Vyko svarbus Europos Komisijos balsavimas, kurio metu buvo sprendžiama dėl papildomų muitų Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams. Šis sprendimas Europoje buvo aptarinėjamas jau ne vieną savaitę.
Spalio 4 dienos balsavimo metu, valstybės narės pritarė papildomiems muitams Kinijoje pagamintoms elektra varomoms transporto priemonės, teigiama Europos Komisijos pranešime. Tiesa, priduriama ir tai, kad derybos su Kinija vyks ir toliau.
Pranešama, kad EK lygiagrečiai tęs derybas su Kinija, kad „išnagrinėtų alternatyvų sprendimą, kuris turėtų būti visiškai suderinamas su PPO, tinkamas sprendžiant Komisijos tyrimu nustatyto žalingo subsidijavimo problemą, stebimas ir įgyvendinamas“.
Europos Sąjunga jau ruošiasi tokių papildomų mokesčių įgyvendinimui, kurie bus taikomi ateinančius penkerius metus.
Žvelgiant į balsavimo rezultatus, dešimt valstybių narių balsavo už šią priemonę, įskaitant ir Lietuvą. Vokietija ir dar keturios valstybės narės balsavo prieš, o dvylika susilaikė, teigė su procesu susipažinę asmenys, kalbėję su anonimiškumo sąlyga.
Priminsime, jog tokį sprendimą Europos Sąjunga priėmė po to, kai atlikus tyrimą nustatyta, kad Kinija nesąžiningai subsidijavo savo pramonę. Pekinas neigia šį teiginį ir pagrasino savo tarifais Europos pieno, brendžio, kiaulienos ir automobilių sektoriams.
Blokas aktyviai stengiasi mažinti savo priklausomybę nuo Kinijos, o buvęs Europos Centrinio Banko pirmininkas Mario Draghi praėjusį mėnesį įspėjo, kad „Kinijos valstybės remiama konkurencija“ kelia grėsmę ES, dėl kurios ji gali tapti pažeidžiama dėl prievartos. ES, kurios prekyba su Kinija praėjusiais metais siekė 739 mlrd., nesutarė, ar toliau taikyti muitus.
Komisija ne kartą yra sakiusi, kad bet kokiai muitų alternatyvai, pavyzdžiui, minimalių kainų nustatymui, turi būti keliami griežti reikalavimai, įskaitant suderinimą su Pasaulio prekybos organizacijos taisyklėmis, Kinijos subsidijų poveikio šalinimą ir galimybę ES stebėti, ar jų laikomasi.
Verta pastebėti, kad 10 proc. tarifas buvo taikomasi ir anksčiau, tačiau dabar prie jo prisideda ir papildomų 35 proc. muito mokestis, kuris bus taikomas iš Kinijos eksportuojamiems elektriniams automobiliams.