Itin populiarus vaizdo žaidimas „Fortnite“ jau ne vieneri metai yra prieinamas ne visiems. Dėl konflikto su JAV technologijų milžine „Apple“ – „Epic Games“ šedevras jau daugiau nei keturis metus neprieinamas „iPhone“ išmaniuose telefonuose.
Kiek daugiau nei prieš ketverius metus „Fortnite“ buvo pašalinta iš „App Store“ ir „Google Play“ programėlių parduotuvių dėl bandymo apeiti „Apple“ ir „Google“ mokėjimų sistemas. Vėliau sekė ilga teisinė kova, kurios rezultatai paskelbti dabar.
Oficialiai „Fortnite“ grįžo į išmaniuosius „Android“ telefonus, o taip pat ir „iPhone“ įrenginius, kurie yra naudojama Europos Sąjungoje. Milžiniško populiarumo sulaukęs žaidimas jau prieinamas „Epic Games Store“ parduotuvėje, o kartu su juo ir daugelis kitų „Epic“ kūrinių.
Tačiau teisinės kovos nesibaigia. „Epic Games“ pateikė naują ieškinį, kuriame kaltinimai keliauja į „Samsung“ ir „Google“ pusę. Vaizdo žaidimų bendrovė tvirtina, kad minėtosios kompanijos ėmėsi antikonkurencinės veiklos, siekdamos nuslopinti konkurenciją „Android“ ekosistemoje.
„Epic Games“ tikina, kad „Google“ ir „Samsung“ susitarė blokuoti trečiųjų šalių programėlių parduotuves „Samsung“ įrenginiuose naudodamos funkciją, vadinamą „Auto Blocker“. „Epic“ atstovų teigimu, ši funkcija buvo sukurta siekiant neleisti naudotojams diegti programėlių iš kitų šaltinių nei „Google Play Store“ ir „Galaxy Store“.
„Tai svarbi kova, kuri galiausiai yra už vartotojų teisę gauti visus konkurencijos privalumus ir laisvai rinktis, su kuo jie nori turėti reikalų“, – aiškino „Epic Games“ generalinis direktorius Timas Sweeney.
Ieškinyje teigiama, kad iš pradžių automatinio blokavimo funkcija apsunkino procesą vartotojams, norintiems atsisiųsti programas iš trečiųjų šalių parduotuvių. „Epic“ teigia, kad šis pakeitimas verčia naudotojus praeiti ilgą procesą, kad galėtų įdiegti alternatyvias aplikacijas, o tai patogu „Google“ ir „Samsung“, kad galiausiai priverstų naudotojus atsisiųsti programas iš savo programėlių parduotuvių.
Verta prisiminti, jog dar 2023 metų gruodžio mėnesį žiuri vienbalsiai priėmė „Epic Games“ palankų sprendimą antimonopolinėje byloje prieš „Google“ dėl jos neteisėtos „Android“ programėlių rinkos monopolijos, kurią ji įgijo taikydama įvairius antikonkurencinius veiksmus. Prisiekusieji nustatė, kad „Google“ kontroliuodama „Play Store“ ir savo atsiskaitymo paslaugas „slopino konkurenciją“, todėl padidėjo vartotojų ir kūrėjų išlaidos.