojams kainuotų milijardus papildomų išlaidų, kad jie galėtų įvežti automobilius į bloką, ir juos ketinama įvesti nuo kito mėnesio penkeriems metams.
Europos Komisija, kuri prižiūri bloko prekybos politiką, teigė, kad tarifais bus kovojama su nesąžiningomis Kinijos subsidijomis automobilių gamintojams, kurie dabar orientuojasi į Europą, tačiau teigė, kad tęs derybas su Pekinu.
Balsavimas dėl tarifų yra dar vienas smūgis Vokietijos automobilių pramonei, kuri dėl lėtėjančios paklausos ir aštrios konkurencijos vis dažniau sulaukia įspėjimų apie pelną ir vis labiau nerimauja dėl balansų. VW, kuri neseniai antrą kartą šiais metais sumažino savo prognoze ir norint sumažinti sąnaudas – pirmą kartą svarsto galimybę uždaryti gamyklas Vokietijoje.