Elektrinių automobilių bumas Europoje artėja link pabaigos, o tai liudija ir naujausia pardavimų statistika iš Vokietijos. Tokių transporto priemonių pardavimai čia mažėja nuo praėjusių metų pabaigos, kuomet buvo nutrauktos lengvatos. Situacija negerėja ir dabar.
„VW Group“ generalinis direktorius Oliveris Blūmas mano, kad ilgalaikėje perspektyvoje Vokietijos darbuotojų skaičių galima būtų sumažinti 10 procentų.
„Vidutinės trukmės laikotarpiu realu sumažinti bendrovės darbuotojų skaičių Vokietijoje 30 tūkst., t. y. apie 10 proc. visų šalyje dirbančių darbuotojų“ – teigė VW grupės generalinis direktorius.
Labiausiai būtų mažinama automobilių gamintojo mokslinių tyrimų ir plėtros veikla, kur iš 13 tūkst. mokslinių tyrimų ir plėtros darbuotojų Vokietijoje būtų panaikinta nuo 4 tūkst. iki 6 tūkst. darbo vietų, sakoma O. Blūmo pranešime.
VW grupės finansų vadovas Arno Antlitzo nori per ateinančius penkerius metus sumažinti investicijas nuo 170 mlrd. eurų iki 160 mlrd. eurų.
Šį mėnesį vokiečių automobilių gamintojas pareiškė, kad jai reikia gerokai sumažinti savo vardinio prekės ženklo Vokietijoje išlaidas, nurodydama dideles sąnaudas, mažą našumą ir aršią konkurenciją. VW pranešė, kad nutraukia darbo sutartis, pagal kurias šešiose Vokietijos gamyklose darbo vietos garantuojamos iki 2029 metų, todėl gali tekti uždaryti gamyklas ir priverstinai atleisti darbuotojus.
„Po pandemijos Europoje paklausa neatsigavo, o bendrovė prarado 500 tūkst. automobilių pardavimų, kas atitinka maždaug dviejų gamyklų pardavimus“, – rugsėjo 4 dieną automobilių gamintojo būstinėje Volfsburge susirinkusiems darbuotojams sakė A. Antlitzas.
Finansų vadovas sakė, kad nesitiki, jog pardavimai atsigaus, o VW prekės ženklas turi mažinti išlaidas ir koreguoti gamybą, kad išgyventų perėjimą prie elektromobilių.
Vokiečių automobilių pramonės senbuvių grupė kovoja su didelėmis pagrindinio VW lengvųjų automobilių prekės ženklo, kuriame iki 2026 metų nori padidinti maržą iki 6,5 proc. Pirmąjį pusmetį šio prekės ženklo marža sumažėjo iki 2,3 proc.
Nors VW darbo taryba teigė, kad 30 000 darbuotojų skaičius neturi jokio pagrindo ir yra paprasčiausia nesąmonė – kompanijos atstovas spaudai teigė, kad gamintojas turi sumažinti savo išlaidas Vokietijos gamyklose norint uždirbti pakankamai pinigų investicijoms į ateitį.
„Kaip kartu su darbuotojų atstovais pasieksime šį tikslą, yra būsimų derybų dalis“, – pridūrė atstovas spaudai.
Buvęs „Volkswagen“ grupės generalinis direktorius Herbertas Diessas dar 2021 metais įspėjo, kad, pramonei pereinant prie elektrifikacijos, Vokietijoje gali kilti pavojus 30 tūkst. automobilių gamintojo darbo vietų. Šis įspėjimas pakenkė H. Diesso santykiams su VW profsąjungomis ir buvo vienas iš veiksnių, dėl kurių jis neteko darbo.